Aihe: Harjoittelu..
1 2
Satanox
07.12.2003 01:57:58
Kauanko yleensä harjoittelette soittoa päivässä vai soitatteko vain silloin kuin huvittaa?

Onko harjoittelun määrä vaihtunut siitä päivästä kuin aloititte eli soitatteko nykyään enemmän vai vähemmän kuin silloin alkuaikoina?
Jani The Rock
07.12.2003 02:05:00

Soitan silloin (ja vain silloin) kun huvittaa. Varsinaista harjoittelua en harrasta ollenkaan.

Samanlaista lähestymistapaa en kuitenkaan suosittele kaikille.
Lowriding appeals to bad dudes.
LaXu
07.12.2003 02:19:55
Soitan silloin (ja vain silloin) kun huvittaa. Varsinaista harjoittelua en harrasta ollenkaan.

Samanlaista lähestymistapaa en kuitenkaan suosittele kaikille.

Sama täällä. Harjoittelua tuli harrastettua enimmäkseen silloin alkuvaiheessa, kun ei muuten saanut soittimesta irrti mitään musiikilta kuulostavaa. Nykyään uusia juttuja oppii soiton lomassa tai silloin kun huvittaa opiskella lisää teoriaa.
Torniojaws
07.12.2003 03:50:37

Soittelen levyn mukana. Tämänhetkinen suosikkini on In Flames - Whoracle, joka meneekin jo lähes virheettä putkeen läpi :)
Välillä sitten jammailen ja soittelen jotain sekalaista improvisaatiota, joka vaihtelee bluesista death metalliin :P
Cletus Awreetus
07.12.2003 11:26:54
Soitan päivässä yleensä 1 h tekniikkaharjoituksia, sen lisäksi jammailen itsekseni tai soittelen biisejä ihan vaan jos kiinnostusta on.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
JCM
07.12.2003 11:49:38

Pitkälti samoilla linjoilla. Treenit on n. 2-4 ketraa viikossa ja kotona tulee soiteltua toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän.
Nuages
07.12.2003 13:37:09
Motivaatio vaihtelee todella paljon. Joskus ei jaksa soittaa, kuin vähän jos sitäkään ja joskus siihen uppoaa kaikki aika.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Tony Narrows
07.12.2003 14:57:43
No alottaessa motivaatio oli todella korkea ja olin muutenki paljon pitkä jänteisempi silloin. Reenasin alottaessa about 8h
joka päivä. Koulusta tultuani kotiin aloin reenaan ja reenasin iltaan. Siihen aikaan en oikein muuta tehnytkään.
Nykyään opiskelen musiikkia "täyspäiväisesti" ja käytän reenaamiseen muutaman tunnin. Joku 2-5 tuntia päivässä.
Tarkoitan nyt yksilöllistä reenausta.. tekniikkaa ja sointujen
käänöksiä ja sellaista.
Sitten on erikseen bändit ja niiden reenit.
Niihin menee sit oma aikansa.
Olen myös huomannut että on kehittävää jos reenaat muutaman päivän jotain tiettyä asiaa ja sitten pietät päivän pari vapaata soittamisesta... itse kehityn soittajana parhaiten sillain. Ja miettikää mitä soitatte.
Toni A Salmi
Timesby
07.12.2003 15:40:27

Jos harjoittelulla tarkoitetaan tekniikka/teoria harjoittelua, niin teen sitä todella vähän. Yleensä treenaan jotain uutta piisiä tai soitan vanhoja, kun ei aina jaksa vaivata päätä treenaamisella. Kitaran soittokin on sillä tavalla uuvuttavaa varsinkin silloin, kun treenaa just uuttaa piisiä, joka on jonkun verran osaamistason yläpuolella. Pitäis varmaan alkaa taas lenkkeilemään ja kohta hiihtämään, niin ei olis niin uupunut iltasin ja jaksais treenatakin.
Es gang zum Vituiks!
Acid_Punk
14.12.2003 04:03:53
Mulla soitteluaktiivisuus riippuu vuodenajasta. Talvella/syksyllä suoraan koulusta treenikämpälle soittamaan n.3.5h. Kesällä/keväällä motivaatio tippuu muiden huvien lomassa nollaan ja soittelu jää vähäisemmälle. Viikonloppuisin en jaksa harjoitella sitten pätkän vertaa.
"Kitara on maailman rivoin/härskein soitin"
mzg
14.12.2003 04:17:31 (muokattu 14.12.2003 04:19:07)
Silloin ku huvittaa. välillä menee pari päivää että en edes koske kitaraan (hyi mua). ja välillä soitan 10h päivässä. ja silloin kun soittelen niin vetelen yleensä niitä tuttuja pätkiä biiseistä, tai sekoilen jotain omaa hassua. ja yleensä vaan opettelen kaikkia mukavan kuullosia melodioita biiseisä ja veivaan niitä läpi. ku bändiä ei oo niin yleensä menee aika sooloiluks.

edit:typo.
hene
14.12.2003 12:13:11
Enää ei ole tullut harjoiteltua niin paljon kun joskus vuosi sitten. Tekniikkaa en ole harjoitellut juuri ollenkaan ja uusia biisejäkin olen harjoitellut naurettavan vähän. Viimeksi kesällä harjoittelin uuden ja VAIKEAN biisin.. enää en edes osaa sitä.

