Aihe: Naiskitaristeja syrjitään
1 2 3 4
pikkupeikko
28.08.2003 11:39:38

En tiedä kuuluuko tämä aihe tänne, mutta laitan nyt silti.

Olen tyttö. Soitan sähkökitaraa. Perkele kun tuntuu ettei kukaan ota oikein tosissaan. Olen jonkun aikaa etsinyt toista bändiä itselleni, nykyisen tyttöbändin lisäksi. Mm. täältä muusikoiden.netistä wanted-palstalta. Mutta ei, jotkut kitaristia tarvitsevat bändit sanovat että ilmoittavat myöhemmin mihin tulokseen ovat päätyneet (mitä eivät koskaan tee), jotkut eivät edes vaivaudu maileihin vastaamaan.

En nyt ole mikään guru, mutta uskon että pystyn siihen mihin monet miehetkin. Miksi silti on niin että jos bändille olisi vaihtoehtona mieskitaristi, niin se valitaan automaattisesti? Eilen alkoi taas tämä asia vituttaa tosissaan. Pitäisiköhän naamioitua mieheksi..

Saatana.
Hannu H.
28.08.2003 11:56:12

Olisikohan kyse siitä että miehet pelkää, että "tyttönen" on parempi ja miehinen ego ei kestäisi sitä?
kid ego
28.08.2003 12:08:51 (muokattu 28.08.2003 12:09:06)
Olisikohan kyse siitä että miehet pelkää, että "tyttönen" on parempi ja miehinen ego ei kestäisi sitä?

Kyse on luultavasti tästä. Ensiksi epäillään ettei neidistä ole mihinkään, mutta sitten kun tyttö soittaa munakkammat soolot kuin moni äijä, ego kärsii.

Mutta Kid Ego ei kärsi koskaan.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
simosiili
28.08.2003 12:13:38
mä ainakin ottaisin mielellään tytön bändiin, mut laulun saa hoitaa mies...:P ja se vois tullaki vaik soolokitaristiks..
Fortune
28.08.2003 12:21:50
Kyllä se meininki muuttuu ajan mittaan ja iän karttuessa. Ja voihan niitä bändejä kasata itsekin fiksuista ihmisistä ja jättää ne ennakkoluuloiset 15-kesäiset siimatukat runkkaamaan Bodomeitaan keskenään.
Kakemakeväke
28.08.2003 12:27:51
Saattaa kuulostaa sovinistiselta (Sovinistihan minä olen), mutta olen vain harvoin (niin harvoin, etten voi antaa yhtäkään esimerkkiä) törmännyt naisiin, jotka soittavat "yhtä hyvin" kuin mies.
Ennen kuin muututte raivosta punaisiksi, ja painatte miinusta tai vaikka sitä varoitusta, niin antakaa minun perustella pointtini.
"Yhtä hyvin" on luultavasti väärä sanavalinta, mutta parempaakaan en keksinyt. Tarkoitin tällä, että naisilla on harvoin sitä samaa asennetta ja munakkuutta soitossa (en sano sen johtuvan siitä, että heillä EI OLE munaa), jota arvostan suuresti. Itte arvostan tätä Hynys-tyylistä "kitara on lyömäsoitin"-lähestymistapaa (sooloilu on muuten homoille). Nainen harvemmin osaa nuijia sitä kitaraa kuin olisi juuri löytänyt sen sängystä toisen miehen...siis, naisen kanssa.
Mutta tämä oli vain minun "humble opinion", ja puhun vain itseni puolesta, kun sanon, että arvostan asennetta (joskus jopa enemmän kuin taitoa).
Vielä kuitenkin: Minä itse en missään nimessä tarkista ensin onko soittajalla munat. Minä tarkistan, onko hänellä munaa.
"Hello, I love you, won't you tell me you name..." tai vaihtoehtoisesti: "Piss off, I'm drinking. Piss off, or Die..."
JanneT
28.08.2003 12:49:39 (muokattu 28.08.2003 12:50:05)

Itselläni ei ole mitään nais kitaristeja tai yleensäkään nais soittajia vastaan. Itse en muuta vaadi kuin sen, että osaa soittaa mitä pyydetään ja että osaa soitaa muullakin kuin säröllä (eli cleanillä). Itseasiassa kerran olisin ottanut bändiini naiskitaristin, mutta yllättäen rupesi inisemään, että biiseihin pitäisi laittaa vähän säröä, että kuulostaisi rankemmalta. Pah! Itse toteutan hommani cleanillä ja sillä selvä. Ongelma vain tahtoo olla juuri tuo, että kaikkia nuoria kiinnostaa tuo rankenpi musiikki, niin ei hirveästi ole junnuille käyttöä, jotka peittävät virheellisen soittonsa särön alle.

