Aihe: Venyykö teräskielillä
1
kilju
05.12.2003 12:14:04
Tiedän, että nailonkielisillä akustisilla bendailu on lähinnä pelkkä vitsi, mutta päteekö sama teräskielisiin?
"Minä sanon teille: täytyy vielä sisältää kaaosta voidakseen synnyttää tanssivan tähden." -F.Nietzsche
Absoluto
05.12.2003 12:30:50
Tiedän, että nailonkielisillä akustisilla bendailu on lähinnä pelkkä vitsi, mutta päteekö sama teräskielisiin?

Kyllä teräskielisillä voi bendailla ihan mukavasti. Pitää vaan olla ruista ranteessa että onnistuu samoin kuin sähkiksellä.
Älä ala huuteleen!
Robert
05.12.2003 12:35:42
Itse en saa bendattua oikein teräskieliselläni... Kielet (tai siis kieli) jotenkin rohisevat otenauhaa vasten ikävästi. Sähkiksellä bendailu onnistuu sen sijaan ihan hyvin.
Musiikki parhaimmillaan on sitä, että yksinkertaisen sointukulun päälle improvisoidaan teknisesti haastava soolo...
weelie
05.12.2003 13:17:17
eikö ne ole terästä ne sähkiksenkin ohuet kielet, G-kieli poikkeuksena (wound-G harvemmin sähkiksessä).
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Spiridon
05.12.2003 19:28:05
eikö ne ole terästä ne sähkiksenkin ohuet kielet, G-kieli poikkeuksena (wound-G harvemmin sähkiksessä).

En tiedä, mutta usein sähkiksessä on paljon ohuemmat kielet kuin akustisessa.

Joo-o, kyllähän tuo bendailu onnistuu teräskieliselläkin, kuuluuhan sitä vähän bendaillakin bluesjutuissa.
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
kilju
08.12.2003 12:06:35

Tarkoitin nimenomaan akustisia. Sähkökitaroita kun ei yleensä ole erikseen tapana sanoa teräskielisiksi.
"Minä sanon teille: täytyy vielä sisältää kaaosta voidakseen synnyttää tanssivan tähden." -F.Nietzsche
weelie
09.12.2003 13:49:05
niin mutta jos sähkiksessä ja teräskielisessä on samat kielet niin bendailu on yhtä helppoa. Se että kuulostaako samalta on tietty eri asia. Ja monethan laittaa akustisen paksut kielet että olisi kovempi ääni, ja bendailu tietty vaikeutuu.
Juunsku
11.12.2003 22:57:39

Paksut kielet.. Hienompi ääni.. Mut mun mielestä akustisella on jostakin syystä raskaamman tuntonen bendailla vaikka mulla on sähkiksessä yhtä vahvat kielet.. Johtuuko tämä kielten materiaalista vai onko se sit niin takaraihin jäänyt kitaran soiton alku ajoilta että akustisella raskas soittaa et nyt se vain tuntuu siltä.
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
weelie
12.12.2003 09:28:03 (muokattu 12.12.2003 09:28:41)
Voi olla kielet korkeammalla, tai eri skaala. Ja jos bendailee akustisella alemmilta nauhoilta...
Kitarasankari
13.12.2003 18:09:07
ihan hyvin on onnistunut akustisella bendailu vaikka on kielet vähän korkeemmalla ja jäykkä tatsi, mut ku paljon soittelee akustisella niin kyl niihin bendeihin saa sitä voimaa...
Märät muusikot haisee ihan perseelle ja myytävänä olis IBANEZIN CUSTOM AGENT Pre-serialnumber malli, mahdollinen vaihto myös johonkin tuhtisäröiseen putkicomboon!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)