Aihe: Huoh
1
Tony Narrows
28.04.2003 21:16:32
jaha..no tulipas tästä kova aihe (tiluttamisesta siis)
Itse reenaan päivittäin metronomin kanssa paljon erinlaisia skaaloja ja arpeggioita seka sweepejä..ja kuuntelen myös paljon musiikkia missä on todella nopeaa soittoa.
Mielestäni on hyvä jos vain hallitsee kitaran soiton tekniikan..itsekään en pidä kuitenkaan aivan järjettömistä tilutuksista mutta jotkun nopeat nousut ja juoksutukset ovat todella hienoja.Väitän että jos hallitsee ns. TILUTTAMISEN niin
eikös silloin ole paljon helpompi käsitellä hitaampia biisejä?
Ja mitä tiluttamiseen tulee..itse määrittelen sen nopeaksi soitoksi..esim vaikka ynkän musa..no ei tietenkään kaikki mutta aika paljon siellä on nopeutta ;)
Ja mitä "tiluttajiin" tulee..maailmassa on monta tiluttaajaa ja monella tiluttajalla on todella huonojakin tilujuttuja esim ynkällä mutta mielestäni sillä on myös hyviä juttuja jotka ovat todella hienon kuuloisia..mutta ehdoton ykkönen on mielestäni STEVE VAI jonka jutut saattavat olla sairaita jonkun mielestä mutta ne eivät ole ainakaan yhtä kliseisiä kuin ynkän juoksutukset.Romeolla,Farerilla,Cooleyllä,Ziraksella,Malmsteenilla,Petruccilla,ANgelolla jne. on kaikilla hyviä juttuja joista olen oppinut paljon ja vaikka itse soittelen paljon nopeaa tavaraa ni mielestäni oli soolo nopea tai hidas voi se olla hyvä kummassaki tapauksessa.Ei saisi olla niin kapeakatseinen tilutuksen suhteen.Soitan myös paljon muuta musiikkia kuin tilusooloja ja esim jazz on opettanut minua myös paljon.Hyvää jazzia on kyl vaikea soittaa..ainakin minun on vaikea tuottaa hyvää jazz improvisointia..mutta nopeat juoksutukset eivät ole niin hankalia.
Ja se pännii myös että ihmiset eivät voi nauttia kaikenlaisesta musiikista tai mahdollisimman monenlaisesta.
Itse kuuntelen OIKEASTI kaikenlaista musiikkia ja kuuntelen myös sellaista mistä en juurikaan pidä.Ja kaikki musiikkityylit ovat opettaneet.
Ja mielestäni tiluttaminen ei ole musiikki tyyli eikä tyylisuunta vaan se on sana joka tarkoittaa nopeaa soittamista..ja miten sen osaamisesta tai reenaamisesta voisi olla haittaa?
Itse ainakin aion reenata oman tekniikkani kuntoon..
ja tiedän että vaikka osaisi kuinka tiluttaa ni se ei tarkoita että osaa soittaa hyvää musaa mutta kaikillahan on omat mielipiteet hyvästä musasta.
Toni A Salmi
musatuukka
28.04.2003 23:33:49
Yeah that's how it goes!!!!!
Im the best , Fuck the rest!!!
AoA
29.04.2003 10:11:59
minusta tiluttamisesta ei kamalasti pitäisi edes puhua koska kaikki tulkitsee sen niin eri tavalla että kukaan ei tiedä mitä se on ja kuka sitä tekee ja kuka ei.
Full Volume or Double Volume
Grapevine
29.04.2003 12:38:06
jaha..no tulipas tästä kova aihe (tiluttamisesta siis)
Itse reenaan päivittäin metronomin kanssa paljon erinlaisia skaaloja ja arpeggioita seka sweepejä..ja kuuntelen myös paljon musiikkia missä on todella nopeaa soittoa.
Mielestäni on hyvä jos vain hallitsee kitaran soiton tekniikan..itsekään en pidä kuitenkaan aivan järjettömistä tilutuksista mutta jotkun nopeat nousut ja juoksutukset ovat todella hienoja.Väitän että jos hallitsee ns. TILUTTAMISEN niin
Ja mitä tiluttamiseen tulee..itse määrittelen sen nopeaksi soitoksi..esim vaikka ynkän musa..no ei tietenkään kaikki mutta aika paljon siellä on nopeutta ;)
Ja mitä "tiluttajiin" tulee..maailmassa on monta tiluttaajaa ja monella tiluttajalla on todella huonojakin tilujuttuja esim ynkällä mutta mielestäni sillä on myös hyviä juttuja jotka ovat todella hienon kuuloisia..mutta ehdoton ykkönen on mielestäni STEVE VAI jonka jutut saattavat olla sairaita jonkun mielestä mutta ne eivät ole ainakaan yhtä kliseisiä kuin ynkän juoksutukset.Romeolla,Farerilla,Cooleyllä,Ziraksella,Malmsteenilla,Petruccilla,ANgelolla jne. on kaikilla hyviä juttuja joista olen oppinut paljon ja vaikka itse soittelen paljon nopeaa tavaraa ni mielestäni oli soolo nopea tai hidas voi se olla hyvä kummassaki tapauksessa.Ei saisi olla niin kapeakatseinen tilutuksen suhteen.Soitan myös paljon muuta musiikkia kuin tilusooloja ja esim jazz on opettanut minua myös paljon.Hyvää jazzia on kyl vaikea soittaa..ainakin minun on vaikea tuottaa hyvää jazz improvisointia..mutta nopeat juoksutukset eivät ole niin hankalia.
Ja se pännii myös että ihmiset eivät voi nauttia kaikenlaisesta musiikista tai mahdollisimman monenlaisesta.
Itse kuuntelen OIKEASTI kaikenlaista musiikkia ja kuuntelen myös sellaista mistä en juurikaan pidä.Ja kaikki musiikkityylit ovat opettaneet.
Ja mielestäni tiluttaminen ei ole musiikki tyyli eikä tyylisuunta vaan se on sana joka tarkoittaa nopeaa soittamista..ja miten sen osaamisesta tai reenaamisesta voisi olla haittaa?
Itse ainakin aion reenata oman tekniikkani kuntoon..
ja tiedän että vaikka osaisi kuinka tiluttaa ni se ei tarkoita että osaa soittaa hyvää musaa mutta kaikillahan on omat mielipiteet hyvästä musasta.

