spiritualBeggar 06.04.2004 13:11:10 | |
---|
mitäs mieltä ootte efekteistä, onko yksittäiset pedaalit parempia kuin multi-efekti?? ? itse edustan monen pikkulootan miehiä, ja settini on jotakuinkin täydellinen omaan tarpeeseeni, eli:big muff, boss dd-6, boss super phaser ja dunlopin itkupilli Amongst sissy pop-rock stars
My fist started to talk
-spice |
Da Make 06.04.2004 13:24:25 | |
---|
Kyllä "irto" pedaalit ovat parempia. Mukavia vielä kun ovat värikkäitä ja mukavan muotoisia, niitä on kiva hypistellä ja keräillä. Multiefekti sopii kotona treenaamiseen. |
hörhö 06.04.2004 13:31:25 | |
---|
Tästä on kyllä pari kertaa keskusteltu... "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Locrian 06.04.2004 13:31:48 | |
---|
Taas kerran riippuu mistä roikkuu ja aika nelipiippunen miekka tää juttu.Jos bändiin sopii semmonen raskaalla kädellä efektoitu kitara ja biisit vaatii monta eri presettiä, niin kyllä hyvä(t) multiefekti(t) midi ohjattuna on mainio ratkaisu.Räkkiin Eventideä ja TCE:tä ja custom laudalla komentamaan. Jos sitte pitää saada se rock-uskottavuus kohdalleen niin asia on eri.Marshall pääteasteruvelle ja joku analogi-pöristin eteen niin vot. Kumpikin ihan sallittuja juttuja mun mielestä.En oo ikinä tajunnu oikein/väärin asettelua näissä.Sitä mitä tarvitaan myös käytetään. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
Jani The Rock 06.04.2004 13:48:20 | |
---|
Perkele mä rupea minkään laatikoiden ja lautojen päällä steppaamaan sillon kun mä soitan. Rough and tough and plenty mean. |
leather rebel 06.04.2004 14:39:26 (muokattu 06.04.2004 14:39:49) | |
---|
Kaikki overdriven ja wahin lisäksi on harhaoppista. :) EDIT : :) "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
alphamale 06.04.2004 14:47:43 | |
---|
pikkulootia mäkin suosisin selkeyden vuoksi, nyt vaan sattuu tuo pomppulinna tuossa olemaan eikä ihan heti ole varmaankaan varaa. niiden parametrien säätäminen joltain lcd-näytöltä on aika tuskaa, potikat olisivat huomattavasti havainnollisempia. ja vaikka niitä efektejä on vaikka kuinka paljon ei sieltä tule käytettyä kuin kompura, eq, oktaavi, delay, (huono) noise gate ja wah. jos olisi aikoinaan sijoittanut yksittäisiin pönttöihin olisi varmasti saanut haluamansa pedaalit eikä sellaiset kuin boss sattuu tykkäämään olevan sopivat. |
Lord of the strings 06.04.2004 14:48:46 (muokattu 06.04.2004 14:49:08) | |
---|
No ei mulla voi tota "Kitara -> Särö -> Phase -> Vahvari" -juttua voi miksikään efektihelvetiksi kutsua. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille |
Jucciz 06.04.2004 15:07:16 | |
---|
Omistin aikanaan Boss GT-5:n, mutta jossain vaiheessa nuo erilliset pedaalit vaan alkoivat tuntumaan ajankohtaisemmalta. Onhan niissä säädettävyys omaa luokkaansa kun potikoihin pääsee suoraan käsiksi eikä tarvitse valikoiden takaa käydä ronkkimassa parametreja. Miinuspuolena on tietysti se, että jos joskus tulisi tarve saada useampi pedaali yhtä aikaa päälle/pois, homma menee vähän vaikeaksi. Toisaalta, biisit pitäisi aina pystyä sovittamaan siten, ettei tällaista tilannetta pääse syntymään tai vähintään niin, että sen voi kiertää hienosti. GT-5 sinänsä hoiti hommansa hienosti ja on varmasti (GT-3:n ja GT-6:n ohella) edelleen yksi varteenotettavimpia vaihtoehtoja lattiamallisista multiefekteistä. Silti koen, että pedaalilauta ja putkivahvistin on enemmän "mun juttu". Jonkinmoinen kasa pedaaleita nyt on kertynyt. Osa on kaapissa, mutta pedaalilaudassa keikkamatkalla kulkevat mukana nämä: http://peavey.mine.nu/lauta.shtmlJuodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Da Make 06.04.2004 15:37:10 | |
---|
EQ-> Särö-> Särö-> Overdrive-> NS.-> Chorus-> Delay-> Vahvari. |
Joees 06.04.2004 15:46:51 | |
---|
Erillisiä lootia minäkin suosin. Jucciz tuossa hyvin kuvailikin niiden käyttöä ;) Mullakin on roinaa mutta läheskään kaikki ei ole käytössä. Aina joskus sit tuntuu mukavalta ja aiheelliselta ottaa joku vähäksi aikaa taas käyttöön. Kitara -> Wah -> Fulltone Fulldrive 2 -> Fulltone Deja Vibe -> Vahvistin. Aika usein mukana on myös Hot Cake. Sori jos kirjoitin sekavasti. Katselen samalla Led Zeppelinin DVD:tä Groooove is in heart! |
