re infecta 18.04.2003 23:07:00 (muokattu 18.04.2003 23:10:18) | |
---|
Yritin tuota sooloa opetella seuraavasta tabulatuurista (by Tube), mutta mielestäni tuo loppu on virheellinen. Kovin aloittelija olen, enkä tiedä miten tuota nyt pitäisi korjata.. osaatteko te? Paremman olen saanut siitä kyllä muokattua, mutta haluaisin teidän "ammattilaisten" mielipiteen. Itselläni kuitenkin tasan viikon soittokokemus. :) Linkki sooloon: http://www.geocities.com/erasivu/I_Will_Stay.txt"Jesus loves you. Everybody else thinks you're an asshole." |
Pyronius 18.04.2003 23:34:27 | |
---|
Ehkä sen viimeisen G nuotin vois jättää pois (siis se joka soitetaan vapaalla G kielellä) Muuten on mielestäni oikein |
re infecta 19.04.2003 00:31:40 (muokattu 19.04.2003 00:55:40) | |
---|
Ehkä sen viimeisen G nuotin vois jättää pois (siis se joka soitetaan vapaalla G kielellä) Muuten on mielestäni oikein Jep sen otin itsekin pois. Olen lukenut tuolta Aloittelijat-osastosta tuon tab-faqin, mutta silti on vielä vähän epäselvää --4h5-- merkintä. Eli painan kieltä neljännestä välistä ja napautan plekulla kys. kieltä. Sitten välittömästi heti perään täpäytän toisella vapaalla sormella samalla kielellä viidennestä välistä pitäen yhä toista sormea neljännessä välissä (viidettä väliä siis vain nopeasti näpäytän eli sormi ei jää "lepäämään" viidenteen väliin)...näinkö? Mielestäni liu'ulla tulee alkuperäistä sooloa paremmin vastaava soundi... P.S. Voisiko joku samalla tsekata tuon intron oikeellisuuden? Löytyy samasta linkistä kuin soolokin. Mielestän tuo intron on liian lyhyt. Pari iskua puuttuu? Vaikka toisaalta niitä kahta samaahan säveltä siinä kauttaaltaan toistetaan. "Jesus loves you. Everybody else thinks you're an asshole." |
Aerodactev 19.04.2003 01:05:59 | |
---|
neljännessä välissä (viidettä väliä siis vain nopeasti näpäytän eli sormi ei jää "lepäämään" viidenteen väliin) Eiku just niin, että se jää lepäämään. Liu'utuksessa ja hammer onissa on selvä sävyero, liu'utus on 'tlii' ja hammer on 'tyii', tai jotenkin.
|
re infecta 20.04.2003 10:13:59 | |
---|
Mites tuo intro? Onko oikein? Mun mielestä tuossa soolossa on vibraa enemmän kuin tuohon tabiin on merkitty, mutta toisaalta mistä mä tiedän mitään...(vielä). "Jesus loves you. Everybody else thinks you're an asshole." |
Grapevine 20.04.2003 11:02:16 (muokattu 20.04.2003 20:35:26) | |
---|
Yritin tuota sooloa opetella seuraavasta tabulatuurista (by Tube), mutta mielestäni tuo loppu on virheellinen. Kovin aloittelija olen, enkä tiedä miten tuota nyt pitäisi korjata.. osaatteko te? Paremman olen saanut siitä kyllä muokattua, mutta haluaisin teidän "ammattilaisten" mielipiteen. Itselläni kuitenkin tasan viikon soittokokemus. :) Linkki sooloon: http://www.geocities.com/erasivu/I_Will_Stay.txt Maailman helpoin soolo, ja teikäläiset miettii mikä siinä tabissa on väärin. Ettekö ole kuulleet korvakuulolta soittamisesta? |
re infecta 20.04.2003 19:22:20 (muokattu 20.04.2003 19:32:13) | |
---|
Maailman helpoin soolo. Näin, Grapevine! "Jesus loves you. Everybody else thinks you're an asshole." |
Grapevine 20.04.2003 19:59:19 | |
---|
Näin, Grapevine! Näinpä juuri. Melodia on mieleentarttuva ja mitään erikoistekniikoitakaan ei tarvita. Helppo soittaa korvakuulolta vaikkei edes osaisi Am-skaalaa.
|
mikko1 21.04.2003 18:41:10 | |
---|
Helppo soittaa korvakuulolta vaikkei edes osaisi Am-skaalaa. Mikä Am-skaala? =D oli muuten ihan hauska biisi soittaa. Oli toi soolo suunnilleen yhtä vaikee kun jotkut gunnareiden mainriffit. hyvä minä. |
re infecta 21.04.2003 20:30:28 (muokattu 21.04.2003 20:38:41) | |
---|
No nyt selvisi, miksi toi soolo kuullosti "väärältä", kun soittelin paperilta. Valittelin vibramerkintöjen puutteesta ja huomasin, että tulostimeni ei olekaan tulostanut "~"-merkkiä...kiva! :) No täst edes soittelen suoraan näytöltä tai sitten hommaan paremmat kirjoitinajurit. EDIT: niin ja näköjään osaa "h"-merkeistäkin eli hammer-oneistakin oli siirtynyt väärille riveille, enkä ollut niitä huomannut. Korva sanoi, että jokin on pielessä, mutta kun sokeasti uskoin vain tabulatuuriin. Mitä tästä opimme? :) "Jesus loves you. Everybody else thinks you're an asshole." |
Keppi 21.04.2003 20:48:52 | |
---|
No nyt selvisi, miksi toi soolo kuullosti "väärältä", kun soittelin paperilta. Valittelin vibramerkintöjen puutteesta ja huomasin, että tulostimeni ei olekaan tulostanut "~"-merkkiä...kiva! :) No täst edes soittelen suoraan näytöltä tai sitten hommaan paremmat kirjoitinajurit. EDIT: niin ja näköjään osaa "h"-merkeistäkin eli hammer-oneistakin oli siirtynyt väärille riveille, enkä ollut niitä huomannut. Korva sanoi, että jokin on pielessä, mutta kun sokeasti uskoin vain tabulatuuriin. Mitä tästä opimme? :) Piti oikein ladata toi netistä, ku iteltä ei löydy. ~ tarkoittaa ilmeisesti sormella tehtyä vibratoo? En oo hirveen hyvin perillä noista tablamerkeistä. Mun mielestä se käyttää siinä ensimmäisen ~-merkin kohdalla ihan vibrakampea, jolla se laskee nopeesti tota E-säveltä vajaan puolsävelaskelta ja sitt palauttaa sen omaan korkeuteensa. Tota kikkaa käytetään just paljon rautalanka musassa. Introsta sen verran, ett siinähän toi riffi "starttaa" sellasella basso jutskalla, minkä oon itse soittanu kitaralla, ku on tullu joskus notski kitaralla tuotakin laulua vedettyä. Eli jotakuinkin näin: Intro: e ----------------------------------------| h -------1--0--1---0--1--1--0--1-------| G -------2--2--2---2--2--2--2--2-------| 4x D -------2--2--2---2--2--2--2--2-------| A ---0---0--0--0---0--0--0--0--0-------| E -0---------------------------------------| Juuup! |