Ei noin pitkää tekstiä jaksa pirukaan lukea, mutta Vaista pitää sanoa jotain. Mun mielestä Vai on aika mitäänsanomaton. Muutamia herran biisejä olen kuullut, ja ainut missä oli tilustusta oli Blues Improvisation. Ja siihenhän se ei sopinut ollenkaan. Ensin tulee hidasta venyttelyä, kuten pluussissa kuuluu, mutta yhtäkkiä alkaa tyyliin sopimaton himmeä tilutus. Passion & Warfare(se biisi, ei levy) on taas mielestäni täyttä sontaa. En tajua, miksi sitä pidetään jotenkin hienona, koska siinä ei ole MITÄÄN. Ei EDES tilutusta. Sellaista tylsää hidasta venyttelyä. Kummallista. Ehkä en ole vaan kuullut Vaita tarpeeksi. Ainut mukiinmenevä biisi Vailta on se Attitude Song. Mutta siinä nyt ei muuta juuri olekaan kuin sitä attitudea. Riffi, jonka kuka tahansa pystyy säveltämään, ja ihmeellistä kikkailua päällä. En tajua Mr. Vain musiikkia. Joko mies on ihan paska muusikko, tai minä en ymmärrä. Ja minä siis en tykkää tilutuksesta sen enempää kuin hitaasta bluesvenyttelystäkään. Molemmille on paikkansa. En siis syytä Vaita mistään muusta kuin mitäänsanomattomuudesta. Sen musiikki kuulostaa ihan tyhjänpäiväiseltä. Oli siinä sitten tiluja tai ei. Koukut puuttuvat.
Uli Con Carne
29.04.2003 15:42:10

Joko mies on ihan paska muusikko, tai minä en ymmärrä.

