stratocaster 11.08.2003 20:03:00 | |
---|
Minä olen soittanut yleensä heviä vain d vireellä, mutta minkälaista virettä ne jokku bändit käyttää, ku ne saa vieläki möreämpiä säveliä ku d?? Mä en ole noihin vireisiin vielä niin hyvin perehtyny. Ärsyttää vaan ku pitää soittaa ylempää jotain biisejä, jotka pitäs soittaa alempaa.. SOUL POWER |
Hornanturska 11.08.2003 20:04:52 | |
---|
Parhaimmillaan kai 6-kieliset on väännetty B:hen. itse soitan Eb:ssä.Jotenkin rennompi fiilis skulata, kun kielet ei ole titaanista tehtyä... ...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa... |
Arry 11.08.2003 20:42:13 | |
---|
Parhaimmillaan kai 6-kieliset on väännetty B:hen. Bruce Dickinsonin Chemical Weddingillä mennään parhaimmillaan dropped-A:han. Silloin on kitaraan laitettu matalimmaksi bassonkieli ettei ihan pelkkää plörinää kuuluisi. You have to be happy with what you have to be happy with. |
Vilhelmus 11.08.2003 21:23:38 | |
---|
Bruce Dickinsonin Chemical Weddingillä mennään parhaimmillaan dropped-A:han. Silloin on kitaraan laitettu matalimmaksi bassonkieli ettei ihan pelkkää plörinää kuuluisi. Mun mielestä ko. levyn kitarat(kin) kuulostavat juuri siksi aivan hirveiltä =D. Toinen tyttärestä. Rokkia, Esa! |
Darknestgod 12.08.2003 12:59:57 | |
---|
Black Label Societyn Phoney Smiles & Fake Hellosissa on toi dropped-A vire |
Heart Of Steel 12.08.2003 14:55:30 | |
---|
Keskimäärin 97% Heavy Metallista on kyllä ihan perus E-vireessä. Deth, Black, Nu jne. on sitten asia erikseen. B on perusvire 7-kieliselle. Muistaakseni Bal-Sagothin sivulla oli juttua tosta 6-kielisen B:hen virittämisestä. "Nobody tells a Man how to play." |
stratocaster 12.08.2003 15:43:45 | |
---|
Keskimäärin 97% Heavy Metallista on kyllä ihan perus E-vireessä. Deth, Black, Nu jne. on sitten asia erikseen. B on perusvire 7-kieliselle. Muistaakseni Bal-Sagothin sivulla oli juttua tosta 6-kielisen B:hen virittämisestä.
Meilkeimpä kaikilta hevi levyiltäni löytyy d- tai b-vire. To do is to be, To be is to do... Do be do be do. |
Heart Of Steel 12.08.2003 15:54:18 | |
---|
Meilkeimpä kaikilta hevi levyiltäni löytyy d- tai b-vire. ??? Vautsi vau... Heitä pari esimerkkiä? "Nobody tells a Man how to play." |
Sammakko 12.08.2003 16:17:06 | |
---|
En tiiä hevistä mutta itelläni on les pauli laitettu "blueskepiksi" eli 13 setti ja kokosävelaskeleen alas. |
stratocaster 12.08.2003 18:31:15 | |
---|
??? Vautsi vau... Heitä pari esimerkkiä? No älä nyt ala... Mä vaan tohon kommentoin ku sanoit että 97% on e-vireessä soitettuja... No esmi. Symphony x, Extreme, TourniqueT, Audioslave (jos sitä nyt voi heviksi sanoo) jne.. To do is to be, To be is to do... Do be do be do. |
KMT 12.08.2003 23:09:02 | |
---|
Ostakaa basso, jos pitää kokoajan matalemmalle mennä... M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa |
kid ego 12.08.2003 23:56:46 | |
---|
Extremen biisit on soitettu Eb-vireessä lukuunottamatta muutamaa poikkeusta, kuten dropped Db -vireiset Lil' Jack Horny ja Cynical. Do you really want to funk with me? Hirvi on petoeläin. |
Keppi 13.08.2003 09:21:16 | |
---|
