Mörkö 09.12.2003 18:47:32 | |
---|
Ajattelin tässä pitää viikon tai pari taukoa tuossa kitaransoitossa koska tuo yksinsoittelu rupeaa pikkuhiljaa maistumaan puulta ja ajattelin sitten että paljonkohan taidot ruostuu jos on noinkin "kauan" soittamatta? Kertokaahan kauanko kestää olla soittamatta ilman suurempia haittavaikutuksia? "vinsentti on vihree nyrsijä" |
Eddie 09.12.2003 19:21:59 | |
---|
Jos olet innokas soittaja, tuskin montaa päivää kestät soittamatta. En tiedä haittavaikutuksista mutta ainakin soittointoa pikku tauot ruokkivat kovasti. UP THE IRONS |
Cletus Awreetus 09.12.2003 19:47:26 | |
---|
Juu, parin päivän tauot ovat ihan jees. Kahden viikon tauko voi tosin pikkasen näkyä soitossa kun sen kitaran nappaat komerosta... Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
Eemil 09.12.2003 20:25:28 | |
---|
Jaa-a! Mulla tauot tekee vaan hyvää. Jos on vaikka ollut viikon jossain ulkomailla eikä ole päässyt kitaran varteen niin yleensä soitto sujuu tosi hyvin kun tuun kotio. Torilla Ibanez S570wnsol 800 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200.
Tukekaa köyhää muusikkoa. |
Skinwalker 09.12.2003 21:43:40 | |
---|
Itselläni oli tuossa jokin aika sitten hauskaakin hauskempi tapaus kun ainoan soittokuntoisen kitaratskin annoin panttitoimistolle säilytettäväksi. Noin kuukauden aikana ei tullut sitten kitaraa soiteltua kuin pari satunnaista kertaa. Soittotaito oli aika hyvin ruosteessa, mutta intoa sitäkin enemmän, kun lespan takaisin hain. Sormet huusivat hoosiannaa tuskaisina bendaillessa jne. Ei tuosta tauosta ainakaan mitään haittaa ollut, sillä tekniikka palautui ehkä viikossa ennalleen ja on ehkä jopa kehittynyt, sillä on jälleen kummasti enemmän motivaatiota treenailla. Saattaa siis tehdä hyvää pienimuotoinen tauko ihan siinäkin mielessä että pääsee vähän pinttyneistä tavoista eroon ja saa näinollen uutta perspektiiviä soittoon. kiitos |
Mörkö 09.12.2003 23:37:29 | |
---|
kiitos Ole hyvä :) "vinsentti on vihree nyrsijä" |
sir.henry 10.12.2003 01:51:36 | |
---|
Itse koin samaisen tipahtamisen pari vuotta sitten n. 1½ kuukauden Thaimaan reissun jälkeen. Siinä kun oli ensin vetänyt tuhdin annoksen makaroonilaatikkoa ja ruisleipää, nappasin akustisen hyppysiin, mutta sormet ei totellutkaan enää, varsinkin näppäilypuoli takkusi pahasti. |
bloodsucker 10.12.2003 12:09:46 | |
---|
Mulla on tauoista hyviä kokemuksia. Tauon jälkeen tulee aina uusia ideoita. Ei ne taidot minnekkään katoa, vaikka olisi kauankin soittamatta. Itse olin kerran lähes vuoden soittamatta, kun soittamisesta katosi nautinto. |
Robert 10.12.2003 12:43:47 | |
---|
Kahden päivän tauon jälkeen vieroitusoireet kasvavat jo sietämättömiksi... Kyllä se olisi hyvä soitella päivittäin ainakin tunnin verran. IMHO Musiikki parhaimmillaan on sitä, että yksinkertaisen sointukulun päälle improvisoidaan teknisesti haastava soolo... |
Dutteri 10.12.2003 13:21:39 | |
---|
Mulla pisimmät tauot on yleensä sellasia muutaman päivän pitusia sillon ku niitä tulee. Yleensä sillon ku meen vaikka viikonlopuksi käymään jossain muualla enkä oo kotona. Parin päivän tauot tekee kyllä hyvää mutta en usko kahen viikon tauon tekevän laitaa.. Saattaa aluksi vähän tuntua "tönköltä" ku uudestaan ottaa skittan esille.. Mikä soittaen tulee se laulaen lähtee.. |
saturnzreturn 10.12.2003 13:55:40 | |
---|
monien kuukausienkin tauot ei ainakaan minua ole haitanneet, ainoa on ,että ei taho tulla mitään mieleen mitä soittaisi, mutta sitten kun sen keksii, niin soitto sujuu kuin ennen, eikä unohdus vaivaa mieltä... soittaminenhan on muuten yleisesti se joka ei iän mukana haalistu, kun esimerkiksi eläkeläisenä ei varmasti pärjää junnufutispelaajille, vaikka itse olisi ollut nuorena millainen kollo tahansa pelaamaan kyseistä lajia.. ei naiset käy paskalla |