Ja mikä tämän kirjoituksen pointti? Mistä minä tietäisin.
Insane Kane
28.08.2003 12:59:04
Särö virheitä poista prkl!
Ennemmin ottaisin hyvän naiskitaristin ku hyvän äijärokkarin. Kitaristiukot on aina kuspiäitä.
Vitusti säröä Perkele!!
Fortune
28.08.2003 13:08:27
Särö virheitä poista prkl!

No ei sellaisella, joka hallitsee soittimensa. Aloitteleville soittajille särökanavaa tai -poljinta ei pitäisi esitellä ennen 3 vuoden soittokokemusta.
KMT
28.08.2003 13:59:09

Itse toteutan hommani cleanillä ja sillä selvä. Ongelma vain tahtoo olla juuri tuo, että kaikkia nuoria kiinnostaa tuo rankenpi musiikki, niin ei hirveästi ole junnuille käyttöä, jotka peittävät virheellisen soittonsa särön alle.

Samaa mieltä olen,

Naismuusikoita voisin ottaakin bändiin, jos olisi tarjolla mutta kun ei ole miehiäkään tarjolla...
Ehkä eniten naismuusikoissa häiritsee se että suurin osa on pelkkiä laulajia, joilla harvoin on laulaessaan mitään soitinta
jolloin pitäis hankkia yksi vielä lisää, jos haluaa saman saundin...
M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa
JanneT
28.08.2003 14:07:32

Aloitteleville soittajille särökanavaa tai -poljinta ei pitäisi esitellä ennen 3 vuoden soittokokemusta.

Tuossa olen samaa mieltä. Itsekin alku aikoina sahasin ihan fiilareissa särötäysillä ja luulin olevani ihan guru. Mutta sitten eräänä kauniina päivänä viisastuin ja aloin soittaa haastava musiikkia cleanillä ja eikös perhana tullut virheääniä joka soppeen. Noh nyt ainakin on kovan virhepuhdistuksen jälkieen oppinut soittamaan kunnolla. Särö on kyllä ihmiskunnan pahin vitsaus :P
Fortune
28.08.2003 14:42:41
Särö on kyllä ihmiskunnan pahin vitsaus :P

Hymiöstä huolimatta minä olen eri mieltä, sähkökitara ei ole sähkökitara ilman koko sen soundipalettia. Soitan molemmilla ja välimuodoilla ja mistään en luopuisi.

Tylsäksi se käy pelkällä puhtaalla veivaaminenkin, kontrastia olla pitää.
Insane Kane
28.08.2003 15:04:26
Hymiöstä huolimatta minä olen eri mieltä, sähkökitara ei ole sähkökitara ilman koko sen soundipalettia. Soitan molemmilla ja välimuodoilla ja mistään en luopuisi.

Tylsäksi se käy pelkällä puhtaalla veivaaminenkin, kontrastia olla pitää.

