Aihe: Miten tämä soitetaan oikeaoppisesti?
1
Vanalkar
03.01.2004 18:29:22
Viimeisen päälle "nyyppä"-kysymys, mutta minkäs teet?

Elikkäs, miten sammutan oikeaoppisesti tässä E-kielen kun pistän B5:sen soimaan? Kämmenellä ne sammuu vähän niin ja näin, joskus onnistuu joskus ei. Peukalolla kokeilin sammuttaa, mutta ei se oikein tunnu siltä "oikealta" tavalta. Hjälp!

E--------------
B--------------
G--------------
D----4---------
A-2--2--5------
E-0-----3-3-2--
Ormurin Langi
Jackson Dinky
03.01.2004 18:31:00
Soita se niiQ tuntuu parhaalta mutta ehkä paras keino tohon on että demppaa sen een peukalolla.
Rusty Cooley
blastoff
03.01.2004 18:44:35
Oikeista tavoista en juurikaan tiedä, mutta itse demppaisin tuon E:n vasemman käden etusormella soittaessani tuon B5:sen.
hatapi
03.01.2004 18:47:23
Ite sammutan sen vaistomaisesti plekukäden kämmenellä, mutta sen voi myös vaimentaa otelautakäden etusormella. Eli kun soitat sitä B:tä, niin etusormella vähän kosketat samalla E-kieltä. Sama kai se on miten sen tekee.. mikä nyt tuntuu helpoimmalta.
- ei se laatu, vaan se määrä -
KTR
03.01.2004 19:06:05
Minä vaimennan tuossa tapauksessa E-kielen vasemman käden etusormella samalla, kun otan tuon B-vitosen. Se tulee luonnostaan.
Vanalkar
03.01.2004 19:45:42
Minä vaimennan tuossa tapauksessa E-kielen vasemman käden etusormella samalla, kun otan tuon B-vitosen. Se tulee luonnostaan.

Eli soitat B5:sen keskisormella ja pikkurillillä kun sammutat E:n etusormella, vai?
Ormurin Langi
Da Make
03.01.2004 20:00:55
Se tulee luonnostaan.

Niinpä. Äärimmäisen vaikeata selostaa edes omaa tapaa (,saati sitten "ainoaa oikeaa"-tapaa...)
Cräx, Change, Ötöm!?
Lord of the strings
03.01.2004 20:11:37
Mä en vaimenna ollenkaan.
"Who are you? How did you get in?" "Well, I'm the locksmith and... I'm the locksmith"
JarnoH
03.01.2004 20:44:15

Eli soitat B5:sen keskisormella ja pikkurillillä kun sammutat E:n etusormella, vai?

Minä ainakin otan sen B5:sen etusormella ja nimettömällä ja sammutan E:n etusormella. Ja ehkä myös oikealla kädellä.
" La ballerina si chiama bella rusa "
blastoff
03.01.2004 20:47:28

Ei, kun soitat sen soinnun ihan normaalisti ja annat vaan vasemman käden etusormen kärjen hipaista E-kieltä niin, että se ei enää soi.
KTR
03.01.2004 21:04:21
Ei, kun soitat sen soinnun ihan normaalisti ja annat vaan vasemman käden etusormen kärjen hipaista E-kieltä niin, että se ei enää soi.

Näin minä teen.
Vanalkar
03.01.2004 21:08:46

Kato perkele. Mitenkä en ole tuota hoksannut? :)
Mutta kiitos.
Ormurin Langi
Timesby
03.01.2004 21:58:03

Näin minä teen.

Kuin myös. Todella kätevä tapa ja näyttääkin viisaammalta kuin peukulla demppaus. Kämmenellä dempatessa ei voi hakata kieliä suurieleisesti. Etusormella dempatessa kaikki onnistuu.
I'm not my own
Keppi
04.01.2004 01:24:22

Jännä juttu...olin itse jo kirjoittamassa, ett demppaisin sen plektrakädellä, mutt äsken kun otin kitaran käteen, ni näköjään teenkin homman juuri tällä tavalla etusormella. Näin hyvin sitä kiinnittää huomiota omiin tekemisiinsä?!;)

Oli muuten oikeesti ihan hyvä kysymys, vaikka ensisilmäyksellä näytti vähän tyhmältä!;)
...no ei vaineskaan;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)