Taivahan tosi!
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
Cletus Awreetus
29.04.2003 16:43:27
En tajua Mr. Vain musiikkia. Joko mies on ihan paska muusikko, tai minä en ymmärrä. Ja minä siis en tykkää tilutuksesta sen enempää kuin hitaasta bluesvenyttelystäkään. Molemmille on paikkansa. En siis syytä Vaita mistään muusta kuin mitäänsanomattomuudesta. Sen musiikki kuulostaa ihan tyhjänpäiväiseltä. Oli siinä sitten tiluja tai ei. Koukut puuttuvat.

Olet ensimmäinen, jonka olen kuullut haukkuvan Steve Vaita paskaksi muusikoksi!! Häntähän on esim. Guitar Worldissa haukuttu taitavimmaksi (ja lahjakkaimmaksi) kitaristiksi, mitä on koskaan elänyt!!!! Steve Vain muusiikki ei ehkä mitään superia ole mutta hänhän on ottanut paljon vaikutteita Frank Zapasta, jonka musiikki on myös kieltämättä hyvin outoa. Kuunteles Vain DLR-aikasia biisejä, ne ovat nimittäin jopa loistavia!
Kirahvi sanoo öri öri öri
Slash
29.04.2003 17:10:22 (muokattu 29.04.2003 17:11:59)
Jostain luin että Vai soitti 16 vuotiaana zappan bändissä.. Zappa ei halunnu paljastaa sen nimee kun sano että se osaa semmosia juttuja mitä se ei osaa.

ei Vai nyt niin armoton tiluttaja o kun joku malmsteeni on sillä paljon biisejä missä ei varsinaista tilutusta tuu paljon paskaakaan. Mutta täytebiisejä se kyl tykkää tehä :)

EDIT: kuunteles Passion and Warfare levy, se on sen paras ehkä en mikään Vai fani ole mutta se on hyvälevy
Elämä on kuin onnenpyörä, jossain vaiheessa koittaa rosvosektori.
MeatPie
29.04.2003 17:40:16
Jostain luin että Vai soitti 16 vuotiaana zappan bändissä.. Zappa ei halunnu paljastaa sen nimee kun sano että se osaa semmosia juttuja mitä se ei osaa.
19-vuotiaana se kait oli. Ainakin nimellä "my little italian virtuoso" Zappa vissiin Vaita kutsui :)
Cletus Awreetus
29.04.2003 21:30:41
19-vuotiaana se kait oli. Ainakin nimellä "my little italian virtuoso" Zappa vissiin Vaita kutsui :)

Joo... levyissä kans lukee:

