Aihe: Kyllästynyt komppaamaan, mistä soolotreeniä?
1
anttipi
30.12.2003 17:24:21

Yes! Haku ei vieläkään toimi, joten voin hyvällä omalla tunnolla aloittaa tämän threadin, jollaisia Mnetti lienee pullollaan.

Olen soittanut kohta parikymmentä vuotta kitaraa enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Komppikitarointi on hallussa, mutta haluaisin laajentaa osaamistani vihdoinkin sooloilun puolelle. Tiluttaminen ei kiinnosta, enemmän ehkä 70-lukulainen, melodinen ja "tyylitajuinen" sooloilu.

Olisko jotain nettisaittia jota voisitte suositella? Jotain skaaloja tms. treenijuttuja kaipaisin sormien vetreyttämiseksi ja tekniikan kehittämiseksi. Ei siis mitään pari kuukautta kitaraa soittaneille suunnattuja "näin muodostat sointuja" -sivustoja, vaan enemmän tällaisille vuosikausia komppikitaraa vetkuttaneille sopivaa.

Ainahan voin googlettaa kitarasivuja, mutta helpottakaa arpomistani ja sanokaa suoraan, mistä löytäisin sopivia harjoituksia (tabloina, nuotteina, ääninäytteinä, kirjallisina ohjeina - ihan miten vaan)?
Härski
30.12.2003 17:47:54
Heh, en nyt vastaa kysymykseen, mutta mua taas alkaa puuduttamaan sooloilu... "bändissä", jossa soitan, toimin laulajana ja soolokitaristina. Off-topiccia parhaimmillaan.
Robert
31.12.2003 12:17:45
www.olga.net ja sieltä lessons.
Musiikki parhaimmillaan on sitä, että yksinkertaisen sointukulun päälle improvisoidaan teknisesti haastava soolo...
KTR
31.12.2003 13:22:06
http://www.guitartricks.com/

Tuolta saattaisi löytyä jotain apua.
Lord of the strings
02.01.2004 15:44:11
Komppaamiseen ei kyllästy koskaan!
"Kaikki kuolee aikanaan... Paitsi tietysti Rock'n'roll" -Kalkkuna
Eemil
02.01.2004 17:12:14
Heh, en nyt vastaa kysymykseen, mutta mua taas alkaa puuduttamaan sooloilu... "bändissä", jossa soitan, toimin laulajana ja soolokitaristina. Off-topiccia parhaimmillaan.

Nii, mut mepä jaetaanki toisen kitaristin kaa hei soolot ja sillee hei!!11
Torilla Ibanez S570wnsol 800 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tukekaa köyhää muusikkoa.
Härski
02.01.2004 18:50:33
Nii, mut mepä jaetaanki toisen kitaristin kaa hei soolot ja sillee hei!!11

Nii meki tehtäis hei, mutku se toinen kitaristi väittää, ettei osaa soittaa sooloja, vaikka se on parempi kitaristi ku mä heiii!1!! Quiz nyt zuu bannaan?!+1++
Arwin
02.01.2004 21:20:15
Kyllähän tilutusta kannattaa kokeilla, se on perkelen hauskaa. Vässykät soittaa melodista 70 luvun hitaita sooloja
rap1ds
02.01.2004 23:57:49
No sooloja sooloja! Pentatoninen asteikko edestä, takaa ja väärinpäin ni siinäpä niitä sooloja.
Makkara on murha! -hjukke
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)