vexu 10.12.2003 14:57:21 | |
---|
Kyllä tuossa itsellä oli välissä liki pari vuotta että ei oikein soittaminen maistunut. Ei oikein ideoita tullut tai muuta niin jäi hyvin satunnaiseksi koko homma, mutta sitten iski inspiraatio ja ideoita ainakin on piisattunut loputtomasti sen jälkeen. Kyllähän se soitto alussa oli hieman tahmeaa, mutta äkkiä sitä vetreytyi. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero. |
Tanu 10.12.2003 15:09:37 | |
---|
Huojentavia kommentteja tässä ketjussa. Itselläni on ollut kaksi viimeistä vuotta kitara _aina_ lähettyvillä, mutta joululoman Madeiran-reissulle ei saa kitaraa millään mukaan. Pari viikkoa ilman kitaraa kuulostaa aika ikävältä, mutta kaipa sitä hätätilanteessa voi mennä johonkin paikalliseen kauppaan testailemaan ja vetreyttämään sormia. Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo. |
Da Make 10.12.2003 15:17:00 | |
---|
varoitus OFF TOPIC varoitus Mitenköhän, kun porukalle tulee aika mennä inttiin, niin kuinkakohan moni menee sivariin sen takia, että pääsee soittamaan useammin (ja saavat pitää mahd. lettinsä pitkänä) Cräx, Change, Ötöm!? |
Hannu H. 10.12.2003 15:50:59 | |
---|
Entä jos meneekin soittokuntaan suorittamaan palveluksen? :) "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |
kalkkuna 10.12.2003 16:09:35 | |
---|
Huojentavia kommentteja tässä ketjussa. Itselläni on ollut kaksi viimeistä vuotta kitara _aina_ lähettyvillä, mutta joululoman Madeiran-reissulle ei saa kitaraa millään mukaan. Pari viikkoa ilman kitaraa kuulostaa aika ikävältä, mutta kaipa sitä hätätilanteessa voi mennä johonkin paikalliseen kauppaan testailemaan ja vetreyttämään sormia. Toi matkalla musakaupassa soittaminen tekeekin oikeastaan helvetin hyvää noin ison tauon jälkeen, oon kokeillut. |
KJT 10.12.2003 16:27:18 | |
---|
Jaa-a! Mulla tauot tekee vaan hyvää. Jos on vaikka ollut viikon jossain ulkomailla eikä ole päässyt kitaran varteen niin yleensä soitto sujuu tosi hyvin kun tuun kotio. Jostain kumman syystä meikäläisellä on aivan sama juttu ton kans. lähtee ihmeen hyvin kaikki soolot sun muut... Tonight`s gonna be something wild!!!!! |
riimu 10.12.2003 16:45:10 | |
---|
Tulipa sokeana perustettua toinen topikki vahingossa aiheelle, mutta postaanpa asiani tänne ettei tartte pitää toista turhaan aktiivisena. Viime keväänä tuli treenattua paljon ja muutenkin soiteltua, mutta kesän tullessa motivaatio yhtäkkiä putosi nollaan ja tuli todellinen burn out musiikin suhteen. Ajattelin, että parempi olla soittamatta kuin väkisin mitään vääntää. Jännää myös sekin, että samalla meni halu kuunnella musiikkia aktiivisesti. Aika outoa. Eipä ole tällaista aiemmin sattunut. Nyt kuitenkin n. puolen vuoden tauon jälkeen on kitaraan tullu tartuttua pariin otteeseen ja pienen treenin jälkeen soitto tuntunut paremmalta kuin koskaan. Eli tauko on tehnyt hyvää ja musiikki soi stereoissa kokoajan. Ei näkymätön löydä kaltaistaan. |
Fortune 10.12.2003 17:32:57 | |
---|
Kuusi kuukautta on hyvä, siinä ajassa ehtii hylkäämään mahdollisen orastavan tilulähestymistavan soittamiseen. |
LaXu 10.12.2003 17:42:15 (muokattu 10.12.2003 17:44:43) | |
---|
Mitenköhän, kun porukalle tulee aika mennä inttiin, niin kuinkakohan moni menee sivariin sen takia, että pääsee soittamaan useammin (ja saavat pitää mahd. lettinsä pitkänä) Nou hätä, kyllä kitaran voi kasarmille roudata. Minulla oli sähköskeba ja Fenderin Minitwin intissä mukana..näppärästi sen sai pistettyä tyhjään kaappiin lukkojen taa. Mitä taukoihin tulee, minä en ainakaan kovin montaa viikkoa viitsisi olla kitaroistani erossa. Soittohinku tulee ennemmin tai myöhemmin. Oikuttelevan ranteen takia pitää välillä pitää muutaman päivän taukoja, mutta eipä tuo tee pahaa..sitten on sitäkin enemmän intoa taas soittaa. |