Aihe: Ihsahnin työskentely Emperorissa
1
jogo3000
02.05.2003 11:35:36

Kyllä kun sitä livelättyä katsoo niin ei voi kun ihmetellä. Eilen yrittelin soitella vähän mukana, Curse you all men! alkaa pikku hiljaa mennä, tosin siinäkin on niitä ihme melodioita että ei ole vielä tarttunut korvaan. Ja sitten tuo I am the black wizards jotenkuten.

Mutta Thus spake the nightspirit. Eipä siihen paljo soitella mukana ihan tuosta vaan. On muuten jonkin verran haastavaa musiikkia kitaristille. Kaiken lisäksi ideaa piisaa ei ole pelkkää tilutusta, vaan hyviä melodioita ja harmonioita. Kaksi kitaraa ja syna tekevät todella hyvää työtä kaikki hoitaen omaa tonttiaan. Saattaisi muuten Dream theater-faneillakin olla katsomisen arvoista, kun biisit on yhtä aikaa haastavia, ja samalla syvällisiä musiikillisesti.

Päälle vielä se, että Ihsahn soittaa itse ne "vaikeammat" jutut ja laulaa vielä itse päälle. On se vaan yksi kuningas se kaveri. Kumarran hänelle syvään.

Mitä muut on mieltä?
Kunpa maailmassa olisi rauha ja hyvä tahto.
Mörkö
02.05.2003 14:23:27
Kyllä kun sitä livelättyä katsoo niin ei voi kun ihmetellä. Eilen yrittelin soitella vähän mukana, Curse you all men! alkaa pikku hiljaa mennä, tosin siinäkin on niitä ihme melodioita että ei ole vielä tarttunut korvaan. Ja sitten tuo I am the black wizards jotenkuten.

Mutta Thus spake the nightspirit. Eipä siihen paljo soitella mukana ihan tuosta vaan. On muuten jonkin verran haastavaa musiikkia kitaristille. Kaiken lisäksi ideaa piisaa ei ole pelkkää tilutusta, vaan hyviä melodioita ja harmonioita. Kaksi kitaraa ja syna tekevät todella hyvää työtä kaikki hoitaen omaa tonttiaan. Saattaisi muuten Dream theater-faneillakin olla katsomisen arvoista, kun biisit on yhtä aikaa haastavia, ja samalla syvällisiä musiikillisesti.

Päälle vielä se, että Ihsahn soittaa itse ne "vaikeammat" jutut ja laulaa vielä itse päälle. On se vaan yksi kuningas se kaveri. Kumarran hänelle syvään.

Mitä muut on mieltä?

Juu kyllä minäkin olen huomannut että on se Ihsahn aika äijä. Ja vielä ihmiset väittää että bläk metallissa ei tarvitse soittotaitoa yhtään.

Täytyy nyt kehua että minäpäs osaan soittaa "i am the black wizards" in! ;)
"vinsentti on vihree nyrsijä"
mikko k
03.05.2003 02:46:00

Mitä muut on mieltä?

helvetin tiukkaa soittoahan se on ja vitun hienoja riffejä..vaikkakaan ei se nyt loppupeleissä niin älyttömän vaikeeta ole..tosin jos levylle pitäs sellasta vetää niin vois tulla itku silmään..=)ja ne lauluriffit on kyllä suht helppoja..tai siis ainakin aika helposti treenattavissa.

onko muuten kukaan pistäny merkille että aika jännät sovitukset on noissa biiseissä..?
Dick Parker
06.05.2003 13:50:44
Emperorin musiikissa on aina ollut sellaista kieroutta vähän niinku Frank Zappallakin. Aina, kun luulee, että jokin riffi menee sileen niinku sen odottais menevän, niin se muuttuu lopussa. Emperor oli paras bläkkibändi ikinä. Harmi kun lopettivat.
Mörkö
06.05.2003 15:47:31
Emperorin musiikissa on aina ollut sellaista kieroutta vähän niinku Frank Zappallakin. Aina, kun luulee, että jokin riffi menee sileen niinku sen odottais menevän, niin se muuttuu lopussa. Emperor oli paras bläkkibändi ikinä. Harmi kun lopettivat.

Nythän näillä emperorin hepuilla on jotain omia systeemejä. Onko kenelläkään tietoa minkätyylisiä ne ovat?

Zyklonin jo tiedän mutta se ei ollut oikein minun makuuni.
"vinsentti on vihree nyrsijä"
Snowblind
06.05.2003 16:05:07

Nythän näillä emperorin hepuilla on jotain omia systeemejä. Onko kenelläkään tietoa minkätyylisiä ne ovat?

Zyklonin jo tiedän mutta se ei ollut oikein minun makuuni.

Joo ainakin tuolla Emperorin kosketinsoittajalla on oma yhdenmiehenprojekti nimelta Tartaros. Loistavaa kauhubläkkiä. http://www.necropolisrec.com/bands/tartaros.htm
Tuota saa pari näytettäkin.
Kukkula on käänteinen kuoppa
Dick Parker
06.05.2003 16:25:44
Ihsahn soittaa Peccatum-nimisessä bändissä. Oon kuullu, että samassa soittas myös Ihsahnin vaimo/tyttöystävä mikä lie.
jogo3000
08.05.2003 13:32:18

Joo ainakin tuolla Emperorin kosketinsoittajalla on oma yhdenmiehenprojekti nimelta Tartaros. Loistavaa kauhubläkkiä. http://www.necropolisrec.com/bands/tartaros.htm
Tuota saa pari näytettäkin.

Eikös Ihsahn vetäny synat viimeisimmillä kolmella levyllä? Ketä tarkoitat?
Kunpa maailmassa olisi rauha ja hyvä tahto.
Snowblind
08.05.2003 15:07:01

Eikös Ihsahn vetäny synat viimeisimmillä kolmella levyllä? Ketä tarkoitat?

siis sitä live keyboardistia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)