Rizardo 03.10.2005 19:31:49 | |
---|
Haluaisin ehdottomasti opetella kitaran soittamisen jalon taidon. Ensimmäinen keppi pitäis ostaa, mutta ongelmana on valinta akustisen- ja sähkökitaran välillä. Itse haluaisin sähköisen, mutta kaikki neuvovat, että osta akustinen. Kuulemma sähkökitaralla on todella vaikea opetella soittamaan. Itse en tätä ajastusta tue. Siis kysynkin teiltä, musiikin ammattilaiset, apua tähän ongelmaan. Kiitos jo etukäteen hyvistä neuvoista. |
wrshredder 03.10.2005 19:36:13 (muokattu 03.10.2005 19:36:44) | |
---|
Alota sillä millä tykkäät!! Ja vedä kaikkia kavereita pannuun ketkä väittää vastaan1 :D Niin ja täällä on myös aloittelijat palsta... Romantikkoitkijät#23
"Now excuse me, i have a funeral afterparty to attend to.." |
Eddie 03.10.2005 19:41:12 | |
---|
Haluaisin ehdottomasti opetella kitaran soittamisen jalon taidon. Ensimmäinen keppi pitäis ostaa, mutta ongelmana on valinta akustisen- ja sähkökitaran välillä. Itse haluaisin sähköisen, mutta kaikki neuvovat, että osta akustinen. Kuulemma sähkökitaralla on todella vaikea opetella soittamaan. Itse en tätä ajastusta tue. Siis kysynkin teiltä, musiikin ammattilaiset, apua tähän ongelmaan. Kiitos jo etukäteen hyvistä neuvoista. Ammattilainen en ole, mutta minäkään en näe, että sähkiksellä olisi sen vaikeampi opetella soittamaan kuin akustisellakaan. Joten jos kunnon rokkiräime kiinnostaa, hanki ehdottomasti sähkökitara. "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
arzi89 03.10.2005 20:01:22 | |
---|
Kuulemma sähkökitaralla on todella vaikea opetella soittamaan. Tota en kyllä ihan usko. Omasta kokemuksesta voisin sanoa, että homma on päinvastoin. Sähkökitara on ainakin omasta mielestäni kevyempi soittaa kuin akustinen(jopa nylon). Aloittelija olen itsekkin, mutta suosittelen ostamaan sähkökitaran, jos vaan on kiinnostusta ja rahat riittää. Niin ja onnea uudelle harrastukselle! Tosimies soittaa Stratolla! |
Rizardo 03.10.2005 20:17:48 | |
---|
Kiitos. |
WM 03.10.2005 21:03:35 | |
---|
Sähkö, ehdottomasti! Ei oo niin hirveetä hinta eroo ellet nyt oo velkaakin vielä jollekin :D Mutta sillä pääsee pidemmälle. tietysti riipppuu jos haluut soitella leiri nuotiolla nii akustinen kelpaa.. Nii ÖÖöö!
Ja aina ei voi voittaa... |
Joees 03.10.2005 21:07:58 | |
---|
Akustista suositellaan ehkä siksi, että sitä soittaessa sormet kehittyy erittäin hyvin. Ja kun akustisella soittaa puhtaasti niin yleensä ne nuotit saa puhtaasti ulos sähköiselläkin. Akustinen ei välttämättä anna kovin paljoa virheitä anteeksi ja se joko lannistaa tai kannustaa reenaamaan enemmän. Mutta niin, itse olen opetellut sähkökitaralla. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Ville81 03.10.2005 23:24:06 (muokattu 03.10.2005 23:24:55) | |
---|
Eli nylonkielinen akustinen on se juttu ja ainoa oikea meininki! Sitten menet klasaritunneille konservatorioon ainakin viideksi vuodeksi. tulee hyvät pohjat, suosittelen ;) Sen jälkeen voit vaihtaa halutessasi sähkökitaraan. Ostat sähkökitaran heti alkuun, niin susta tulee tyypillinen muusikoiden.nettiläinen, joka vääntää puudumia sängyn laidalla ja haaskaa elämänsä tällä lailla. |
Abugali 03.10.2005 23:25:43 | |
---|
Kokeilemalla kaikki selviää. |
Golibri 03.10.2005 23:58:58 | |
---|
Ite hommasin ensin akustisen jolla opettelin jotain näita perusjuttuja parisen vuotta ja sen jälkeen tuli hommattua sähkönen jota on erillainen soittaa kuin akustista. Eli riippuu ihan siitä kummasta tykkää enemmän. Mutta kokemuksesta voisin sanua että hommaa akustinen ensin, mutta mielipide tämä vain on. Life is life |
Tumocs 04.10.2005 09:44:36 | |
---|
Eli nylonkielinen akustinen on se juttu ja ainoa oikea meininki! Sitten menet klasaritunneille konservatorioon ainakin viideksi vuodeksi. tulee hyvät pohjat, suosittelen ;) Sen jälkeen voit vaihtaa halutessasi sähkökitaraan. Ostat sähkökitaran heti alkuun, niin susta tulee tyypillinen muusikoiden.nettiläinen, joka vääntää puudumia sängyn laidalla ja haaskaa elämänsä tällä lailla. Komppia Oraalitollo
Romantikkoitkijät #22 |
Xizor 04.10.2005 10:03:08 | |
---|
No sehän nyt riippuu ihan siitä, että mitä haluat soitella ja minkälaisesta musiikista tykkäät. Varoituksen sana kuitenkin...varsinkin teräskielinen akustinen on kyllä melko vaativa soitin. Ainakin oman kokemuksen perusteella sähkiksella pääsee helpommin alkuun ja saa harjoittelumotivaation pysymään. Jos itse olisin teräskielisellä akkarilla aloittanut, niin varmaan olisi loppunut soittoharrastus ihan alkuunsa. =) |