Itsekseni olen jammaillut muutamia tunteja viikossa, mutta nyt en muutamaan viikkoon soittanut kuin ehkä 30min yhteensä. On ruennut tuo surkea kitara vituttamaan, mutta onneksi joulun jälkeen on uusi kitara tiedossa.
Pähkinää? Mä en tykkää pähkinästä!
Lord of the strings
14.12.2003 12:34:42
Tavallaan en "Harjoittele", kunhan soittelen kaikkea, en tiedä mitä harjoittelisin, tiulutus ei kiinnosta pätkääkään.
"Who are you? How did you get in"? "Well i'm the locksmith and... I'm the locksmith"
TheWickerMan
14.12.2003 14:06:36
Soittelen levyn mukana. Tämänhetkinen suosikkini on In Flames - Whoracle, joka meneekin jo lähes virheettä putkeen läpi :)
Välillä sitten jammailen ja soittelen jotain sekalaista improvisaatiota, joka vaihtelee bluesista death metalliin :P

In Flamesin Jotun menee mullakin kokonaan.
"Rokkariksi synnytään, ei kasveta"
Negative creep
14.12.2003 14:57:45
soitan aluksi kaikkia harjotuksia (noin 5-10 min) sit ku oon ne soittanu niin soitan kaikkia sooloja (noin 10-15 kpl) ja sit metallicaa ja iron maidenia. joskus soitan silleen et laitan levyn äänimasiinaan ja soitan mukana (noin 1-3h) ja sit ku o vauhti päällä niin improvisoin jotain paskaa ja sit teen niin kauan harjotuksia kuin jaksan. mä oon tolkki kakkonen (paskat oon)
Kerran me vaan eletään...
anguished
14.12.2003 15:10:48
Minä harjoittelen yleensä biisikohtasesti. Eli jotkut biisit vaatii enemmän treeniä kuin toiset. Päivittäin tulee soiteltua kyllä jonkun verran, mutta mitään pelkkiä tekniikkaharjotuksia ei ole tullut vähään aikaan harrastettua, mutta välillä kuitenkin.
ba-Rokki
Burn
14.12.2003 15:12:54

Soitan sillon kun huvittaa, eli joka päivä. Jos ei yksinkertaisesti jaksa tai huvita niin sitten jätän soittamatta, tietty. Soitan päivässä noin 2 tai 3 tuntia...joskus enemmänkin, mutta yleensä ton 2 tai 3 tunnin verran...
........tEcchl.....tchehcc Dilifcu....Technilac Ddifculiti.....Technical Difficulties...
Da Make
14.12.2003 17:26:11
2-3h joka päivä + n. 1h tekniikkaa.
Cräx, Change, Ötöm!?
Ze Kink
02.01.2004 17:29:26 (muokattu 02.01.2004 17:29:38)
Soitan päivässä yleensä 1 h tekniikkaharjoituksia, sen lisäksi jammailen itsekseni tai soittelen biisejä ihan vaan jos kiinnostusta on.

Mulla on muuten samanlainen, mutta soitan tekniikkahommia yleensä "vain" 30min-45min.

Klassisella skulaan melkeinpä pelkkiä biisejä, tosin joskus lämmittelyksi asteikkoja mahdollisimman puhtaasti. Myös virutusharjotuksia soittelen jos alkaa tuntumaan pahalta esim.

E|-5-|
B|---|
G|---|
D|---|
A|---|
E|-1-|

tyyliset otteet.
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
anguished
02.01.2004 21:30:11 (muokattu 02.01.2004 21:32:32)

E|-5-|
B|---|
G|---|
D|---|
A|---|
E|-1-|

Tosta tulikin mieleen, että tommoset otteet on hyvää treeniä sormille. Tässä vähän laajennettuna, eli pikkurillillä barreena toi Am tolta ylhäältä ja etusormella toi F.

E|-5-|
B|-5-|
G|-5-|
D|---|
A|---|
E|-1-|

Tai vaikka Eadd9:

E|-4-|
B|-0-|
G|-1-|
D|-4-|
A|-2-|
E|-0-|

Edit: niin, ja ylempi sointuhan on Fmaj7...
ba-Rokki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)