Wildchild666 02.04.2004 17:58:37 | |
---|
nyt kun on basson soitto hallussa ;) niin mä haluaisin rueta soittaa kitaraa eli mitä kannattas ekaks opetella soittaa, minkälaiset kamat jne. musiikki pelasti minut urheilulta |
hörhö 02.04.2004 18:01:37 | |
---|
nyt kun on basson soitto hallussa ;) niin mä haluaisin rueta soittaa kitaraa Onneksi olkoon! Moni ihminen on yrittänyt opetella soittamaan bassoa ja ovat valittaneet, etteivät elinikänään ole oppineet soittamaan sitä riittävän hyvin. Tuo lausahdus nyt vain kalahti melko koomisesti. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Lord of the strings 02.04.2004 21:28:49 | |
---|
Perussointuja. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille |
Mark-Ken 02.04.2004 21:44:45 | |
---|
Perussointuja. Näitä. Sitten, kun ne ovat hallussa, tabeista voi alkaa soittelemaan. |
Wildchild666 04.04.2004 19:51:39 | |
---|
okke! kiitti kaikille keskusteluun osallistujille. varmaan ekaks kannattaa harjotella klassisella kitaralla sit siirtyy sähkökitaraan ja jne. |
Spiridon 04.04.2004 20:10:54 | |
---|
Mä tykkäisin että ekana kannattaisi alottaa teräskielisellä akustisella. Eli ei siis klassisella kitaralla (akustinen nailonkielinen) siinä kun nuo soinnut ei kuulosta niin hyvältä mun korvaan.. Mutta tee miten parhaalta tuntuu Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |
Heavymies 04.04.2004 20:48:43 | |
---|
Mä tykkäisin että ekana kannattaisi alottaa teräskielisellä akustisella. Eli ei siis klassisella kitaralla (akustinen nailonkielinen) siinä kun nuo soinnut ei kuulosta niin hyvältä mun korvaan.. Mutta tee miten parhaalta tuntuu No siis mun mielestä nailonkielisellä alottamisessa on se hyvä juttu että oppii soittamaan soinnut puhtaasti ja hyvin, mutta huono puoli on ehkä se kun siirtyy sitten sähkikseen ni sormet ei aluks tykkää mutta siihen tottuu. Rock 'N' Rollllllllllllllllll |
spacemonkeyevolution 05.04.2004 01:33:32 | |
---|
varmaan ekaks kannattaa harjotella klassisella kitaralla sit siirtyy sähkökitaraan ja jne. Jos sähkösellä haluut soittaa ni sitten suoraan sähkökitaraan käsiks (kun akustinen ja sähkökitara on niin erityylisiä soittaa niin jos haluaa pelkästään sähkösellä vetää niin periaatteessa turhaa akustisella yrittää alkuun soitella. Asia on tietysti toisin jos haluut akustisellakin oppia soittamaan). Heti alkuun ei tietty mitään säröjä tartte olla, oppii soittamaan puhtaammin ku harjottelee just esimerkiksi otteita ihan "puhtaalla" kanavalla tai jopa ilman vahvistinta. Eli alkuun perussoinnut ja sitten vähän kerrassaan jotain biisien tabulatuureja, ehkä jotain metallicaa tms. Don't worry, be heavy |
Spiridon 05.04.2004 09:58:12 | |
---|
No siis mun mielestä nailonkielisellä alottamisessa on se hyvä juttu että oppii soittamaan soinnut puhtaasti ja hyvin, mutta huono puoli on ehkä se kun siirtyy sitten sähkikseen ni sormet ei aluks tykkää mutta siihen tottuu. Toisaalta basistin sormet luulisi kestävän kovempaakin rääkkiä. Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |
g1player 05.04.2004 11:10:41 | |
---|
Monet puhuvat et kannattaaa aloittaa akustisella... ite aloitin suoraan sähkökitaralla ja mielestäni se on paras vaihtoehto... "kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa" |
Juha83 06.04.2004 22:38:34 | |
---|
