Aihe: Metrononi vaiko taustabiisit ?
1
sihvoh
03.07.2004 11:52:44
Sanokaapas, kumpi on parempi tapa kitaroinnin opiskelussa tylsän metronomin käyttö vaiko sopivat taustat joiden päälle soittaa kaikenlaista ?

Itse olen käyttänyt taustanauhamenetelmää, mutta mitä hyötyä metronomista verrattuna taustoihin ?

Tämä siksi, että teoria alkaa kiinnostaa ememmän ja enemmän. Perustaidot on nyt sen verran hallussa, että eteenpäin pääsyyn täytyy käyttää kaikki mahdollisuudet ja jos metronomista on jotain hyötyä niin otanpa senkin käyttöön.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
sarkjan
03.07.2004 12:21:31
Molemmissa on omat hyvät puolensa.

Mielestäni taustanauhan päälle voi harjoitella enemmän 'oikeaa soittamista', kokeilla erilaisia juttuja suhteessa kulloisiinkin soinnutuksiin ja rytmeihin, ja niin edelleen.

Metronomin kanssa olisi enempi sellaista tasaisen tappavaa perustavan tason harjoituksien jyystöä.

Noin esimerkiksi..
Minne kaikki plekut kadonneet - Where have all the plectrums gone
hessurf
03.07.2004 12:59:03
Kaverin kans yritettiin 4-raiturilla nauhottaa aaveratsastajat 2 kitaralla , mä soitin komppi-kitaraa ja kaveri soitti sitä, sanotaan nyt vaikka sooloa. Ku kaveri rupes soittaan niin ei tullu koko biisistä mitään ku sillä meni rytmi koko ajan sekasi. Siinä ois ollu metronomista paljolti apua. Pitäs itsellekkin hommata sellanenki
lxi
03.07.2004 13:24:55
Jep, molempi parempi. Taustanauhan kanssa soittaminen on ehkä musikaalisempi harjoittelutapa, metronomin tasaisen tappava nakutus taas soveltuu tekniikka- ja rytmiharjoituksiin. Molemmille on ehdottomasti sijansa.
Mainostilaa vuokrattavana.
Mandariini
03.07.2004 15:05:13
Jep, molempi parempi. Taustanauhan kanssa soittaminen on ehkä musikaalisempi harjoittelutapa, metronomin tasaisen tappava nakutus taas soveltuu tekniikka- ja rytmiharjoituksiin. Molemmille on ehdottomasti sijansa.

Näin juuri!
Melkeen kaikki on pyllystä?
Jucciz
03.07.2004 18:09:28
Näin juuri!

Niin minäkin. Oli muuten hieno.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Lego
03.07.2004 18:12:12
Niin minäkin. Oli muuten hieno.

Hähä, nokkelaa!

Mutta asiasta, itse tykkään soitella biisin päälle enemmän, kuulostaa paljon mieluisammalta kuin nakutuksen tahtiin. Metronomi mulla on vaan tietokoneella eikä jaksa sen tahtiin kikkailla.
Jaapati jaa
Jucciz
03.07.2004 18:15:08
Hähä, nokkelaa!

Mutta asiasta, itse tykkään soitella biisin päälle enemmän, kuulostaa paljon mieluisammalta kuin nakutuksen tahtiin. Metronomi mulla on vaan tietokoneella eikä jaksa sen tahtiin kikkailla.

Sama homma. Suurimman osan ajasta soitan kyllä biisien (tai edes jonkun taustanauhan) mukana, sillä olen hirveän huono pakottamaan itseni treenaamaan orjallisesti metronomin tahtiin, vaikka sellaisenkin (vieläpä hienon heilurilla varustetun mekaanisen) omistan.

Mitenköhän sitä saisi itsestään puristettua niin paljon tahdon lujuutta, että jaksaisi treenata sormensa oikeasti kuntoon?
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Nikke
04.07.2004 09:16:03
Minusta paras tapa on Guitar Pro:sta laittaa taustalle pyörimään midi ja laittaa metronomi päälle GP:stä. :)
Metallica, Iron Maiden, Kotiteollisuus & Guns ´N Roses òÓ/,,/
Playboy
05.07.2004 00:55:26
Mul on taas se et soitan taustanauhoil ku en oikeen osaa säätää sitä metronomin rytmin nopeutta kyseiseen biisiin (tyhmäkö?)
Pitäkää hauskaa päivin ja öin, sillä kuolema kuittaa univelat.. -Kristian Ranta-
Tony Narrows
05.07.2004 10:18:42
metronomin tasaisen tappava nakutus taas soveltuu tekniikka- ja rytmiharjoituksiin

Studiossa ei pahemmin enää tekniikkaa aleta reenaan. Kyllä on hyvä osata biisit metronomin kanssa.
Toni A Salmi
McNulty
06.07.2004 09:00:40
Minä teen aika paljon itse pelkkiä rumpu- ja bassolinjoja joko FruityLoops:lla tai jollain ikuisuuden vanhalla FastTrackerillä. Eli sample-rompetta. Saa hieman enemmän väriä tuohon rytmiosastoon. Niin... ja samplejahan on netti väärällään joten sieltä löytyy ihan hyviäkin rumpu-sampleja. Tuo ainakin toimii itselläni... ja kyllähän noilla ohjelmilla voi tehdä vaikka oman "metronomin" kun pistää snaren kantti-iskun jokaisen tahdin alkuun. Sitten vain säätää bpm:n (beats per minute) oikeaksi/sopivaksi. Toimii! =)

...jostain päin nettiä saa ainakin FL:n toimivan demon imuroitua. Ja varmasti se "kräkätty" versio löytyy myöskin jos oikein asiasta innostuu.
T-Bone
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)