Errorist 06.04.2004 15:59:23 | |
---|
Itse käytin jonkun aikaa Bossin multiefektilootaa (ME-33). Saundit alkoivat kuulostaa aika muovisilta mielestäni ja ainoat hyvät särösoundit olivat jotain sirkkeleitä, jollaisilla en itse tykkää soittaa. Jotenka hommasin Bossin Super-Overdriven Marshallin nupin särökanavan päälle. Avot. Melkolailla juuri se soundi mitä olen aina etsinyt säröltä. Pitäisi vielä hommailla joku EQ, chorus, compressori ja delay. Kertokaa omat mielipedaalinne muuten noiden efektien edustajilta. God I want to be a man
but I don't want to die with a rifle in my hand
and as the planes blacken the sky
it sounds like heaven is falling -Greg Graffin |
Da Make 06.04.2004 16:07:45 | |
---|
SD-1 on lemmpari, DS-1 hyvänä kakkosena. Crunchin päälle vetästään, ja sitten lähtee! |
kede 06.04.2004 16:07:57 (muokattu 06.04.2004 16:08:37) | |
---|
Jucciz: selailin tuota sun sivua, ja perkeles tuo sininen kukkastrato on kyllä top 10 hienoimmissa kitaroissa mitä oon nähny! Nice one bro :) Meikä on vissiin aina diggaillu kukkakitaroista... |
Niskamies 06.04.2004 16:31:52 | |
---|
SD-1 on lemmpari, DS-1 hyvänä kakkosena. Crunchin päälle vetästään, ja sitten lähtee! No hyvä että DS-1 on pelannut. Kyllä toi SD-1 on paras, meitillä on niitä jo kaksi :) 4 strings is all you will ever need! |
Jucciz 06.04.2004 16:55:26 | |
---|
SD-1 on kyllä eri kätevä pedaali monenlaiseen vääntöön. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Mika K 06.04.2004 16:58:00 | |
---|
Kitara -> Tech21 TM10/Peavey Classic 20. Tähän tulee allekirjoitus |
goose 06.04.2004 20:52:57 | |
---|
Jucciksen linjaa tässä mennään aika lailla. Gt-6 löytyy nurkasta mutta putkicombon edessä on rivi paavoja. Kyllä soundi on niin paljon lämpöisempi ja läskimpi ilman digitaalisuutta. Gt-6 sopii kyllä tietynlaiseen musiikkiin mutta erilliset pedaalit ovat niin paljon välittömämpiä. Vaikka mallinnukset ovatkin menneet taas aimoharppauksen eteenpäin on aito erillinen tietyn soundin paavo aina parempi. Loopeillakin saa niin kätevästi useampia päälle ja pois samanaikaisesti jos on tarvis. Ja onhan toi niin kivaa näpertelyä ja voi sitä voitonriemua kun saa viritettyä kymmenen pedaalia ketjuun siten ettei soundi syövy eikä hurinaa synny. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Jucciz 06.04.2004 21:13:59 | |
---|
voi sitä voitonriemua kun saa viritettyä kymmenen pedaalia ketjuun siten ettei soundi syövy eikä hurinaa synny. Sepä se. Sitä paitsi tuollainen säätäminen ei ole pelkästään hauskaa vaan myös hyödyllistä. Oppiipahan, miten eri efektit vaikuttavat toisiinsa ja mitä väliä on pedaalien järjestyksellä yms yms. Kivaa näpertelyä, voin suositella! Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Fortune 06.04.2004 21:19:52 (muokattu 06.04.2004 21:22:39) | |
---|
Kyllä räkkikamoja käyttävänä pidän multiefektiä paljon kätevämpänä kuin erillisbokseja, eikä tuon G-majorin kanssa tarvitse haikailla efektien laadun peräänkään. Kyllä minulle kelpaa soundinvaihto yhdellä napilla, ei minua steppaus kiinnosta. Ja vähemmän piuhaa ja häiriöitä, bueno. Coverbändin soundipalettikin pysyy hallussa muistipaikoilla, pedaalilautaan eivät tule jäämään kuin wahwah ja midikontrolleri. Ja kyllä tuosta systeemistä saa ihan samanlaiset hillityt efektit kuin laatikoistakin, säädöistähän se on kiinni, ei multieffarin kaikkia efektiblokkeja tarvitse koko ajan päällä pitää :) Itse asiassa 10 käytettyimmän muistipaikkani joukossa on vain yksi patch, jossa on yli 2 yhtäaikaista efektiä, sekin on vain kasaribiisejä varten (delay, chorus ja hitunen kompuraa). Vielä kun tuon od-purkin (Mesan Studio Preamp on hyvä peli, mutta kolmas kanava puuttuu -> Drivemaster korjaa sen puutteen) saan releohjaukseen ja räkkiin pois jaloista, niin hyvä on. Mutta en minäkään mitään ei-kitaramultiefektiä tyyliin Midiverb tai mallinnushärpäkettä tyyliin GT-6 tai Pod ottaisi, nythän minulla oikeastaan on vain putkietunen, sen jälkeen räkkiviipale hyviä efektejä ja sen jälkeen pääte, eli perussoundi rakentuu suhteellisen perinteisesti, ei algoritmein. Samahan tuo on, ovatko ne efektit sijoitettuina purnukoihin vai räkkikoteloon. "Look behind you, a three-necked guitar!" |