kärsä 22.03.2004 14:44:54 | |
---|
Itse aloitin soittamisen vanhempana, fyysisesti täysikasvuisena, joten en oikein tiedä tuleeko ongelmia sähkökitaran kanssa soittaessa pienikokoisena. Kyseessä on tuttuni 8-vuotias lapsi, joka musikaalisesti lahjakkaana haluaisi aloitella kitaransoiton. Eli vähän tällaista ergonomiapuolta yritän selvitellä: Voidaanko lähteä liikkeelle suoraan sähkökitaralla. Löytyyhän niitä kevyempiäkin kitaroita, mutta koitteko mitään ongelmaa kitaran painon ja koon suhteen junnuina? Rahallinen investointi voidaan sulkea tästä pois, sillä ei ole väliä akustisen/sähkön valinnan suhteen, lähinnä ajattelen tätä fyysistä puolta kun akustisia on niitä 3/4 kokoja, mutta sähkökitaroissa niitä ei oikein esiinny. Kaveri on vartaloltaan pieni, kuten tuonikäiset yleensä :) , joten tuleekohan ongelmia täysikokoisen kitaran kanssa? ..Kertopaaka ketkä olette aloittaneet junnuina, kiitos? Life is a bummer baby. |
Da Make 22.03.2004 14:50:22 | |
---|
3/4 Sähkö kitara on varmaan sopiva peli. Valmistajana esim. Squier "Mini". |
kärsä 22.03.2004 15:04:06 | |
---|
3/4 Sähkö kitara on varmaan sopiva peli. Valmistajana esim. Squier "Mini". Kiitos, tiedätkö muiden valmistajien mini-kokoisia soittimia? Yamahalla oli ainakin joku, mutten muista mallia, täytynee hakea netistä kunhan ehdin. Tuo Squier voisi olla kyllä hyvä, kun löytyy tuo 3/4 koko. Soitin-Laineella näyttäisi olevan 220e. Thomannilla 166e, by the way... Life is a bummer baby. |
Bilharzia 22.03.2004 15:44:04 | |
---|
www.LifeofDebauchery.Com |
Peter Gunn 22.03.2004 16:14:09 | |
---|
|
Thain 22.03.2004 16:25:46 | |
---|
Mun 8v tytär on soitellut Squier Mini Stratilla reilun vuoden verran. Hyvin on toiminut lapsen käsissä eikä ole liian painava. Voin suositella. Don't break the groove. |
Kone 22.03.2004 16:44:15 | |
---|
Mun veli alotti kitaran soiton tuossa 9 vuotiaana. Soitti ensiks mun vanhalla akustisella muutaman kuukauden ja sai sit sellasen yamaha-sähkökitaran. Onhan se varmaan vähän iso sille, mut ei se paino taida ainakaan sillä haitata jos soittaa istualtaan. Hyvinhän tuo on oppinut puolessa vuodessa soittamaan noillakin peleillä. |
Kitarajeesus 22.03.2004 18:52:11 | |
---|
Mulla on yksi kahdeksanvuotias oppilas.Opetan sille klassista kitaraa ja joskus ollaan sähkökitaraakin kokeiltu.Minusta kuitenkin tuntuu että joku pienempi ja kevyempi peli kannattaisi noin niinkuin alkuun hommata. Musiikki on elämä. |
Skebaristi 22.03.2004 21:38:30 | |
---|
Epiphone:lla on kans joku tosi mini lespa. Ihan piruuttani piti mennä Kuopion F-musiikissa testaamaan, perhana että yllätyin, oli ihan hyvä saundi sellaiseksi... Yhdellä humbuckerilla! :) Tosi kevyt, varmaan tosi hyvä pienillesoittajille... "Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
Mark-Ken 22.03.2004 22:13:01 | |
---|
Deanin Baby -kitarat. |
meekz 23.03.2004 00:03:20 | |
---|
Epiphone:lla on kans joku tosi mini lespa. Ihan piruuttani piti mennä Kuopion F-musiikissa testaamaan, perhana että yllätyin, oli ihan hyvä saundi sellaiseksi... Yhdellä humbuckerilla! :) Tosi kevyt, varmaan tosi hyvä pienillesoittajille... mä näin tän les paul in ja sen vieressa oli mini-flying V VITTU KU EN OSTANUT! harmittaa |
Spiralmind 23.03.2004 00:17:34 | |
---|
Mun kaverilla on semmonen Johnson-merkkinen junior-stratocaster. Ihan niinkun straton mallinen ja straton mikitys mutta pienempi koko... |