Aihe: Aloittaminen
1
DR.Feelgood
03.08.2004 00:12:54
Saattaa olla tyhmä kysymys mutta ei se mitään.Eli olen jo monta vuotta halunnut opetella soittamaan,mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.Sitten ajattelin että jos nyt en aloita niin en ikinä.Kysymys kuuluukin: Olen jo 16,onko liian myöhäistä aloittaa?Kuinka vanhana aloititte soittamaan ja kauanko kesti oppia perusasiat?Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista.
Ben_D
03.08.2004 00:41:40

Saattaa olla tyhmä kysymys mutta ei se mitään.Eli olen jo monta vuotta halunnut opetella soittamaan,mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.Sitten ajattelin että jos nyt en aloita niin en ikinä.Kysymys kuuluukin: Olen jo 16,onko liian myöhäistä aloittaa?Kuinka vanhana aloititte soittamaan ja kauanko kesti oppia perusasiat?Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista.

Aloitin huomattavasti vanhempana ja hyvin olen oppinut. Kuten varmaan tiedätkin ei oikotietä onneen ole. Treeniä vaan. Perusasiat oppii ahkeralla harjoittelulla hyvinkin nopeasti.
waihen84
03.08.2004 01:12:23 (muokattu 03.08.2004 01:15:36)
Yer never too old to play guitar.

Aloitin itse kun olin 18 vuotta vanha (olen 20 nyt). Minulle kesti noin puoli vuotta oppia ne "perussoinnut" ja siitä se sitten lähti enkä ole vieläkään ottanu tunteja (kohta otan)...
käsi
03.08.2004 06:17:16

mitä aikaisemmin aloittaa sitä helpommin oppii...

nojoo. koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa treenaamista.
kovalla työllä tulee aina tuloksia
ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä
Topah
03.08.2004 11:06:23 (muokattu 03.08.2004 11:08:08)

16 on jo semmonen ikä, että se on siinä ja siinä kannattaako yrittää enää. Voipi olla, että sun tapauksessa ei ole enää mitään toivoa. En usko, että opit, mutta ihmeitäkin on maailmassa tapahtunut.

Edit: No joo... Kysymyksesi oli tyhmä ja vastaukseni oli tyhmä. Tasapeli. :D !
PlasmaDemon
03.08.2004 11:43:04

Tuo Topah lietsoo epätoivoa.
Kyllä uskon että opit soittamaan.

Minä itse rämäytin ekat soinnut n. 8-9 vuotiaana ja sain sähkö kitaran joululahjaksi n. 10-11 vuotiaana.
En siis kylläkään osannut tähän mennessä paljon paskaakaan. Hyvä jos Ukko Nooan.
Siinäkin sekosin joskus. =)

Kitarani Steamer oli kyllä aika paska ja sillä minä yritin Ukko Nooan jälkeen soittaa ensimmäisiä Metallilta "kuulostavia" sointuja.
Sitten n. 12 tai 13 vuotiaana kyrpiinnyin paskaan kitaraani ja ostin uuden halvahkon kitaran mihkä olen tyytyväinen.
sOITTELIN SITTEN UUDEMMALLA KITARALLA JA 15W pikku-combolla särkijä täysillä.

Sitten jossakin välissä keksin nämä Tabulatuurit ja opettelin soittamaan niistä. Nuoteista en kunnolla osaa vieläkään soittaa, mutta Perus Rock, Heavy ja Metalli-musiikki taittuu.
Ei niissä paljon nuotteja kaivata.

Sitte ku piti alottaa bänditoimintaa niin ostin isomman vahvistimen eli Behringer V-Ampire 50 wattisen jota kylläkin mainostettiin 100-wattisena.
Nyt osaan jo kaiken sen minkä haluankin....
Tietysti vielä yritän opetella soittamaan sujuvasti soolot ja tilutukset. :D

Niin ja se ei tietenkään huononna asiaa, että tekee ja pistää muistiin omia riffejä, melodioita ja sointukulkuja.
Minä itsehän olen yrittänyt väsätä biisejä koko pienen elämäni.

Niin ja sanoittanut olen aina. Kohtalaisella menestyksellä suomalaisia lyriikoita ja vitun huonolla englantilaisia.

Minä sanon että opit sinä soittamaan jos haluat.
Kaikki on kiinni halusta, tahdon voimasta ja kärsivällisyydestä.
Tietysti musiikilliset lahjatkin auttavat asiaa.

Harjoittelet alkuun perussoinnut ja nuotit JOS ITSE HALUAT.
Sitten opettelet vaikka soittelemaan noista varsin helpoista Tabulatuureista.

Kyllä se siitä lähtee kun jaksaa EDES alkuun 1-2 tuntia päivässä treenailla.
Tietysti ei ole pahitteeksi treenata enemmän ja vaikka koko päivää.
Kannattaa muistaa pitää myös välillä vaikkapa 1-2 päivän taukoja niin ehtii kehittymään.
Pidemmänkin ajan tauot voivat joskus olla hyväksi.
Everybody assholes are assholes. I die then, when is its time...
bluetooth
03.08.2004 15:54:20
Kuules, heinäkuun alussa täytin 18 ja sain silloin kauan unelmoimani kitaran. Eli kuukausi minulla on nyt tässä ollut aikaa opetella. Usko pois, ei se aloittaminen kovin vaikeata ole.

