Aihe: Hyvän/huonon soittamisen raja eli onko biisi enään sama?
1
Stone
17.12.2003 21:32:41

Joku joskus sanoi (tai varmaan aika moni), että ei niitä biisejä tartte aina soittaa just, niin kun ne on siellä levyllä tai nuoteissa. No ei varmaan niin, ei. Mutta entäs sit, kun jotkut "pellet" (tässä tapauksessa ammattimuusikot) soittaa jonkun tunnetun teoksen niin, ettei koko biisi missään vaiheessa ole edes tunnistettavissa tai arvattavissa, että mikä se oikein on. Eli loppujenlopuksi voidaanko edes tälläisissä ääritapauksissa puhua enää edes samasta biisistä, jota kunnianarvoisat muusikot esittivät, jos mikään ei enään täsmää, paitsi biisin nimi. Eikä siitäkään olisi tullut "haloota", ellei joku olisi lopuksi maininnut mikä biisi tossa äsken soi. Olen ennenkin mielessäni puntaroinut, että missä se hiipuva raja kulkee niin, että biisi pysyy vielä samana, mutta nyt en enää ole varma. Olettekko itse koskaan funtsineet tätä näkökantaa?

P.s. No huh, tulipa aika tulista tekstiä. Oli pakko purkaa, kun eräs Rock-historian merkkiteoksista väärennettiin alhaisella tavalla.
"It´s Only Rock´n´Roll (But I Like It)"
Fortune
17.12.2003 21:34:29
Ettei tämä kannanotto olisi kimmonnut Trio Töykeiden "Starman" -coverista?

Minulle tuli sama asia sitä kuunnellessa mieleen, mutta toisaalta; pitäkööt Storyvillen kävijät oman pilityksensä, kaikelle musiikille on sijansa maailmassa eikä mitään ole pakko kuunnella.
"Look behind you, a three-headed guitar!"
Stone
17.12.2003 21:40:19

Ettei tämä kannanotto olisi kimmonnut Trio Töykeiden "Starman" -coverista?
Jackpot! Naulankantaan :)
"It´s Only Rock´n´Roll (But I Like It)"
Super-Jari
19.12.2003 23:00:02
Se biisi vaan on helvetin hyvä.
Jumala vihaa myös Ameriikkaa
mie
22.12.2003 16:44:19

No onkos sillä mitään väliä? Pääasia että kuulostaa hyvältä.
Virhe! Turha tai liian huono kirjoitus!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)