Steve Vai - impossible guitar parts
-"- - strat abuse

yms...
Kirahvi sanoo öri öri öri
Tony Narrows
30.04.2003 01:41:41
Jaha vai VAISTA puhutaan tämmöstä.... ;)
Hmm.....olen sitämieltä että ne jotka "En tajua Mr. Vain musiikkia. Joko mies on ihan paska muusikko, tai minä en ymmärrä" ....eivät todellakaan tajua Mr.Vain musiikkia.
Ei voi väittää miehestä joka on soittanut koko ikänsä kitaraa...mm. nukkui kitaransa kanssa...että olisi paska soittaja.Mies on kuitenkin opiskellut itsensä musiikin tohtoriksi.Zappaan liittyessään Vain piti kirjoittaa kaikkiin zapan biiseihin rumpu nuotit.....ja sekin on mielestäni hyvä esimerkki että ei VAI mikään turha jätkä ole.
Vai on valittu monet kerrat maailman parhaaksi kitaristiksi ja mielestäni se on ihan oikein....herra pystyy soittaan kuitenkin sellaisia juttuja mitä muut ei osaa ja varmaan osaisi soittaa sen mitä muutkin.Uskon niin.
Ja mitä VAIn musiikkiin tulee niin onhan se kieltämättä hieman omaperäistä ja vaikkutteita on paljon....ja se siinä juuri onkin hyvää että se osaa kaikilta osaalueilta ja käyttää musiikissaan eri musiikkityylejä ja ottaa niistä vaikutteita.
Ymmärrän toki jos joillekin Vain musiikin sisäistäminen ja ymmärtäminen on vaikeaa,mutta teinä,jotka eivät sitä ymmärrä,kannattaisi kuunella niitä juttuja mitä hän kitarallaan tekee.Ne ovat todella nerokkaita....kun vertaa Vain soittoa esim Malmsteeniin niin huomaan ainakin itse että Malmsteenilla on hyvin paljon toistoa ja varsinkin sooloissa on kuvioita jota todella moni kitaristi käyttää.
Ja se että Vain on päässyt soittamaan Zappan bändiin on jo saavututs koska Zappa ei huolinut bändiin kuin kovan luokan soittajia....ja no.....en minä ainakaan kitaristina pystyisi Zappan biiseihin rumpunuotteja tekemään ;)
Toni A Salmi
KE-3
30.04.2003 09:52:45
niinkuin Gnr Slash totesi: "En kuulu niihin jotka kuvittelevat että kitaralla olisi tissit ja perse"
Enffi
30.04.2003 11:01:48
mun mielestä Steve Vain sekä teoria että käytäntöpuoli tulee todella hyvin esille biisissä Dyin' Day. siinä on kyllä biisi mitä ei itse ikinä pystyisi säveltämään.
wilo
30.04.2003 15:01:59
Noh-noh, eipäs nyt liioitella tuota Zappan bändiin pääsyä. Vai on kertonut lähettäneensä Zappalle demonauhan, jossa on ollut joitakin biisejä sekä parin Zappan biisin partituurin kitarasooloa ja rumpuja myöten. Onhan se erittäin vaikea kuuntelemalla kirjoittaa niinkin monimutkaista musiikkia - Vai nyt sattuu olemaan sellainen että tekee kaiken pikkutarkasti.
Tmp
30.04.2003 16:50:18
Väitän että jos hallitsee ns. TILUTTAMISEN niin

Rohkenen olla eri mieltä.

Jos olet tottunut soittamaan nopeasti niin hitaasti soitto voi tuottaa suuria vaikeuksi, siinä kun tulee ne paussit. Hitaasti soitto on oma taiteenlaji, se ei tuli nopean soiton ohella.
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse
Vilppu
30.04.2003 17:26:33 (muokattu 30.04.2003 17:28:46)
Minä kun olen jotenkin aina ajatellut, että se tärkein kysymys on, soittaako hyvin vai huonosti (vai hyvin huonosti). Kiitos kun valaisitte. Haluaisiko vielä joku ilmoittautua kitaristiksi joka soittaa _vain_ nopeasti tai _vain_ hitaasti?

Ja kuka soittaa (nopeasti tai hitaasti, aivan sama) pitämättä taukoja???

EDIT: Pientä turhautumista ilmassa, lähden ottamaan lääkkeeni ja pyydän anteeksi jos jotakuta loukkasin...

Jos olet tottunut soittamaan nopeasti niin hitaasti soitto voi tuottaa suuria vaikeuksi, siinä kun tulee ne paussit. Hitaasti soitto on oma taiteenlaji, se ei tuli nopean soiton ohella.
Tärkeintä meissä ovat varpaat. Niillä ohjataan. MATTIAS 6 V.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)