Robert 08.05.2004 14:11:14 | |
---|
Tulipa tuossa eilen taas vähän sähellettyä keikalla.. Hitto kun jotain tilujuttua treenailee puoli vuotta ennen esiintymistä, mutta sitten kun kiipeää lavalle niin sormille tapahtuu kummallinen ilmiö- ne muuttuvat nakeiksi! Argh! Ja samaan aikaan lamput lämmittää, hiki virtaa, plugit menee paskaksi ja muistipaikat sekaisin. Ottaa kyllä päähän kun rupeaa soittamaan sooloa, eikä monitoreista kuulu mitään ja lopputuloksena on semikromaattista räpellystä. Jepjep. Ja ennen encorea lyötiin basistin kanssa virityskoneistot yhteen enkä saanut enää keppiä vireeseen. Ääh.. Kunhan tässä nyt avaudun. Pitäisi varmaan livenä hakata pelkkiä vitossointuja.. Ugh olen puhunut. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Cletus Awreetus 08.05.2004 16:22:23 | |
---|
Mulla taas on yleensä toisin päin. Kun on keikalla takana kunnon styrkkari ja volaa 90 dB niin kyllä ne tilut tuntuu irtoavan. Pieni jännitys vaan parantaa mun kohdalla soittosuoritusta. Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
DeathBlooms 08.05.2004 16:35:20 | |
---|
Tuttua tuo sählääminen. Se on aina niin hauskaa kun lavalla tulee yhtäkkiä sellanen "mitä *ittua mä täällä teen" -olo...=) Ei muista miten niitä biisejä soitetaan ja kaikki liikkeet hidastuu |-----------------|(näin) paljon... -
"Trisolam and zanex, serotonin, mdma, ibogaine, dopeamine,
Tetra-hydro-chloride, atenolol,
Amanita muscaria,
Boric oxide, arrabinitol, psilocin, and flamizine,
Cylotec and harmaline
Give this all to me, I want it" |
Volle 08.05.2004 16:50:11 | |
---|
Tuttua tuo sählääminen. Se on aina niin hauskaa kun lavalla tulee yhtäkkiä sellanen "mitä *ittua mä täällä teen" -olo...=) Ei muista miten niitä biisejä soitetaan ja kaikki liikkeet hidastuu |-----------------|(näin) paljon... Noinkin on käynyt joskus. Ei tunnu kivalta. Kerran kävi niin, että oli johonkin koulun juhliin kiireessä parilla harjoituskerralla saatu esitys jotenkin kokoon. Sitten lavalla soittaessa hyppäsin "nuoteista" vahingossa yhden rivin ohi. Hassua (ja mun pelastus) oli, että ne (basson) äänet sopivat jotenkuten siihen mitä muut soittivat ja lauloivat. Ihmettelin, kun biisi kuulosti hieman oudolta ja sitten lopussa huomasin, että muut jatkavat, vaikka itse jo lopetin. No, onneksi yleisö oli mitä oli. Sedät ja tädit kehuivat "hienoa" soittoani jälkikäteen... Nam. |
Puavali 08.05.2004 23:24:33 | |
---|
Huomasin biisin loppupuolelle "nukahtaneeni", mutta onneksi sillä laulajalla on sellainen maneeri, että aina biisiä lopettaessaan hän hidastaa tempon toosii hitaaksi, joten ehdinkin soittamaan nuotit ja vielä iskulleen. Tavallisesti viimeiset tahdit tulee aloitettua tuosta hidastelusta johtuen etuajassa. Hää kun ei anna mitään merkkejä, yllättäen vaan hidastaa. |
DJ Lattialuukkukoira 09.05.2004 00:55:35 | |
---|
Tuollaista valitettavasti pääsee vähän väliä tapahtumaan. Yleensä alam ajatella kesken biisiä jotain filosofisia kutn: "miksi soitan tässä ja nyt" tai "ajattelen. soitan. Olenko?" Sitten kaikki menee päin koivua ja muitakin puulajeja. "Pimpin' ain't pimpin' ain't easy man..."
-Ice T |
Ze Kink 09.05.2004 11:03:45 (muokattu 09.05.2004 11:04:21) | |
---|
Tuollaista valitettavasti pääsee vähän väliä tapahtumaan. Yleensä alam ajatella kesken biisiä jotain filosofisia kutn: "miksi soitan tässä ja nyt" tai "ajattelen. soitan. Olenko?" Sitten kaikki menee päin koivua ja muitakin puulajeja. Joo, näin mullakin. Rupeaa siinä miettimään kaikkea muuta ja typerää ja sitten "Oho, nytpä muuten kokonaan putosin. Missäköhän kohassa soitetaan?". Ei ole kivaa. Ja näitä klassikoita ovat esim. se kun keikalla pistin hienosti E-kielen poikki biisin ekaan sointuun, ja se meni kyllä sitten päin p*rsettä, kun en edes tiennyt missä ollaan. Jouluna soitettiin joululauluja ja laulajat alotti jostain ihan väärästä kohasta sen biisin. Kiva siinä sitten oli miettiä missä mennään kun kaikki soitti eri kohdasta. Pelkästään rumpali soitti sen biisin oikein. Ja varmaan muistat Garfunkelin mahtavan mokan sillon kesällä. Jätkä rupeaa nauramaan kesken biisin ja toteaa "Missäköhän mä meninkään?". En sitten tiedä mitä päässä sattu sillon liikkumaan. "I was at about 216 bpm. Let's suppose that was hard!" -John Petrucci |
Fortune 09.05.2004 12:44:39 | |
---|
Tilut menevät kyllä ja vaikeat jutut muutenkin, mutta ne yksinkertaisimmat jutut, joihin ei muista aina keskittyä, menevät monesti reisille. On esimerkiksi mahdollista unohtaa Smoke on the waterin kertosäkeen soinnut :) "Look behind you, a three-necked guitar!" |
vaurio 09.05.2004 12:58:05 | |
---|
smoke on the waterin soinnut? :D alkaa pelottaa.. eka keikka lähestyy.. hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!! |
Puavali 09.05.2004 13:02:08 | |
---|
Laulaja jakoi kerran nuotit, mutta yhdessä biisissä, kun minä ja basisti soitimme ähvästä, niin toinen kitaristi soitti aasta. Ja ensin olin aivan varma, että basisti taas mokailee, kun soitto kuulosti niin epävireiseltä. Sitten tarkkasin basistin sormitusta ja havaitsin hänen soittavan oikein, ja sitten kävelin toisen kitaristin lapuille katsomaan mitä siellä lukee. Siinä vaiheessa oma soitto seis ja samoin basistin. Jotankin en osannut sillä hetkellä transponoida lennosta. |
jarkk0- 09.05.2004 17:23:49 | |
---|
eh mun ekal keikal laulaja alkaa sepittää toiselle kitaristille et tuliko se soolo jo :l Rock'n Roll |
hardy 19.05.2004 20:04:12 | |
---|
Joo. Sähläämisestä sen verran että itelläkin liikkuu joskus keikkatilanteessa aivan outoja ja tilanteeseen sopimattomia ajatuksia päässä. ..mitä ympärillä tapahtuu.. mitä sormeni tekevät... mitä niiden seuraavaksi pitäisi tehdä. Nimenomaan jos pitää soitella vitossointuja. Silloin kun pitää soittaa jotain hiukan vaativampaa kuviota, niin silloin ajatukset pysyvät yleensä kasassa ja homma etenee. Lienee tähän ihan tieteellinen selitys siinä että jos tuhatjalkainen ajattelisi miten kävelisi, niin se ei kävelisi. |
Aksu89 19.05.2004 20:32:34 | |
---|
En uskalla ikinä keikkailla.... No jaa, kuhan pääsiski. Ois kiva kerran käydä ainakin nolaa ittensä... No comments. |
mie 19.05.2004 20:50:05 (muokattu 19.05.2004 20:50:38) | |
---|
Yhden keikan olen soittanut ja silloin onnistuin sähläämään efektipedaalin kanssa niin että pari tahtia jäi soittamatta. Mutta juuri silloin alkoi basso-soolo niin kukaan ei kiinnittänyt sähläämiseeni huomiota vaan keskittyivät pakenemaa ulos salista henkensä uhalla. IHKK #10
"Pitääkö siun aina olla kun vetelä paska?" -Äitini |
author 19.05.2004 21:33:28 | |
---|
Yleisimmät sähellykset syntyy juuri siitä , kun ajattelee hetken jotain muuta ja sitten yhtäkkiä taas havahtuu ja miettii: "Kuinkahan mones kertosäe toi oli ?" tai jotain muuta vastaavaa. Ensimmäisellä keikalla meni sormet ihan nakeiksi ja kämmäsin heti alkuun apulannan hiekan intron. Sen keikan jälkeen olen ainakin oppinut soittamaan keikoilla taitojani vastaavia kappaleita. Eikä tuo tarkkoitanut sitä, että apulannan hiekka olisi minulle vaikea se nyt vaan oli semmonen poikkeus ku se oli eka keikka ja jänniti ja seli seli. Hyvähyvähyvähyvä |
Aksu89 19.05.2004 21:59:27 | |
---|
Yhden keikan olen soittanut ja silloin onnistuin sähläämään efektipedaalin kanssa niin että pari tahtia jäi soittamatta. Mutta juuri silloin alkoi basso-soolo niin kukaan ei kiinnittänyt sähläämiseeni huomiota vaan keskittyivät pakenemaa ulos salista henkensä uhalla Hah, näinpäs sen ja keskityttiin vain ja ainostaan sinun mokan katsomiseen kavereiden kaa. All Seeing EYE! No comments. |
Da Make 19.05.2004 22:17:24 | |
---|
Soitaessa kitaraa ja laulaessa _yleisölle_... Tai ei mitään... |
Robert 22.05.2004 13:30:50 | |
---|
Onneksi tähän mennessä on keikkapaikoilla ollut niin surkea akustiikka, että soittovirheet on "hukkuneet" pois... Tai näin minulle on väitetty. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
kimurantti1 22.05.2004 14:08:39 | |
---|
Mulla taas on yleensä toisin päin. Kun on keikalla takana kunnon styrkkari ja volaa 90 dB niin kyllä ne tilut tuntuu irtoavan. Pieni jännitys vaan parantaa mun kohdalla soittosuoritusta. Komppaan, minulla myös. On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen...
Elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |
-Johtaja- 22.05.2004 14:13:36 | |
---|
Meil o koht kuolun päättäjäiset ja oon soittamas siel. Yhes biisis menee soolo iha eri tahtii ku pitäs, eli nolaamista tulossa... pitäs varmaa laittaa volat nollille ku meijän vuoro tulee... ;) |