Tuntuu tosissaan, ett toi matalalle virittely on ajan henki...nyt. Varmasti osasyy on ett 7-kieliset on tullu yhä suositummaks. Tuntu välillä, ett bändit oikeen kilpailee sillä, kenellä on pokkaa virittää kitara kaikkein matalimmalle. Sit ku ollaan tosissaan siinä pisteessä, ett kitara on A:han viritetty, ni huh huh. Ei tossa siis sinänsä ole mitään pahaa, mutt tuntuu vaan ett siitä on tullut enempi niinku tapa. Tuntuu jopa, ett se ei nykyään oo sillätavalla enää niin "tehokas" kikka saada johonkin kappaleeseen vähän rankkuutta, kun se nykyään on jo niin yleistä. Esim. Metallican Master Of Puppetsilta, erottui kivasti The Thing That Should Not Be, ku se oli muista poiketen D-vireinen. Se sopi siihen biisiin ja se kappale tavallaan kaipasi sitä, ett se erottuu levyn muista biiseistä hieman synkempänä...koska siinä on aika psykedeelinen fiilis. Tommoset "tehokeinot" vaan sitt menettää merkityksensä, kun sitä rupee kuulemaan jokapaikassa. Juuup! |
Robert 13.08.2003 12:31:10 | |
---|
Tuntuu tosissaan, ett toi matalalle virittely on ajan henki...nyt. Varmasti osasyy on ett 7-kieliset on tullu yhä suositummaks. Tuntu välillä, ett bändit oikeen kilpailee sillä, kenellä on pokkaa virittää kitara kaikkein matalimmalle. Sit ku ollaan tosissaan siinä pisteessä, ett kitara on A:han viritetty, ni huh huh. Ei tossa siis sinänsä ole mitään pahaa, mutt tuntuu vaan ett siitä on tullut enempi niinku tapa. Tuntuu jopa, ett se ei nykyään oo sillätavalla enää niin "tehokas" kikka saada johonkin kappaleeseen vähän rankkuutta, kun se nykyään on jo niin yleistä. Esim. Metallican Master Of Puppetsilta, erottui kivasti The Thing That Should Not Be, ku se oli muista poiketen D-vireinen. Se sopi siihen biisiin ja se kappale tavallaan kaipasi sitä, ett se erottuu levyn muista biiseistä hieman synkempänä...koska siinä on aika psykedeelinen fiilis. Tommoset "tehokeinot" vaan sitt menettää merkityksensä, kun sitä rupee kuulemaan jokapaikassa. Veit sanat suustani. Mix sä niinqu luit tän? |
ps3t 14.08.2003 21:35:58 | |
---|
No älä nyt ala... Mä vaan tohon kommentoin ku sanoit että 97% on e-vireessä soitettuja... No esmi. Symphony x, Extreme, TourniqueT, Audioslave (jos sitä nyt voi heviksi sanoo) jne.. Slayer, (Slipknot), sepultura, soulfly |
stratocaster 14.08.2003 22:32:28 | |
---|
Extremen biisit on soitettu Eb-vireessä lukuunottamatta muutamaa poikkeusta, kuten dropped Db -vireiset Lil' Jack Horny ja Cynical. On muuten pekruleen kova tiluttaja extremessä. Vai? Mikäs sen nimi olikaan? To do is to be, To be is to do... Do be do be do. |
DeathBlooms 14.08.2003 22:42:47 | |
---|
Slayer, (Slipknot), sepultura, soulfly Slipknot soittaa kyllä mun käsittääkseni dropped A:ssa tai jopa Dropped B:ssä... -
" I'm praying for rain
And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way " |
kid ego 15.08.2003 00:41:26 | |
---|
On muuten pekruleen kova tiluttaja extremessä. Vai? Mikäs sen nimi olikaan? Nuno Bettencourt. Eikä mies ole mikään pelkkä tiluttaja. Ihan tosi! Nuno on sekä riffittelyn että _melodisten_ soolojen mestari ja osaa säveltää hienoja lauluja, joista jopa mun mutsini tykkää (esim. Tragic Comic). Hae huviksesi Kazaasta Extremen Midnight Express, ota akustinen kitara nurkasta syliisi ja vejä perässä! Do you really want to funk with me? Hirvi on petoeläin. |
SURf 15.08.2003 09:16:42 | |
---|
Hae huviksesi Kazaasta Extremen Midnight Express, ota akustinen kitara nurkasta syliisi ja vejä perässä! Lasten leikkiä ;) Not. On muutama hikipisara ja kyynelkin vierähtänyt tuota harjoitellessa... Insinööri kaatui heinikkoon |
Nelikielipiru 15.08.2003 11:42:12 | |
---|
Fear Factor on muistaakseni käyttäny dropG:kin joskus. Älkää lahdatko mua jos muistan väärin. |