hanipai 30.06.2004 20:39:23 (muokattu 30.06.2004 20:39:47) | |
---|
Iban Rg7321:n ostin käytettynä. Kertoisitteko biisejä, joissa käytettään seiskaa, niin vois perehtyä hiukan seiskan tuomiin ulottuvyyksiin. Reippaasti vaan kaikki mitä mieleen tulee:) Hannu Carpe Diem |
Härski 30.06.2004 20:42:50 (muokattu 30.06.2004 20:42:58) | |
---|
Ensinäkin kannattaa poistaa se paksuin kieli, sitten... |
Pande 30.06.2004 20:46:04 | |
---|
Listaan muutaman: Steve Vai - The Riddle Steve Vai - For The Love Of God (muutama nuotti tosin vain) Steve Vai - The Audience Is Listening Steve Vai - I Would Love To Vai - Touching Tongues Dream Theater - Caught In A Web Dream Theater - The Mirror Lisäksi on mm. monia D-vireisiä biisejä joita voi soittaa hienosti standardivireisellä 7-kielisellä. If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit. |
hanipai 30.06.2004 20:46:52 | |
---|
Ensinäkin kannattaa poistaa se paksuin kieli, sitten... Älkää mainitko kuitenkaan Kornia tai Meshuggahhia (niillä taisi olla 8-kielinen). Carpe Diem |
hanipai 30.06.2004 20:49:43 | |
---|
Lisäksi on mm. monia D-vireisiä biisejä joita voi soittaa hienosti standardivireisellä 7-kielisellä. Kerrotkos siis miten? Toivottavasti ei liian tyhmä kysymys Carpe Diem |
Torniojaws 30.06.2004 21:52:34 (muokattu 30.06.2004 21:53:46) | |
---|
Soilwork (tosin he käyttävät 6-kielistä B:ssä) Fear Factory Joe Satriani (Strange Beautiful Music & Is There Love In Space?) In Flames (6-kielinen C:ssä tahi Drop A#) The Project Hate MCMXCIX (6-kielinen B:ssä tai Drop A:ssa) Morbid Angel Kerrotkos siis miten? Toivottavasti ei liian tyhmä kysymys Soitat vain 3. fretiltä joka kieleltä (alimmillaan) ja sen mukaan skaalassa eli 3. fretti jokaiselta kieleltä on D-vireisen vapaa kieli. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Keppis 30.06.2004 22:13:44 | |
---|
Eikös diabloo pysty soitteleen stand. vireisellä seiskakielisellä. Tilutus on sairasta. |
Phobophile 30.06.2004 23:06:29 | |
---|
-Kaikki Kornin biisit -Suurin osa tai kaikki Hypocrisyn biisit -Monet Fear Factoryn biisit -Ja yleensäkin helvetin monen dödöbändin biisit koska H on erittäin yleinen viritys niissä piireissä. Love Subverted, Lust Perverted |
Absoluto 01.07.2004 08:54:04 | |
---|
Dream theaterin A Change of seasons. Sen intron takia pelkästään olen elätellyt suunnitelmia seiskakielisen ostamisesta. "Ja hän näki että se on hyvä." |
Jucciz 01.07.2004 08:56:44 | |
---|
Dream Theater - The Mirror Korjaa Pande, jos olen väärässä, mutta eikös tuo biisi ole soitettu ihan kuutosella? Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Absoluto 01.07.2004 08:59:40 | |
---|
Korjaa Pande, jos olen väärässä, mutta eikös tuo biisi ole soitettu ihan kuutosella? Mä voin korjata. Olet väärässä, seiskalla soitetaan. "Ja hän näki että se on hyvä." |
epeli 01.07.2004 09:44:17 | |
---|
Älkää mainitko kuitenkaan Kornia tai Meshuggahhia (niillä taisi olla 8-kielinen). vain meshuggahin uudella levyllä on käytössä 8-kieliset. ne vanhat levyt on kyllä mun mielestä loistavaa treenimusaa. Happy I am... .... not sad.... |
Jucciz 01.07.2004 10:08:56 | |
---|
Mä voin korjata. Olet väärässä, seiskalla soitetaan. Selvä pyy. Ainakin kaikki siinä biisissä soitettavat jutut kyllä onnistuu kutosellakin täysin uskottavasti. Ne matalemmat kvinttisoinnut voidaan ottaa kvinttikäännöksinä, eli esim. B5 = 2-2-4-4-x-x. Basisti hoitaa kuitenkin pohjasävelen, joten käytännössä kitaran 7. kieli on ainakin tuossa "tä-tä-tä tä-tä-tä"-kohdassa aika turha. Turha se on kyllä muutenkin, jos minulta kysytään. Vaan ei taideta tässä threadissa kysyä. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Pande 01.07.2004 10:17:47 | |
---|
