Micko 05.05.2004 18:35:51 | |
---|
Miltähän sivulta löytäs nuotit enter sandmaniin?Ku nuottikirjaa ei nyt ollu saatavilla. Tarkotan nyt nuotteja en pelkästään tabuja. |
Lord of the strings 05.05.2004 18:41:08 | |
---|
Opettele soittamaan tabloista. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
Skebaristi 05.05.2004 19:20:26 | |
---|
Ota mysongbookista Guitar pro:lle (tabsi ohjelma), se näyttää myös nuotit... www.mysongbook.com"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
Henko 05.05.2004 20:20:59 | |
---|
Opettele soittamaan korvakuulolta. Se on kehittävääkin. Horror Sweet Horror. |
Jackson Dinky 05.05.2004 21:55:59 | |
---|
Miltähän sivulta löytäs nuotit enter sandmaniin?Ku nuottikirjaa ei nyt ollu saatavilla. Tarkotan nyt nuotteja en pelkästään tabuja. Ei noita metallican tai muunkaan hevi bändin biisejä oikeen oo järkevää opetella nuoteista eikä se oo tapana. tabuista saa helpommin esim ne tilu soolotkin katottua. Jau jau! |
Micko 05.05.2004 22:00:10 | |
---|
Kyl mä kaikki yleensä biisit tabuista opettelen mutta oisin kattonu sandmanin nuoteista vaan komppikitaran rytmit.Mut taian treenata sen korvakuulolta... |
Ben_D 05.05.2004 22:17:13 (muokattu 05.05.2004 22:20:00) | |
---|
Ei noita metallican tai muunkaan hevi bändin biisejä oikeen oo järkevää opetella nuoteista eikä se oo tapana. tabuista saa helpommin esim ne tilu soolotkin katottua. Kukas niin on sanonut ettei ole järkevää? Kyllähän ne tabut on selkeempiä lukee, mutta ei kait niitä nuotteja huvikseen tehdä. En mä nyt itsekkään niitä nuoteista ole katsonut, mutta se johtuu osittain siitä, että mun henk.koht nuottien lukutaito on perseestä. |
Jackson Dinky 05.05.2004 22:27:47 | |
---|
Kukas niin on sanonut ettei ole järkevää? Kyllähän ne tabut on selkeempiä lukee, mutta ei kait niitä nuotteja huvikseen tehdä. En mä nyt itsekkään niitä nuoteista ole katsonut, mutta se johtuu osittain siitä, että mun henk.koht nuottien lukutaito on perseestä. Kyllä maalais järkikin sen sanoo että mitään tiluliluja ei kannata nuoteista lukea? varsinkaan jos on siinä tasolla että opettelee enter sandmania niin todennäkösesti kannattais opetella se tabeista. Jau jau! |
Spiridon 05.05.2004 22:43:20 | |
---|
Kyllä maalais järkikin sen sanoo että mitään tiluliluja ei kannata nuoteista lukea? ööö... ei sano? Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |
Jackson Dinky 05.05.2004 22:48:24 | |
---|
ööö... ei sano? SANoO! Jau jau! |
Hannu H. 05.05.2004 23:08:14 | |
---|
SANoO! Kyllä ne klassisen soittajatkin vaan tilulilunsa nuoteista lukee... "May the tone be with you" |
skinkarde 05.05.2004 23:16:14 | |
---|
Kyllä ne klassisen soittajatkin vaan tilulilunsa nuoteista lukee... no nepä osaakin lukea nuotteja. mutta harvassa tuntuu semmoset tyypit kuitenki olevan, jotka ei oo koskaan kuullu kyseistä kappaletta ja silti vetävät kovaan tempoon prima vista 16-osia. "Siitä puhe mistä puhutaan" |
mathias 05.05.2004 23:42:38 | |
---|
Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen- |
Locrian 06.05.2004 11:23:43 | |
---|
no nepä osaakin lukea nuotteja. mutta harvassa tuntuu semmoset tyypit kuitenki olevan, jotka ei oo koskaan kuullu kyseistä kappaletta ja silti vetävät kovaan tempoon prima vista 16-osia. Jaa.Jos osaa lukea nuotit niin saattaapa monikin ihan primavistana vetää tommosia kunhan tekniikka riittää. Prima vistassahan saa nuotteja selailla sen minuutin.Siinä ajassa soittaja ehtii selvittämään sävel- ja tahtilajin (puolet biisistä hallussa),teeman (toistuvaa patternia on aika helppo vetää kun sitä nostellaan ja lasketaan teorian "sääntöjen" mukaan),katsoa mahd. väliosan (uusi sävellaji,uusi teema ja uusi tempo).Ja pitkäaikainen kokemus länsimaisesta musiikista sekä koulutus hoitavat loput hommasta himaan. Ei prima vistaa vedetä "juoksemalla pallojen perässä" niinkuin mä, vaan katotaan nuoteista avain tiedot ja selataan rakenne sekä mahdolliset "erikoisuudet" läpi.Kun lähdetään soittamaan niin silmät menee 1,5-2,5 tahtia edellä fyysistä soittotapahtumaa. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
Hannu H. 06.05.2004 14:35:36 | |
---|
no nepä osaakin lukea nuotteja. Kuinkahan moni kyselee nuotteja jos ei osaa niitä lukea? mutta harvassa tuntuu semmoset tyypit kuitenki olevan, jotka ei oo koskaan kuullu kyseistä kappaletta ja silti vetävät kovaan tempoon prima vista 16-osia. Onnistuukos tämä sitten tabien käyttäjiltä paremmin? Locrianin kommenttia komppaan myös. "May the tone be with you" |
skinkarde 06.05.2004 21:25:25 | |
---|
bläägh. minä osaan soittaa kyllä nuoteista. tai siis ymmärrän nuotit ihan kohtalaisesti ja osaan ainakin kitaralla jotain perushommia soitella suoraan. tabulatuureista esim. guitar prolta onnistuu soittaminen paljon paremmin. tuntemattomia biisejä voi siitä soitella suoraan aika helposti. jos eivät oo jotain 2451 tempoon 1564-osia. koskettimia osaan soittaa tabulatuureista nopeammin kuin nuoteista. aivan sama. paperit on perseen pyyhkimistä varten. "Siitä puhe mistä puhutaan" |
Jucciz 08.05.2004 15:03:40 | |
---|
Tabulatuurit on niille, jotka eivät haluakaan oppia soittamaan. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
toxic 08.05.2004 16:49:37 | |
---|
Tabulatuurit on niille, jotka eivät haluakaan oppia soittamaan. Olen samaa mieltä, taas. Kannattaa opetella edes pikkusen nuotteja niin on kivaa. |
blastoff 08.05.2004 17:07:27 | |
---|
Tabulatuurit on niille, jotka eivät haluakaan oppia soittamaan. Jaahas, taitaa olla taas "nuotit vs. tabulatuurit"-keskustelun aika. I forgot my mantra |
Ben_D 08.05.2004 17:19:34 | |
---|
Tabulatuurit on niille, jotka eivät haluakaan oppia soittamaan. Aika paksua tekstiä. Veikkaisin, että esim. suuresti ihannoimani Slayerin huippukitaristit Kerry King ja Jeff Hannemann eivät nuotteja osaa, teorian kylläkin. Tekevät biisejä ja riffejä tunteella. Mites sä perustelet ton kommenttisi? |