Aihe: Kysymys soittamisesta!
1
HEIKKI82
11.09.2003 14:52:25
Nyt kun olen päässyt eroon ns. räkäpunkkivaiheesta, eli hirveä puuro ei enää iske(kuvaannollisesti) ! Olen kiinnostunut iskelmä musiikin soitannasta! Haluaisin tiedustella muutamia asioita!
Agentsin soundin salaisuus? siis kitaran soundi! Onko muita mah. ku ostaa voxin ac30 ja strato vai, ?? Ei ihan budjetti riitä! Ja mitä skaaloja/asteikkoja ne käyttää biiseissä, esim paratiisi, ikkunaprinsessa, illan varjoon himmeään, surujen kitara.. ET pääsis vähän alkuun.. Kiitos jo etukäteen..
J.Granö
11.09.2003 15:25:44
Nyt kun olen päässyt eroon ns. räkäpunkkivaiheesta, eli hirveä puuro ei enää iske(kuvaannollisesti) ! Olen kiinnostunut iskelmä musiikin soitannasta! Haluaisin tiedustella muutamia asioita!
Agentsin soundin salaisuus? siis kitaran soundi! Onko muita mah. ku ostaa voxin ac30 ja strato vai, ?? Ei ihan budjetti riitä! Ja mitä skaaloja/asteikkoja ne käyttää biiseissä, esim paratiisi, ikkunaprinsessa, illan varjoon himmeään, surujen kitara.. ET pääsis vähän alkuun.. Kiitos jo etukäteen..

VOX AC30 ja Stratostahan se periaatteessa ääni lähtee, mutta eiköhän Pulliaisen tatsillakin ole osuutensa. Ja paksut kielet myös. Jonkunlainen nauhakaiku nyt ainakin olisi syytä olla.
Jusstus
11.09.2003 17:31:43
VOX AC30 ja Stratostahan se periaatteessa ääni lähtee, mutta eiköhän Pulliaisen tatsillakin ole osuutensa. Ja paksut kielet myös. Jonkunlainen nauhakaiku nyt ainakin olisi syytä olla.

Ja kyllähän tota taittaa millä tahansa muullakin vahvarilla. Noi Vox AC30 tai -15 on ne perinteisimmät ehkä. Mutta mikä tahansa perinteinen putkitoosa ajaa kyllä asiaa ihan hyvin (vrt. Fenkut, Peavey Classicit, Oranget). Mun mielestä kyse on mikkivalinnoista ja soittotatsista. Ja vibrakammesta...

Yhdyn siis edelliseen suurilta osin.
"These go to eleven.."
HEIKKI82
11.09.2003 20:10:24
Niin, kiitos vaan kommenteista... Niin minkalaiset ne mikit pitäisi olla ja tosta nauhakaiusta kans jotain... Eiks se pulliaine jotai Echo- systeemiä käytä?? Mitenkäs digitaali efektit??? Kiitti!
J.Granö
11.09.2003 21:39:50
No joo siis periaatteessa aika sama mikä putkipumppu on, mutta voxit tulivat siis ensimmäisinä mieleen kun tutuimpia/yleisimpiä ovat.
Nauhakaiuista löytyy tietoa ainakin Echolandin sivuilta. Ja laitteista saa muutenkin tietoa alan bändien sivuilta. Mene vaikka www.rautalankaa.com sivulle ja sieltä linkit ja sieltä alat koluamaan bändien sivuja joilta löytyy kamoista tietoa.
Vilhelmus
11.09.2003 22:20:28

Jeh, mallinnuspuolelta löytyy sitten edullisempaa vastausta, vaikkei ole aito asia. Mulla tulee humppahommissa Straton perässä niin AC30-mallinnus kuin kompura ja kaiutkin Voxin Valvetronixista. Ja en tiedä kuinka AIDOLTA kuulostaa, mutta minun mielestäni ainakin pirun hyvältä.
J.Granö
11.09.2003 22:31:42
Jeh, mallinnuspuolelta löytyy sitten edullisempaa vastausta, vaikkei ole aito asia. Mulla tulee humppahommissa Straton perässä niin AC30-mallinnus kuin kompura ja kaiutkin Voxin Valvetronixista. Ja en tiedä kuinka AIDOLTA kuulostaa, mutta minun mielestäni ainakin pirun hyvältä.

Toi on kyllä tosi. Voi kuulostaa helvetin hyvälle vaikka ei kuulostaisikaan just sille aidolle voxille.
Esus4
12.09.2003 10:03:13
mä en oo vielä ymmärtäny mitem riffejä soitetaan
Jusstus
12.09.2003 10:09:18 (muokattu 12.09.2003 12:06:01)
Toi on kyllä tosi. Voi kuulostaa helvetin hyvälle vaikka ei kuulostaisikaan just sille aidolle voxille.

Näin on. Niinkuin on jo monesti todettu, niin kamojen miettiminen ja esim. esikuvien setuppien seuraaminen on hyvä lähtökohta siihen saundin hakemiseen, mutta loppupeleissä kyllä se soittamalla lähtee se tietty fiilis siihen hommaan.

Ja keskiverto harrastajamuusikko säästää yleensä pitkän pennin sillä, että miettii tarkkaan noita laitevalintoja sen mukaan, mitä itse tarvitsee ja vaikuttaako ne huippulaitteet siihen yleisölle asti välittyvään saundiin kuinka paljon.

Mutta jos laitteet haluaa vimpan päälle, niin kyllä mulla ymmärrystä löytyy sillekin. Onhan hyvät vehkeet kunnon itsetuntobuusterikin parhaimmillaan. Ja GAS selittää loput...
"These go to eleven.."
Keppi
12.09.2003 10:50:32
Yleensäottaen hyvällä putkistyrkkarilla pärjää ton tyylisessä vedossa mainiosti. Ei tarvii välttämättä edes efektejä. Putkivehkeet toimii just mainosti "humppamusassa", ku niissä löytyy sitä dynamiikkaa. Turha mun mielestä kuitenkaan pistää omaisuutta johonkin Voxiin, ku halvemmalla putkivahvistimella saa ihan yhtähyvää jälkeä. Pulliais-soundi on kuiteskin niinpaljon miehestä kiinni, että turha kai se on lähtee täysin samanlaisia vehkeitä metsästämään. Fenderit on esim. tosi hyviä tollaseen.
Ei oo kokemusta noista Voxin mallintavista, mutt Linen mallintavia en kyllä suosittelis...ton tyylin vetoon.
Juuup!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)