Aihe: Viive nauhoituksessa
1
-tero the hero-
23.01.2006 11:27:42
Mulla on audacity, ja ainaku nauhottaa tulee ärsyttävä viive, onks se koneest kiinni vai voiks siihen hakee jonku ohjelman?
Quu
23.01.2006 14:55:48 (muokattu 23.01.2006 14:57:16)

Tämä taitaisi kuulua tietokonepuolen ketjuun... Mutta menköön.
Sulla on todennäköisesti latenssia siinä sen verran, että sen huomaa viiveenä.
Käytätkö VST:tä?
Tämä saattaa auttaa (itse en ole käyttänyt, joten en tiedä): http://www.asio4all.com/

E: Nih, sen verran vielä, että taitaa vika olla mitä todennäköisimmin äänikortissasi... tai sitten koneessa.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Eemil
23.01.2006 17:46:21 (muokattu 23.01.2006 17:47:28)
Kannattaa kysyä varmaan tuolta tietokoneosastolta tosiaan jotta saat varmasti oikeaa tietoa, mutta mun "epäviralliset" tiedot asiasta ovat seuraavat: Tuo viive jota myös latenssiviiveeksi kutsutaan tulee siinä kohtaa kun sun äänikortti muuttaa analogisen signaalin digitaaliseksi. Ns. parempilaatuisissa äänikorteissa tuosta ei käytännösä koidu ollenkaan viivettä, kun taas halvemmissa se voi olla melko suurikin kuten tässä mun omassa integroidussa AC97-ruoskassa. :)

Toki vika voi löytyä myös joistain ajureista ja tuo Asio4all korjaa latenssiviivettä jo aika mukavasti. Mulla ei tosin kokonaan sitä poistanut mutta vähensi tuntuvasti.
Japanilaiset koulutytöt liimaa pihevejä päähän ja komodo syö ne. K100 #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)