pira 04.10.2005 10:19:54 | |
---|
Ostat sähkökitaran heti alkuun, niin susta tulee tyypillinen muusikoiden.nettiläinen, joka vääntää puudumia sängyn laidalla ja haaskaa elämänsä tällä lailla. Jopas on. Mitäs elämän haaskuuta se muka olisi? Asia riippuu varmasti omista tavoitteista kitaransoiton suhteen. Minä soitan omia suosikkejani sängyn laidalla ja koen sen erittäin antoisaksi. Suosittelen valitsemaan sen instrumentin, jonka perään eniten haikailee. Itse ostin ensimmäiseksi kitarakseni akustisen. Vibrato lähtee syrämmestä |
J.Ahonen 04.10.2005 10:23:51 | |
---|
Eli nylonkielinen akustinen on se juttu ja ainoa oikea meininki! Sitten menet klasaritunneille konservatorioon ainakin viideksi vuodeksi. Tällä tavalla sinusta tulee tyypillinen ylimielinen "vakavan musiikin" harrastaja, jolla on sammarit, pitkät hiukset, rillit ja joka haaskaa elämänsä sormien kulman katsomiseen. (ei syö eläinkunnan tuotteita) Vitsihän tämä oli. |
pira 04.10.2005 10:30:40 (muokattu 04.10.2005 10:32:20) | |
---|
Varoituksen sana kuitenkin...varsinkin teräskielinen akustinen on kyllä melko vaativa soitin. Ainakin oman kokemuksen perusteella sähkiksella pääsee helpommin alkuun ja saa harjoittelumotivaation pysymään. Jos itse olisin teräskielisellä akkarilla aloittanut, niin varmaan olisi loppunut soittoharrastus ihan alkuunsa. =) Aloitin teräskielisellä akkarilla. Kaksi ekaa viikkoa oli todella vaikeaa. Teki mieli itkeä ja lopettaa kokonaan leikki kesken :). Luonne ei kuitenkaan sulattanut ajatusta lopettamisesta, joten jatkoin. Sormenpäät huusi hoosiannaa ja sormet oli kuin viisi velttoa k****ä korkeiden ja jäykkien kielten välissä. Veri ei sentään tirskunut otelaudalle. Vibrato lähtee syrämmestä |
Prome 04.10.2005 10:32:18 | |
---|
Sama tuo kai on kummalla opettelee. Itse soittelin Metallicaa ja Nirvanaa nailonkielisellä akustisella monta vuotta. Voi sitä riemun päivää kun sai sähkökitaran. Ja nykyään himottaa enemmän akustinen. Niin ne hommat muuttuuu. |
weelie 04.10.2005 10:44:19 (muokattu 04.10.2005 10:45:45) | |
---|
Itse aloitin nailonielisellä ja sähkökitaralla. Kummatkin oli Yamaha-merkkisiä ja kelpo pelejä. Teräskielisen uskalsin ostaa vasta paljon myähemmin, mutta se on eniten soitossa nyttemmin. Mutta jos haluat sähkiksen, osta ihmeessä sellainen! Soittaminen ei ole helppoa, ja jos et siitä saa maksimikiksejä, harrastus jäänee helposti lyhytkestoiseksi. Kitara ku kitara, osta mikä sua eniten kiinnostaa. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
wrshredder 04.10.2005 10:46:37 | |
---|
Veri ei sentään tirskunut otelaudalle. Ynkällä tirsku! Ja mehan kaikki tiedämme missä se tälläkin hetkellä majailee.. Miamin lämmössä.. Yllätä kaikki ja osta basso! Romantikkoitkijät#23
"Now excuse me, i have a funeral afterparty to attend to.." |
Jaksu 04.10.2005 10:48:32 | |
---|
Itse alotin nailonkielisellä akustisella, ja ajattelin että soittaisin sillä vaikka vuoden ennen sähkökitaraa.. kuitenkin tuli hommattua sähkö 3kk jälkeen, enkä oo hetkeäkään katunu :D Jos alottaa sähköllä, ni kannattaa aluks pitää ne säröt vähän vähemmällä, jos haluu oppia puhtaasti soittamaan rRAARh. |
BenGlenton 04.10.2005 11:39:37 | |
---|
Kannattaa hommata fiiliksen mukaan. Mitä haluat soittaa? Rokkia vaiko kenties leirinuotiokitarabiisejä? Itse räpläilin akustista alkuun kun sellaisen aikoinaan löysin mummolan nurkasta, mutta ensimmäinen kitara oli sähkökitara, eihän sitä nyt gunnareita ja muita akustisella voi vetää! Olen sataprosenttisen varma että harrastus olisi loppunut heti alkuunsa jos olisin akustisen hommannut. Alkuun voi soittaa mitä huvittaa ja eritoten sitä, mikä on omaan korvaan hyvänkuuloista ja kiinnostavaa. Eikä sitä puhtaasti soittamista ole pakko alkaa opettelemaan ensimmäisestä päivästä lähtien. Soittelee tasan sellaisilla soundeilla kuin haluaa. Itsellä loppui kitaratunneilla käyminen aikoinaan kun eteen alettiin työntää teoriaa ja skaaloja yms. Myöhemmin olen sitten ihan aidosti kiinnostunu t noista asioista. Ja jos kitaran soitto todella kiinnostaa, niin sinulla on koko loppuelämä aikaa oppia sitä soittaa, ja todennäköisesti et siltikään opi vielä tarpeeksi omasta mielestäsi :) Hauskuus, huvi ja hyvä fiilis ennen kaikkea muuta. www.supremecourtband.fi |