Aihe: voiko oppia soittamaan hyvin ilma opistoa?
1
Timesby
27.04.2003 11:14:50

eli mitä mieltä ootte. onko mahollista oppia soittamaan hyvin tai jopa tod. hyvin vaikka ei käy musaopistoa? ja toinen kysymys. onko mitään kirjoja tai osotteitta, mistä vois opiskella vähän teoriaa. erityisesti sävellajeja ja miten oudommat soinnut muodostetaan. kiitos.
- I'm NOT MY OWN -
Miikathebest
27.04.2003 11:21:48

eli mitä mieltä ootte. onko mahollista oppia soittamaan hyvin tai jopa tod. hyvin vaikka ei käy musaopistoa? ja toinen kysymys. onko mitään kirjoja tai osotteitta, mistä vois opiskella vähän teoriaa. erityisesti sävellajeja ja miten oudommat soinnut muodostetaan. kiitos.

Tietysti voi oppia soittamaan todella hyvin ilman musiikkiopistoa. Miksi ei???
Ralph Denyer - Suuri kitarakirja.
Siinä kerrotaan aika hyvin lähes kaikesta mahdollisesta kitaroihin liittyen.
Lennu
27.04.2003 11:24:53

Lue tuota tekniikka & teoria palstaa. Siellä on vastauksia ja mielipiteitä noihin kumpaankin kysymykseesi.

Mä oon edelleen samaa mieltä: Ammattia on kouluja käymättömän vaikeampi saada (ei ole suhteita eikä referenssejä yms), mutta hyväksi harrastelijaksi voi toki tulla ilmankin.
www.lennu.tk , www.whoax.tk Ahneus on yksi luonteenpiirteistäni, mutta laiskuus on se hallitseva.
superfly
27.04.2003 13:14:18
Tottakai onnistuu, mutta kyllä hyvä opettaja nopeuttaa oppimista todella paljon, ei tarvitse turhaan hakata päätään seinään, jos ei ymmärrä jotain. Helpomalla pääset kun menet kitaratunneille.
Timesby
27.04.2003 13:35:30

kyllä mä oon käyny kanslaisopistossa tunneilla, mut sitä ei voi verrata musaopistoon. pitää käyä lainaamassa tuo kitarakirja. kiitos
- I'm NOT MY OWN -
Purple Haze
27.04.2003 13:53:54
Hyväksi tuleminen riippuu ennemminkin omasta mielenkiinnosta ja innostuksesta kuin siitä missä käyt tunneilla (tämänhän me kaikki jo tiesimme). Tunneille on toki hyvä mennä, pääsee helpommalla kun ei tarvitse oppia kaikkea kantapään kautta.

Itseopiskelu ei oikeastaan ole kovin huono vaihtoehto. Tuntilaisille käy joskus niin että oma "vaisto" soittamiseen katoaa ja aletaan vain imitoimaan opettajaa. (riippuu opettajasta) Olen itse ainakin kuullut eräästä (opiston) klassisen opettajasta jonka mielestä klassista ei voi soittaa missään nimessä kuin pitkillä kynsillä. Itse soitan sormenpäillä ja soundiani on kehuttu smoothiksi ja se tuntuu omalta. Jos olisin mennyt opistoon ja sattunut vaikkapa hänen oppilaakseen niin...

Näin tiivistettynä; ei sen pitäisi olla ongelma (anti-opistolaisuus), ellet tee siitä itsellesi ongelmaa.
Härski
27.04.2003 14:04:54
Kitaran soittoa voi melkein verrata autolla ajamiseen; autoa voi ajaa ilman korttia (ts. teoriaa), mutta siitä saa sakot, jos pollari saa tietää, kitaroinnissa ilman teoriaa sen kummemmin hallitsematta ei saa sakkoja/muuta rangaistusta. Korkeintaan musiikkiopistoja käyneiden tolosten halveksunnan. Hoho.
funkypick
28.04.2003 08:52:41
Kitaran soittoa voi melkein verrata autolla ajamiseen; autoa voi ajaa ilman korttia (ts. teoriaa), mutta siitä saa sakot, jos pollari saa tietää, kitaroinnissa ilman teoriaa sen kummemmin hallitsematta ei saa sakkoja/muuta rangaistusta. Korkeintaan musiikkiopistoja käyneiden tolosten halveksunnan. Hoho.

Eihän tässä ollut kyse teorian osaamisesta tai ei osaamisesta, vaan opistosta (tai anti-opistosta:). Kyllähän teoriat voi oppia ihan hyvin itsekkin. Ei se ole perusteiltaan jotain yläaste-matikkaa vaikeampaa. Ja sen soveltaminen on joka tapauksessa jokaisen itse harjoiteltava. Tietenkin jos henk.koht opettaja opettais sit soittoa samassa rytmissä kuin mennään teoriassa, niin tuo voisi jo nostaa motivaatiota ja kaikkea muuta sellaista pikkukivaa.
You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough.
kid ego
28.04.2003 09:46:56
Mä en ole opistojen kannalla. Ihan hyvin voi oppia ilmankin, varsinkin jos ei teoriapuoli ihan 100-prosenttisesti kiinnosta.
get the funk out!
Congi
28.04.2003 10:02:05 (muokattu 28.04.2003 10:02:57)
onko mahollista oppia soittamaan hyvin tai jopa tod. hyvin vaikka ei käy musaopistoa?

Itsekritiikki on tehokas työväline semmoiseen, kunhan muistaa samalla pitää silmät auki ja olla suht realistinen tavoitteiden suhteen.
toteemi
29.04.2003 19:00:31
Eihän se lahjakkuus opistoissa mihinkään kulu. On kai vainparempi, että tietää mitä tekee...
präng...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)