Älä ainakaan suotta osta ekaks liian kalliita kamoja jos huomaat, että ei olekaan sun juttus. Alota ihan perus soinnuista ja barreista. Niin, ja kärsivällisyyttä. Nupit kaakkoon!! |
StoRBa 07.04.2004 19:23:16 | |
---|
Trooper! No ei nyt... älä ihmeessä! Alota vaan ihan soinnuista ja sit voit alotella jotain tekniikka harjotuksia - siis ei mitään tiluu vaan ihan rauhassa. Ja bluesia on hyvä kanssa soitella. I want YOU to join the swedish army! |
KTR 07.04.2004 21:43:58 | |
---|
Sähkiksellä kannattaa aloittaa, jos sitä mielii loppujen lopuksi soittaa. Akustista "rämpytetään", sähkistä ei. |
Mako 07.04.2004 23:05:28 | |
---|
Onneksi olkoon! Moni ihminen on yrittänyt opetella soittamaan bassoa ja ovat valittaneet, etteivät elinikänään ole oppineet soittamaan sitä riittävän hyvin. Tuo lausahdus nyt vain kalahti melko koomisesti. Sitä se hymiökin siinä varmaan.. I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
mzg 08.04.2004 03:33:30 | |
---|
Jos sähkösellä haluut soittaa ni sitten suoraan sähkökitaraan käsiks (kun akustinen ja sähkökitara on niin erityylisiä soittaa niin jos haluaa pelkästään sähkösellä vetää niin periaatteessa turhaa akustisella yrittää alkuun soitella. ite alotin sähkösellä, nykyään on tullut kiinnostus ottaa klassiseen kitaraan tunteja. olis pitäny vaan ensin opetella sillä akustisella ne perusasiat, kuuluu virheet ainakin helpommin. vaikka se voikin välillä olla hieman turhauttavaa. perusasiat kuntoon akustisella, sitten sähkökitara käteen, jos ei sitten halua soittaa sähkökitaralla ilman efektejä, jolloin virheet tulevat helpoiten sähkökitaralla esiin, ja niistä virheistähän sitä oppii taas... |
Ville81 08.04.2004 12:05:19 | |
---|
Mulle on ollut ainakin paljon hyötyä yli kymmenen vuoden klassisen kitaran opinnoista. Perusasiat ja tekniikat just saanut sillä kuntoon. Pikkurillikin vahventunut niin hyvin, että pystyn käyttämään sitä kaulan puoleisessa kädessä missä yhteydessä tahansa, venyttämään sillä jne. Ja onhan laaja-alaisuus musiikinopiskelussa aina hyväksi - ei jämähdä paikoilleen. *wink wink* |
seventh son 08.04.2004 12:54:13 | |
---|
Trooper! No ei nyt... älä ihmeessä! Alota vaan ihan soinnuista ja sit voit alotella jotain tekniikka harjotuksia - siis ei mitään tiluu vaan ihan rauhassa. Ja bluesia on hyvä kanssa soitella. heh alotin soiton sähkärillä, tabeista ja eka kappale oli trooper :) life is pain...
so get used to it. |
maelstrom 08.04.2004 17:24:25 | |
---|
heh alotin soiton sähkärillä, tabeista ja eka kappale oli trooper :) Mahtoi olla sitten vähän nihkeää? On ässäarpa syntyä Suomeen.
IMIK #12 |
Heart Of Steel 09.04.2004 01:31:40 | |
---|
heh alotin soiton sähkärillä, tabeista ja eka kappale oli trooper :) Toi olis hauska kuulla. Et sattunu äänittään sitä silloin? Ei sillä ettäkö The Trooper olisi tavattoman vaikea zibale, mutta vaikea kuvitella että joku ensimmäistä kertaa kitaraan koskeva sitä saisi mitenkään kulkemaan. "Nobody tells a Man how to play." |
Keppis 09.04.2004 10:47:35 | |
---|
No siis mun mielestä nailonkielisellä alottamisessa on se hyvä juttu että oppii soittamaan soinnut puhtaasti ja hyvin, mutta huono puoli on ehkä se kun siirtyy sitten sähkikseen ni sormet ei aluks tykkää mutta siihen tottuu. Jos threadin aloittaja on bassoo pompotellu, niin ei varmaan ihan "nollasta" tarvi lähtee sormia totuttaan. "jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme |