Aihe: kolmisointu järjestelmä??
1
warlock
26.03.2004 23:08:41
elikkä jos täällä on joku joka vois asiaa selventää niin on melkein tuopin ansainnu
lxi
26.03.2004 23:58:03
Tuopin edestä tekee vaikka mitä, mutta ehkä haluaisit puolestasi selventää kysymystä?
"Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan
Da Make
27.03.2004 00:09:57
Se on jotain turhaa, joka on tehty rajoittamaan ihmisten luovuutta.
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
warlock
27.03.2004 00:14:57
eli vähä vastaavaa ku skaalat. yks ehkä saattas olla oikein A,C,G. voi olla että mä olen tällä hetkellä erittäin pahasti metsässä mutta sen taki mä kyselenki.

yks esimerkki sinnepäin kuuluvasta, jos komppi on e,c,d niin miten kakkos kitara voi soittaa sen eri soinnuista ja sammalla kuullostaan sen hyvältä.
Volle
27.03.2004 09:20:03
yks esimerkki sinnepäin kuuluvasta, jos komppi on e,c,d niin miten kakkos kitara voi soittaa sen eri soinnuista ja sammalla kuullostaan sen hyvältä.

Eikai kakkoskitaristit ainakaan usein eri sointuja vetele toisten sointujen päälle. Kakkoskitara voi vetää samojen sointujen eri ääniä, mikä on eri asia. E-mollissa on esim äänet e, g ja h, c-duurissa c, e ja g jne. Jos toinen soittaa e-mollin kohdalla e:n ja toinen g:n (ei siis sointuja, vaan ko. sävelet), kuulostaa lopputulos ihan kivalta (tämän ovat monet yhtyeet huomanneet).
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
PoLFus
27.03.2004 10:02:15

Ja sitten on tottakai sointu käännökset...

6, 6 4, eli

C tai C/E tai C/G
~ 7ender $tratocaster ~
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)