Aihe: Pikkurillistä
1
Niittomies87
30.12.2003 19:51:10
Olen ärsyyntynyt yhteen tekniseen "vikaan". Joissain kitarajutuissa pikkurillini menee lähes minne sattuu. Onko muilla sama vika? Voiko sen korjata kovalla työllä. Miten ylipäänsä voi saada sen pysymään aisoissa joissain nopeissa jutuissa missä ei ehdi pikkurillin asentoa miettiin.
D-Kay
30.12.2003 19:52:44

Olen ärsyyntynyt yhteen tekniseen "vikaan". Joissain kitarajutuissa pikkurillini menee lähes minne sattuu. Onko muilla sama vika? Voiko sen korjata kovalla työllä. Miten ylipäänsä voi saada sen pysymään aisoissa joissain nopeissa jutuissa missä ei ehdi pikkurillin asentoa miettiin.

Harjoitusta. Mä käytän nykyään pikkurilliä paremmin kuin nimetöntä.
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
Hannu H.
30.12.2003 19:59:17

Harjoittelemallahan se mukaan tulee. Itsekin vasta "myöhemmällä iällä" pikkurillin kesytin, ja hyvä on että kesytin. Helpottaa se joitakin juttuja kummasti.
"Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa
blastoff
30.12.2003 20:01:09
Olen ärsyyntynyt yhteen tekniseen "vikaan". Joissain kitarajutuissa pikkurillini menee lähes minne sattuu. Onko muilla sama vika?

Minulla taas välillä kaikki sormet menee ihan minne sattuu :) Ei kai tuollaisiin juttuihin ole muuta lääkettä kuin harjoitus.
Your mother sucks cock in Hell!
noir
30.12.2003 20:08:19
Minulla taas välillä kaikki sormet menee ihan minne sattuu :) Ei kai tuollaisiin juttuihin ole muuta lääkettä kuin harjoitus.

No joo, kyllä minullakin välillä sormet tekevät aika villejä kuvioita ja se on sellaista ihmeellistä balettia, mutta ei tunnu menoa haittaavan.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Robert
31.12.2003 12:12:28
Hehe... Itse soitin ekat puoli vuotta käyttäen vasurista pelkästään etusormea ja pikkurilliä (siis liideissä). Sitten keksin että keskari tuo jo kivasti lisää ulottuvuutta, ja kyllä se pikkurillikin sieltä viimein löytyi. Nyt kun harjoitusta on takana toimii motoriikka jo ihan kivasti.

Ei tainnut liittyä mihinkään, mutta suokaa anteeksi.
Musiikki parhaimmillaan on sitä, että yksinkertaisen sointukulun päälle improvisoidaan teknisesti haastava soolo...
ilkkis
31.12.2003 14:15:55
Kyllä se meikäläiselläkin temppuilee.Tietyssä asennossa nivel muljahtaa ja tarkkuus kärsii.Ärsyttää kiukuttaa.
silmät kiinni ja Lennonia levariin
Eddie
31.12.2003 18:27:11 (muokattu 31.12.2003 18:28:44)

Mullakin pikkusormi temppuilee. Kaikissa nopeissa jutuissa se vetäytyy kauas kaulasta koukkuun. Olen päättänyt, että en välitä asiasta, koska se ei ole varsinaisesti haitannut soittoa.
"If you like metal, you´re my friend."
Eddie
31.12.2003 18:28:04

Mullakin pikkusormi temppuilee. Kaikissa nopeissa jutuissa se vetäytyy kauas kaulasta koukkuun. Olen päättänyt, että en välitä asiasta , koska se ei ole varsinaisesti haitannut soittoa.
"If you like metal, you´re my friend."
Ze Kink
31.12.2003 20:23:41
Kyllä se meikäläiselläkin temppuilee.Tietyssä asennossa nivel muljahtaa ja tarkkuus kärsii.Ärsyttää kiukuttaa.

Mullakin muljahtelee tuo nivel, mutta olen oppinut soittamaan niin ettei se muljahtele.
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
Arwin
01.01.2004 03:48:34
Pistää käden pöydälle ja antaa veitten heilu niin sillähän siitä pääsee.

Mutta tosissaan täälläkin on ongelmaa tuon perkelen pikkurillin kanssa kun vispaa minne sattuu.
Joees
01.01.2004 23:30:33
Jostain kumman syystä minä olen aina käyttänyt pikkurilliä.
Groooove is in heart!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)