edha 26.03.2004 19:12:19 | |
---|
Miten kitaran saa viritettyä johonkin muuhun vireeseen kuin perus E:hen? Asiaa on varmaan jankutettu jossakin muussa topicissa 254 sivun verran, mutta enpä oo ite löytänyt. Niin viittiskö joku laittaa tänne. Mittari minulla on käytössä, mutta en tiedä auttaako asiaa, itse en ole saanut sen avulla kitaraa muuhun kuin E vireeseen.. Yli Jumala |
Nao 26.03.2004 19:43:04 | |
---|
Käännät niitä nappuloita, jotka siinä kaulan toisessa päässä on. Tiedäthän, viritystappeja. Ja mikäli korvakuulolta virittäminen ei onnistu, hanki kromaattinen viritysmittari. "Kitaristin märkä uni on päästä basistiksi." |
edha 26.03.2004 21:07:22 | |
---|
Käännät niitä nappuloita, jotka siinä kaulan toisessa päässä on. Tiedäthän, viritystappeja. Ja mikäli korvakuulolta virittäminen ei onnistu, hanki kromaattinen viritysmittari. Ja nytkö pitää nauraa? Yli Jumala |
Nao 26.03.2004 21:41:25 | |
---|
Ei tarvi. Siinähän oli ihan selkeä vinkkikin. Kaksikin. Jos ei korvakuulolla toimi, niin hanki kromaattinen mittari. Omistan sellaisen. "Kitaristin märkä uni on päästä basistiksi." |
Keppis 26.03.2004 21:50:11 | |
---|
Tässä on esimerkki, jos haluat virittää kokonaisen sävelaskeleen alas: EADGhe=DGCFAd . Tabulatuureissa sun muissa on merkittynä noi vireet Viritätä vaan niihin kirjaimiin paksuimmasta lähtien mitä siellä lukee. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |