Aihe: Kitaransoiton aloitus 8-vuotiaana.
1
kärsä
22.03.2004 14:44:54

Itse aloitin soittamisen vanhempana, fyysisesti täysikasvuisena, joten en oikein tiedä tuleeko ongelmia sähkökitaran kanssa soittaessa pienikokoisena. Kyseessä on tuttuni 8-vuotias lapsi, joka musikaalisesti lahjakkaana haluaisi aloitella kitaransoiton.

Eli vähän tällaista ergonomiapuolta yritän selvitellä:
Voidaanko lähteä liikkeelle suoraan sähkökitaralla. Löytyyhän niitä kevyempiäkin kitaroita, mutta koitteko mitään ongelmaa kitaran painon ja koon suhteen junnuina?
Rahallinen investointi voidaan sulkea tästä pois, sillä ei ole väliä akustisen/sähkön valinnan suhteen, lähinnä ajattelen tätä fyysistä puolta kun akustisia on niitä 3/4 kokoja, mutta sähkökitaroissa niitä ei oikein esiinny. Kaveri on vartaloltaan pieni, kuten tuonikäiset yleensä :) , joten tuleekohan ongelmia täysikokoisen kitaran kanssa?

..Kertopaaka ketkä olette aloittaneet junnuina, kiitos?
Life is a bummer baby.
Da Make
22.03.2004 14:50:22
3/4 Sähkö kitara on varmaan sopiva peli.
Valmistajana esim. Squier "Mini".
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
kärsä
22.03.2004 15:04:06

3/4 Sähkö kitara on varmaan sopiva peli.
Valmistajana esim. Squier "Mini".

Kiitos, tiedätkö muiden valmistajien mini-kokoisia soittimia?
Yamahalla oli ainakin joku, mutten muista mallia, täytynee hakea netistä kunhan ehdin. Tuo Squier voisi olla kyllä hyvä, kun löytyy tuo 3/4 koko. Soitin-Laineella näyttäisi olevan 220e. Thomannilla 166e, by the way...
Life is a bummer baby.
Bilharzia
22.03.2004 15:44:04
www.LifeofDebauchery.Com
Peter Gunn
22.03.2004 16:14:09

Thain
22.03.2004 16:25:46
Mun 8v tytär on soitellut Squier Mini Stratilla reilun vuoden verran. Hyvin on toiminut lapsen käsissä eikä ole liian painava. Voin suositella.
Don't break the groove.
Kone
22.03.2004 16:44:15
Mun veli alotti kitaran soiton tuossa 9 vuotiaana. Soitti ensiks mun vanhalla akustisella muutaman kuukauden ja sai sit sellasen yamaha-sähkökitaran. Onhan se varmaan vähän iso sille, mut ei se paino taida ainakaan sillä haitata jos soittaa istualtaan. Hyvinhän tuo on oppinut puolessa vuodessa soittamaan noillakin peleillä.
Kitarajeesus
22.03.2004 18:52:11
Mulla on yksi kahdeksanvuotias oppilas.Opetan sille klassista kitaraa ja joskus ollaan sähkökitaraakin kokeiltu.Minusta kuitenkin tuntuu että joku pienempi ja kevyempi peli kannattaisi noin niinkuin alkuun hommata.
Musiikki on elämä.
Skebaristi
22.03.2004 21:38:30

Epiphone:lla on kans joku tosi mini lespa. Ihan piruuttani piti mennä Kuopion F-musiikissa testaamaan, perhana että yllätyin, oli ihan hyvä saundi sellaiseksi... Yhdellä humbuckerilla! :) Tosi kevyt, varmaan tosi hyvä pienillesoittajille...
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
Mark-Ken
22.03.2004 22:13:01
Deanin Baby -kitarat.
meekz
23.03.2004 00:03:20
Epiphone:lla on kans joku tosi mini lespa. Ihan piruuttani piti mennä Kuopion F-musiikissa testaamaan, perhana että yllätyin, oli ihan hyvä saundi sellaiseksi... Yhdellä humbuckerilla! :) Tosi kevyt, varmaan tosi hyvä pienillesoittajille...

mä näin tän les paul in ja sen vieressa oli mini-flying V

VITTU KU EN OSTANUT!

harmittaa
Spiralmind
23.03.2004 00:17:34

Mun kaverilla on semmonen Johnson-merkkinen junior-stratocaster. Ihan niinkun straton mallinen ja straton mikitys mutta pienempi koko...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)