Mutta vähän sekavaa sen kitaransoiton opetteleminen välillä on - ainakin minulle, kun itsekseni sitä opiskelen. Ei oikein tiedä mistä aloittaa, miten jatkaa... Nyt kun saan jotain sointuja otettua tahtoisi päästä eteenpäin, jotta edes se säestys onnistuisi olematta pelkästään sitä, että rämpäyttää kerran sen soinnun läpi ja etenee toiseen. Kovin vaikeata löytää monipuolisia neuvoja esim. siihen millä eri tavoilla voi sointuja soittaa, just murtaen ja tälleen, mutta MITEN? Tänne sitten tänään rekisteröidyin vähän kyylätäkseni mielenkiintoisia keskusteluita ;) - jos vaikka tarttuisi mukaankin jotain. :)
Mako
03.08.2004 16:04:25

Kovin vaikeata löytää monipuolisia neuvoja esim. siihen millä eri tavoilla voi sointuja soittaa, just murtaen ja tälleen, mutta MITEN? Tänne sitten tänään rekisteröidyin vähän kyylätäkseni mielenkiintoisia keskusteluita ;) - jos vaikka tarttuisi mukaankin jotain. :)

Hyvä hyvä, kyllä täältä monen sortin vinkkiä löytyykin. Lisäksi ehdottaisin soittoseuran hankkimista, mieluummin joku kokeneempi kaveri, joka sitten ihan käytännön tasolla voisi juttuja neuvoa ja opettaa.

Kärsivällisyyttä vaan opetteluun..
"I couldn't hold you knowing we were unhappy somehow, should have told you but I never knew 'til now"
saha
03.08.2004 17:39:26
ala nyt äkkiä soittamaan, varsinkin jos metallica nappaa.
opettele ensin soittamaan syksyn sävel kaikkineen, niin joudut vähän sointuja oppimaan. sitten sen jälkeen vain seek and destroy ilman sooloa jne. sitten kun alkaa maistumaan paskalta niin alat opettelemaan jotain ihan alieneita arpeggio-juttuja ynnä muuta teoriaa.
sahalla voi sahata ja maailman ruminta soitinta voi ihailla täällä: http://www.ampland.com/humor/04/0407.jpg
blastoff
03.08.2004 17:49:53
Olen jo 16,onko liian myöhäistä aloittaa?

Liian myöhäistä? Nyt en ymmärrä. Tottakai kannattaa aloittaa, jos soittaminen kerran kiinnostaa.
I forgot my mantra
author
03.08.2004 17:54:38 (muokattu 03.08.2004 17:58:49)
Tällaisen löysin haulla http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=53309

Vastaa lähinnä ensimmäiseen kysymykseen.
Kirjoitukset, joissa HUUDETAAN tai kiroillaan poistetaan!
Henko
03.08.2004 18:01:33

If it's too loud, you're too old :)
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
DR.Feelgood
04.08.2004 00:40:51
Olen joi 16,onko liian myöhäistä aloittaa?

Liian myöhäistä? Nyt en ymmärrä. Tottakai kannattaa aloittaa, jos soittaminen kerran kiinnostaa.

Kysymyksen ei pitänyt kuulostaa ihan tuollaiselta mutta en osannut muotoilla sitä muuten...
Puavali
04.08.2004 01:01:30
16 on jo semmonen ikä, että se on siinä ja siinä kannattaako yrittää enää. Voipi olla, että sun tapauksessa ei ole enää mitään toivoa. En usko, että opit, mutta ihmeitäkin on maailmassa tapahtunut.

Edit: No joo... Kysymyksesi oli tyhmä ja vastaukseni oli tyhmä. Tasapeli. :D !

Eräs tuttava aloitti kahdeksantoistavuotiaana, ja kakskakkosena se veteli Little wingiä oikein mallikkaasti. Jos soittaminen kiinnostaa, niin sitten vaan aloittamaan. Eli isän kanssa kipsonkauppaan...
"I'm a farting fat ass, I have gas gas gas!"
Angus
04.08.2004 03:20:23

Kuinka vanhana aloititte soittamaan ja kauanko kesti oppia perusasiat?

Aloitin 17-vuotiaana. Riippuu vähän mitä tarkoitat "perusasioilla", mutta itse olen tässä n. puolessa vuodessa oppinut jo jonkin verran soittamaan, viimeaikoina olen huomannut valtavaa kehitystä, joka on johtunut myös paljosta soittamisesta. Teoriaa en (vielä) hallitse yhtään, toivon kuitenkin oppivani. Suosittelen todellakin aloittamaan, itsekin pitkään aina vain haaveilin kunnes lopulta tajusin, että miksen sitten hankkisi sitä kitaraa ja rupeaisi soittamaan.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Bilharzia
04.08.2004 06:25:41
Olen jo 16,onko liian myöhäistä aloittaa?Kuinka vanhana aloititte soittamaan ja kauanko kesti oppia perusasiat?Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista.

Ei se oo mikään viulu. Kitaraa voi ruveta opetteleen vaikka satavuotiaana. Sekaan vaan vaikkei seisokaan.
www.LifeofDebauchery.Com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)