Selvä pyy. Ainakin kaikki siinä biisissä soitettavat jutut kyllä onnistuu kutosellakin täysin uskottavasti. Ne matalemmat kvinttisoinnut voidaan ottaa kvinttikäännöksinä, eli esim. B5 = 2-2-4-4-x-x. Basisti hoitaa kuitenkin pohjasävelen, joten käytännössä kitaran 7. kieli on ainakin tuossa "tä-tä-tä tä-tä-tä"-kohdassa aika turha. Turha se on kyllä muutenkin, jos minulta kysytään. Vaan ei taideta tässä threadissa kysyä. :) Noh, soitappa sillä 6-kieliselläs DT:n biisi "Lie" samalta levyltä. Kovin samankuuloiseen lopputulokseen et voi päästä standardivireisellä 6-kielisellä ;) Sama juttu lienee tuon Change of Seasons intron kanssa. Kyllähän tuo seitsemäs se vähiten tärkeä kieli on, harvemmin sitä tarvii kun muita, mutta kyllä siitä usein on ollu ainakin itselleni iloa. Eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole. If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit. |
Jucciz 01.07.2004 10:25:35 | |
---|
Noh, soitappa sillä 6-kieliselläs DT:n biisi "Lie" samalta levyltä. Kovin samankuuloiseen lopputulokseen et voi päästä standardivireisellä 6-kielisellä ;) Se onkin kato eri juttu. :) Sama juttu lienee tuon Change of Seasons intron kanssa. Näin on. Ei siitä saman kuuloista millään saa kutosella, mutta suurimman osan siitäkin biisistä pystyy soittamaan. Kyllähän tuo seitsemäs se vähiten tärkeä kieli on, harvemmin sitä tarvii kun muita, mutta kyllä siitä usein on ollu ainakin itselleni iloa. Eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole. Huomasit varmaan, kuinka paljon siitä oli haittaa mulle kun piipahdit käymässä. Ei meinannu löytyä oikeat äänet millään. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Absoluto 01.07.2004 10:28:12 | |
---|
Ne matalemmat kvinttisoinnut voidaan ottaa kvinttikäännöksinä, eli esim. B5 = 2-2-4-4-x-x. Basisti hoitaa kuitenkin pohjasävelen, joten käytännössä kitaran 7. kieli on ainakin tuossa "tä-tä-tä tä-tä-tä"-kohdassa aika turha. Mielestäni kvinttikäännökset eivät korvaa matalaa b kieltä sillä ilman sitä varsinkin sen riffi ei kuulosta oikealta.Ilman seitsemättä kieltä riffi ei ole yhtä matala vaikka kuinka kvinttejä kääntelee kuusikiellisellä. Varsinkin tuon riffin pointti on seitsemännen kielen tuoma jytinä. Mutta kysehän on mielipiteestä. "Ja hän näki että se on hyvä." |
sartanen 01.07.2004 10:57:06 | |
---|
Ja DT:n Dance of Eternity on myös kiva vetästä seiskalla. "5 good reasons not to practice: 1.There 2. Are 3. No 4. Good 5. Reasons"- Steve Vai |
C3PO 01.07.2004 11:52:00 | |
---|
Sain itse seiskan tuossa about kuukausi-puolitoista takaperin ja kyllähän se on aikalailla oma maailma. Mutta kun siihen tottuu niin sitten se hauskuus alkaa. Studiossa oli erityisen hauskaa seiskan kanssa, biiseihin tuli lisää jytinää heti. Piti oikein varoa ettei vedä överiksi. Ja onhan seiskakielisessä kyllä sellainen pieni basistin varpaille astumisen maku:) "Art is making something out of nothing and selling it. - Frank Zappa" |
Kampela77 01.07.2004 12:28:59 | |
---|
Selvä pyy. Ainakin kaikki siinä biisissä soitettavat jutut kyllä onnistuu kutosellakin täysin uskottavasti. Ne matalemmat kvinttisoinnut voidaan ottaa kvinttikäännöksinä, eli esim. B5 = 2-2-4-4-x-x. Basisti hoitaa kuitenkin pohjasävelen, joten käytännössä kitaran 7. kieli on ainakin tuossa "tä-tä-tä tä-tä-tä"-kohdassa aika turha. Turha se on kyllä muutenkin, jos minulta kysytään. Vaan ei taideta tässä threadissa kysyä. :) Jollain Images and Words levyn aikaisella keikalla Petruccikin itse asiass soitti kappaleen alkuriffiä 6-kielisellä kvinttikäännöksinä, kun ei tainnut vielä tuohon aikaan 7-kielistä omistaakaan. Mutta kyllähän se seitsemäs kieli tuo kuitenkin jossain määrin raskautta ja Awake-levylläkin erottaa heti, missä kappaleissa on käytetty 7- ja missä 6-kielistä. |
Antti1 01.07.2004 12:51:47 | |
---|
Ja DT:n Dance of Eternity on myös kiva vetästä seiskalla. Itse ollaan kavereiden kanssa tätä soiteltu ihan normivireisellä 6-kielisellä. Pari kohtaa on vähän vaikeampia soittaa, mutta kyllä se noinkin onnistuu. Itse en tosin ihan koko biisiä ole harjoitellut. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |