drlecter 31.03.2004 15:13:30 | |
---|
Tuli tänään shure57 postista ja testipenkkiin se päätyi saman tien. Tässäpä klippi: http://koti.mbnet.fi/fbfh/mp3/shure.mp3 Elikkä Flextone II XL mikitetty pikkumikseri MX602A:n kautta tietokoneeseen ja sonarista ankarat equtukset. Pelottavan hyvää soundia noin tunnin säätelyn jälkeen, mikin asento ja paikka oli vaikein osuus ja jäi pikkasen epäselväksi vielä. Soundi on paljon lämpöisempi verrattuna guitarsuiten vst-plugineihin. Kaipailisin lähinnä vinkkejä mikin sijoitteluun ja millaset säädöt kannattaa olla mikserissä. http://www.fretboardfromhell.tk/ |
Jucciz 31.03.2004 15:20:59 (muokattu 31.03.2004 15:21:55) | |
---|
En halua kuulostaa tylyltä, mutta eiköhän jokainen joskus jotain nauhoittanut tiedä, miltä SM57 kuulostaa, tai lähinnä, millä tavalla se poimii ympärillään/edessään olevia ääniä. :) Voin toki kuvitella tilanteen, jossa kitaristi luonnehtii soundiaan: "Kitarasoundini tärkein osa on Shuren SM57-mikrofoni.." Öö.. jep. Vielä kun vaihdat tuon Flextonen putkivahvistimeen, lämpöä on luvassa lisää... muustakin syystä kuin siitä, että kesä lienee tulossa tänäkin vuonna. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
drlecter 31.03.2004 15:33:29 (muokattu 31.03.2004 15:37:04) | |
---|
Nyt on kyse ihan kotinauhoittelusta jos jäi epäselväksi. En ole ennen mikittäny vahvistinta. Mikä on paras mahdollinen mikin asento/kulma jne.. Tuntuu että mikki poimii noi plektran äänetkin aika hyvin taustalta. Olen siis täysin ummikko näissä jutuissa. http://www.fretboardfromhell.tk/ |
Jucciz 31.03.2004 15:54:11 (muokattu 31.03.2004 15:54:38) | |
---|
Paras mahdollinen asento on aina viime kädessä makuasia. Toiset sihtaa ihan keskelle kartiota, toiset 1-10 cm keskikohdasta reunalle päin, toiset sijoittavat mikin kärjen ihan kankaaseen kiinni, toiset vähän kauemmaksi. Jotkut kallistavat mikin pään kartion suuntaisesti, toiset taas eivät. Nyrkkisääntöjä on hankala luoda, sillä optimaalinen sijoittelu riippuu myös kulloisestakin musiikkityylistä. Luota korviisi: se, mikä kuulostaa hyvältä, kuulostaa hyvältä. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Miikathebest 31.03.2004 16:09:58 | |
---|
Eli se on suunnilleen niin että mitä kauempana keskustasta, niin sitä mutaisempi soundi. Ja jos sitä mikkiä kääntää vinottain, niin sillä saa sitten haettua vähän kirkkautta jos sijoittaa mikin elementin sivuun. Joku 7 cm keskustasta olen havainnut hyväksi. Testailuni perustuvat jumittavaan ev:n dynaamiseen laulumikkiin. |
Volle 31.03.2004 16:57:25 | |
---|
Tuntuu että mikki poimii noi plektran äänetkin aika hyvin taustalta. Soitat liian lähellä mikkiä ja/tai vahvistin liian hiljaisella. Kun on tarpeeksi möykkää, ei plektran ääniä kyllä kuulu, paitsi tietenkin sen verran, kun ne kuuluvat siinä itse vahvistimen tuottamassa saundissa, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Ja mikin asento, etäisyys ja sijoitus on makuasia, josta löytynee mielipidettä suuntaan jos toiseenkin. Itse en ole jaksanut hirveästi tutkia asennon vaikutusta, koska omistamani mikit ovat aika onnettomia. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
Jimi Henri 31.03.2004 20:53:17 | |
---|
En halua kuulostaa tylyltä, mutta eiköhän jokainen joskus jotain nauhoittanut tiedä, miltä SM57 kuulostaa, tai lähinnä, millä tavalla se poimii ympärillään/edessään olevia ääniä. :) Voin toki kuvitella tilanteen, jossa kitaristi luonnehtii soundiaan: "Kitarasoundini tärkein osa on Shuren SM57-mikrofoni.." Öö.. jep. Vielä kun vaihdat tuon Flextonen putkivahvistimeen, lämpöä on luvassa lisää... muustakin syystä kuin siitä, että kesä lienee tulossa tänäkin vuonna. :) ? |
Härski 31.03.2004 22:17:49 | |
---|
? Osasitpa lainata mallikkaasti tekstiä ja vieläpä hienommin sitä kommentoida. Hoho. |
Jimi Henri 31.03.2004 22:43:45 | |
---|
Osasitpa lainata mallikkaasti tekstiä ja vieläpä hienommin sitä kommentoida. Hoho. Ihmetyttää vaan kun joku kysyy asiallisesti millä tavoin pitäisi mikittää vahvistin niin saa vastaukseksi vaihda putkivahvistimeen ja kitaran saundin tärkein osa on SM57 läpinää. |
Jucciz 31.03.2004 23:03:18 | |
---|
Ihmetyttää vaan kun joku kysyy asiallisesti millä tavoin pitäisi mikittää vahvistin niin saa vastaukseksi vaihda putkivahvistimeen ja kitaran saundin tärkein osa on SM57 läpinää. Ihmetyttää, ettei joku ymmärrä sarkastista kirjoitusta edes silloin, kun sellaisessa käyttää hymiöitä. Ja kerroinhan minä myös, miten vahvistin kannattaa mikittää. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Joees 31.03.2004 23:05:09 | |
---|
Ihmetyttää, ettei joku ymmärrä sarkastista kirjoitusta edes silloin, kun sellaisessa käyttää hymiöitä. Ja kerroinhan minä myös, miten vahvistin kannattaa mikittää. Tjehe ;) "Käyttäkää niitä hymiöitä" Groooove is in heart! |
Jimi Henri 01.04.2004 00:31:35 (muokattu 01.04.2004 01:37:05) | |
---|
Ihmetyttää, ettei joku ymmärrä sarkastista kirjoitusta edes silloin, kun sellaisessa käyttää hymiöitä. Ja kerroinhan minä myös, miten vahvistin kannattaa mikittää. Sori, pitkä duunipäivä vähillä yöunilla takana en jaksanu lukea kunnolla. Yleisesti ne henkilöt, jotka ei osaa kertoa vitsejä, saisivat nostaa käden ilmaan vitsin kertoessaan. Joten laitatko edelleen ne hymiöt vaan. ;) |