Tb 03.04.2003 08:33:36 | |
---|
Auttakaa, mua etoo kitaran soittaminen! Mä en oo soittanu varmaan puoleen vuoteen enää, kun tuntuu, että mä en osaa yhtään mitään. Enkä viitsi soittaa myöskään sen takia, kun kämmpis ei vissiin kauheesti tykkää.. se on semmonen vähän epämusikaalinen tapaus.. Säveltäminenkään ei onnistu kun multa on loppunut kaikki ideat.. Ärsyyntyneisyyttä vahvistaa se, kun vaivalla saan yritettyä soittaa jotain uutta ja sit huomaan että se on keksitty jo n. 1000 kertaa aikasemmin.. AAARGH! Tää on ihan kauheeta, ehkä mä tarvitsisin uusia virikkeitä tai jotain.. Koittakaa sanoa jotain rohkasevaa, en oo valmis lopettaa soittamista.. mene siitä missä aita on matalin |
Bored 03.04.2003 09:08:53 | |
---|
Mul oli kans 2 vuoden breikki etten soittanu kitaraa (rumpuja kylläkin) ku kerran puolessa vuodessa. En sitte tiiä mikä syynä oli, mutta eiköhän se soittointo sinullekkin palaa kun minullekkin palasi. |
kunnasja 03.04.2003 13:33:29 (muokattu 03.04.2003 13:33:41) | |
---|
Bändin perustaminen voisi olla aika piristävä tekijä. Ja/tai hommaa joku konsti jolla äänittelet juttuja (esim nTrack, jolla saat äänitettyä PC:lle) - pääset kokeileen uusia juttuja, mm kahden kitaran melodioita yms. joita ei pysty ilman raituria tekemään. Ruuvaa vahvaristasi sellainen soundi, josta diggaat kybällä! Se nostaa mielenkiinnon ja soittofiilikset taas uusiin ulottuvuuksiin. Kokeile jotain uutta virettä? Jos sulla on nyt perus E, heitäpä vaikka drop-D ja koita sillä juttuja. (Esim Bruce Dickinsonin soolotuotannossa on biisejä, joita voit kokeilla tolla vireellä.) Treenaa jotain itsellesi uutta soittotekniikkaa, sekin voi olla piristävää. Ainakin se on palkitsevaa, kun oppii jotain uutta. Tulee näitä "ahaa"-elämyksiä... Tsemiä! Visit http://www.helionprog.com |
Tb 03.04.2003 15:10:01 | |
---|
Bändin perustaminen voisi olla aika piristävä tekijä. Bändi on, eikä se todellakaan piristä.... tai bändi ja bändi, oikeestaan se on ollu alusta alkaen semmonen yhden naisen produktio, kun ei muita jäseniä hirveemmin oo kiinnostanu bändihommat... kaiken kaikkiaan masentavaa ajatella koko bändiä.. mutta muut ideat kuulosti kyllä ihan hyviltä, kiitos! mene siitä missä aita on matalin |
PuNkKi 03.04.2003 15:14:32 | |
---|
mulla on vähän sama homma...soittointo kadonnut kokonaan johonkin... mitään uutta ei ole tullut opeteltua enään piiiiitkiin aikoihin. Bändi on, mutta ei se mullakaan intoa enään lisää =( noh, ehkä se into taas joskus palaa takaisin...toivottavasti... Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
noir 03.04.2003 15:23:01 | |
---|
Kannattaa tutustua johonkin uuteen bändiin. Mieluiten vieläpä eri tyyliseen, kuin mitä yleensä kuuntelee. Itselläni nosti soittointoa kummasti. Popmusiikki on Saatanasta, eikä siltikään hyvää. |
Reno. 03.04.2003 15:50:12 (muokattu 03.04.2003 15:55:24) | |
---|
Ala kuuntelemaan ja soittamaan progea. Amen. (edit:) Nii tosiaan.. välillä tulee tollane olo. Jos soitat joka päivä, tai joka toinen päivä kitaraa, pidä viikon parin tauko. Tohon uuden genren kuunteluun.. avaa kyllä uusia juttuja, ja on antoisaa, mutta toisaalta siinä ei alussa osaa sitten yhtään mitään. Voi kai tuon plussaksikin lukea jos on motivaatiota opetella. I've been attacked by storms of disillusions |
Arkka 03.04.2003 23:38:18 | |
---|
Been there done that. Mulla on ollut paljon tommosia kausia. Itseasiassa nykyäänkään en juurikaan enää soittele huvikseni. Teen biisejä ja nauhotan. Ei pidä turhaan ottaa mitään paineita siitä, että on pakko soittaa. Tauot tekee terää. Tosin liian pitkät tauot tappaa tekniikan (damn you sa-int). Mutta siis viikko-pari taukoo on ihan ok. Jos rahaa löytyy niin kannattaa ostaa vaikka joku uusi efekti/styrkkari/kitara. Niistä ainakin meikäläinen innostuu aina. Tosin rahaa ei o. Noita äänityshommia kannattaa koittaa. Ne on palkitsevia. Ja uusia tekniikoita & musatyylejä. Ja ihan avoimesti ilman typeriä ennakkoasenteita henkeen "punkkia soittaa vaan ne jotka ei muuta osaa" tai "regeitä ei voi soittaa ellei oo värikästä pipoo". Uusia nuotit, tabulatuurit jne on kans hyviä nostaa motivaatioo. Jos oot filthy-rikas, niin kannattaa ostaa jotain kitaralehtiä. Itellä toimi vielä sillon kun rahaa oli. Ja uusia ideoita biiseihin saa kuuntelemalla eri musatyylejä ja tekemällä paljon asioita, jotka ei liity mitenkään musiikkiin. Itellä soittointo loppuu yleensä just siihen, kun tekee vaikka jotain biisiä viikon putkeen. Pitäis kai käydä vaikka ulkona välillä. Puukkoo kurkkuun! |
Zerux 02.05.2003 11:24:34 | |
---|
ei kannata lopettaa. jos kerran on jonkun soittamisen aloittanut niin kannattaa viedä se jalo taito mukanaan hautaan saakka. Tosimies juo Maitoa! |
Paperikapteeni 02.05.2003 16:23:31 | |
---|
Ku alkaa vituttaa niin pitää keksiä jotain tarpeeksi kieli poskella juttuja. Väännät vaikka iskelmistä heviversioita tai jotain. Virsistä punkkia ni minulla ainakin alkaa innostus taas sitten joskus lisääntymään. |
superfly 02.05.2003 16:30:47 | |
---|
Mulla oli sama homma muutama vuosi sitten. Löysin loistavan opettajan joka osasi hommansa ja muutamassa viikossa kehityin yhtä paljon kuin itseopiskelemalla parissa vuodessa... No, ehkä vähän liioittelen, mutta ymmärsitte pointtini. Huonon opettajan käsiin joutuminen taas pahentaa asiaa luonnollisesti. |