Aihe: Pick Slides?
1
HeavyMan
13.03.2004 15:30:11

Eli Voisiko joku selittää mitä tuo termi tarkoittaa ja miten se tehdään?
Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen? Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa (Zakk Wylde)
LaXu
13.03.2004 15:40:16
Vedät plektraa pitkin kieliä.
Snowblind
13.03.2004 16:27:09

Vedät plektraa pitkin kieliä.

Niin, ja sitten kuuluu sellainen: SWÄÄÄÄÄÄYYYYYYYYRRRRRRRHHHHH soundi. Ja säröä tietysti.
Like Andrey Bolshakov's smile, cruel and cold
Errorist
13.03.2004 17:08:25
Niin elikä plekran reunalla raavit kieliä. Elikäs plektra 90 asteen kulmaan kielien suhteen ja painat sillä plektralla vähän niihin kieliin ja vedät sitten vaan. Ja kannattaa olla vielä sellanen teräväreunainen plektra. Onnistuu paremmin. Tuotakin kyllä pitää vähän harjotella, että oikein hyvältä kuulostaa.
God I want to be a man but I don't want to die with a rifle in my hand and as the planes blacken the sky it sounds like heaven is falling -Greg Graffin
HeavyMan
13.03.2004 18:15:25

Joo kiitos nyt asia selkis. Kuuntelin ozzyn live levyä jossa zakki vetelee pick slideja parissa kappaleessa niin kuullosti niin siistiltä että on pakko opetella :D
Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen? Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa (Zakk Wylde)
Joees
14.03.2004 18:40:05 (muokattu 14.03.2004 18:40:46)
Kannattaa kokeilla myös erilaisia kulmia pitää sitä plekua siinä. Myöskään ei sovi unohtaa sitä miten kovaa sitä plekua kieliä kohti painat samalla kun heität sillä sitä slideä.

Edit. Tämähän on monilla aika signature kamaa. Jokainen tekee hieman erilailla ja jokainen soundaa aikalailla erilaiselta.
Groooove is in heart!
HeavyMan
15.03.2004 19:52:59

Sain aika makean äänen kun vedin plekua kieliä pitkin ja samaan aikaan liikutin sitä sivuttais suunnassa G-kieleltä E-kielelle. :D
Errorist
16.03.2004 14:19:01
Joo, punomattomilla kielillä lähtee kyllä jännät pick-slidet.
God I want to be a man but I don't want to die with a rifle in my hand and as the planes blacken the sky it sounds like heaven is falling -Greg Graffin
Robert
18.03.2004 12:25:45
Myös "Pick Scrapes" nimellä tuo tunnetaan.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Ziggy Bubba
18.03.2004 21:27:13

Toinen vähän vastaava temppu on slaidata vaan nuottia ylhäältä alas, tai alhaalta nopeasti ylös ja sitten alas. Mielellään paksuimmalla kielellä.

Oon kokeillu aika paljon noita raapimis ja naputtelu kikkoja plekulla (isohko särö on aika välttämätön), ja noi sopii mukavasti tommosiin "nostatuskohtiin". Naputtelemalla noita korkeita kieliä ylhäältä ja alhaalta saa kans aika hassua "linnunlaulua" :)
Necromuru
19.03.2004 20:19:13

Niin, ja sitten kuuluu sellainen: SWÄÄÄÄÄÄYYYYYYYYRRRRRRRHHHHH soundi. Ja säröä tietysti.

Millaset Pick slidit sulla on?
mulla kuuluu znjääääääääääärärärärärärärärnh.

Sori. oli pakko laittaa.
-Toi saksofooni ei oikein sovi tohon kappaleeseen. -Niin. Siihen vois laittaa säröä. Keskustelua koulun juhlassa esitetystä kappaleesta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)