Juuri näin!!
(Vaikkakin allekirjoitukseni sotii hieman vastaan)
Vitusti säröä Perkele!!
Tony Narrows
28.08.2003 15:41:01
Jaha...ja aihe taas lipsumassa naiskitaristeista johonkin säröjuttuihin.
Minä ainakin haluaisin mielummin naiskitaristin bändiini kuin miehen.Ois kiva kuulla mitä naispuolisella olisi sanottavaa biiseistä ja niiden sovituksista.Naiset kun ajattelevat "erilailla"
...molemminlla aivopuoliskoilla :D
Ja maailmassa on paljon hyviä naiskitaristeja varmasti,mut maailmassa on myös paljon näitä ennakkoluulisia miehiä.
Ja bändin imagoki ois hehkeämpi kun ois naisvoimaa bändissä.
Mut kyllä minä henkilökohtaisesti katson soittajan taidon ennenkuin bändiin otan....jos taidot ovat riittävät niin ei ole mitään väliä onko se sitten mies vai nainen....mut mielummin nainen =)
Ja minä ainakin arvostan kaikkia naisia...jotka soittavat kitaraa....ja haluavat oppia soittamisesta.
Mulla on pari opiskelukaveria (naista) jotka soittavat kitaraa ja ovat kohtuu hyviä.
Ja mitkä ne nyt sitten pitää olla ne kriteerit että on hyvä kitaristi? Joidenkin mielestä kitaristi on hyvä jos osaa soittaa jonku "vaikean" soolon mut sit ku sanotaan että soitas vaikka E7-9,ni kylläpä sitä taas oltiin hyviä kitaristeja...kun ei edes perusasiat ole hanskassa.
Mut joo..... minä en ainakaan ole naiskitaristeja vastaan ja niitä pitäis olla enemmänkin.
Ja tälle naiselle joka ei ole bändiä saanut...
Koita vain vielä kysellä...kyllä niitä bändejä luulis suomessa olevan mihin aina kitaristia tarvitaan...tai sit perustat oman bändin.
Ja jos itse olisin nainen ja mut torjuttais joka bändistä,koska olen nainen....ni reenaisin varmaan aivan hullunlailla ja sit menisin ja näyttäisin niille paskiaisille että mistä naiset on tehty =) "tai tämä nainen"
Toni A Salmi
KooAa
28.08.2003 15:50:09
Jos lähtee niin lähtee. Sama se mistä se lähtee.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Hannu H.
28.08.2003 15:56:43

huomasin tuossa muuten etten ole muihin naissoittajiin kuin pianisteihin törmännyt...
simosiili
28.08.2003 16:30:15
mä soitan sitä rankempaa musiikkia, jote kyllä sitä säröä joutuu käyttämään, mutta mä treenaan yleensä iha nortsi cleanil, koska sillee oppii paremmi, ettei tuu virheitä jne."!
Tinmo
28.08.2003 16:40:24
tässä piti kieltäytyä yhdelle naislaulajalle, kun etsimme miestä. Ei meillä ole mitään naisääntä vastaan, mutta yksinkertaisesti: Miten nainen soveltuu alle 20 vuotiaiden jätkäbändiin? Sellaisella saa olla tosi hyvät hermot joka kestää tämän ikäisiä "miehiä"!
Tekevälle sattuu ja varovaisella ei oo hauskaa
pikkupeikko
28.08.2003 16:53:13

No onpas mukava huomata että täällä ollaan tätä mieltä, kumma vaan etten IRL löydä ketään jolla olisi tuo mielipide. Vielä kun haluaisin soittaa niin erilaisissa bändeissä, etten rajoita etsintääni tiettynlaista musiikki soittaviin.

Tykkään niinkovinpaljon tykittää jotain Kotiteollisuutta säröllä, mutta ihan turha kuvitellakaan että pääsisin kunnolliseen bändiin joka soittaisi musiikkia tuohon suuntaan. Eihän sellaiseen äijärockiin naisia oteta.

Toisaalta olisin valmis perustamaan bändin joka soittaisi jotain taidemusiikkiin päin. Tyyliin Office building, Sigur ros tai Mogwai. Niihin taas en löydä tarpeeksi kiinnostuneita ja osaavia soittajia.

Eniten vain kuitenkin haluaisin bändiin, jossa olisi osaavia soittajia ja pystyisin tekemään biisejä ilman rajoitteita että esim. "basisti ei osaa kuitenkaan soittaa noin, niin en sitten laita tähän biisin mitään erikoista bassojuttua". Mutta kun mikään bändi joka treenaa tosissaan ei ole valmis edes pyytämään yksiin treeneihin. Ehkä jatkan vaan sitä etsimistä, mutta vähän kyllä masentuu kun joka kerta käy samalla lailla.
Gypsy
28.08.2003 17:00:34
Mulle taas sillä ei oo merkitystä, kuinka hyvin joku soittaa ja kuinka taitava on. Sen tyypinn pitää sopia bändiin. Ei soittotaidolla oo niinkään merkitystä. Semmoset bändit ON HUONOJA, jotka on kasattu soittotaitoihin katsomalla. Bändissä tyyppien välinen kemia pitää olla kohdallaan. Semmoset bändit mitä voi kutsua enemmän työpaikaks kun perheeks, on paskoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)