Aihe: Sormitushulipatsuippa
1
Thompson
28.07.2004 21:49:54
Kummin päin sormitus?

|------------------
|------------------
|------------------
|------------------ jne.
|--------1-3-5----
|-1-3-5-----------

Etusormi - Keskisormi - Pikkurilli
vai
Etusormi - Nimetön - Pikkurilli
Ei se siitä.
kiitos
28.07.2004 21:52:32 (muokattu 28.07.2004 21:54:01)
edit: oikeastaan tee se niinku se sulle on helppoa. mulla on toi ensimmäinen se helpompi
Thompson
28.07.2004 21:59:07
Kun oon noita skaaloja alkanu sahaamaan niin tuntuu että nimettömän kanssa helpompi mennä alaspäin ja keskisormen kanssa tulla takaisin ylöspäin. Arvelin vaan että kumpaa tapaa kannattaisi yrittää vakiinnuttaa.
Ei se siitä.
zepeteus
28.07.2004 22:54:44
Minulla tulee tuollaisissa automaattisesti etusormi-keskisormi-pikkusormi. Jos ottaisin 2. sävelen nimettömällä, jäisivät etu-keski-nimetön kombinaatioiden pitkät fyysiset venymismahdollisuudet hyödyntämättä, kun se keskisormi "roikkuisi" vain yhden potentiaalisen nauhavälin yllä. Ja toisaalta, nimetön-pikkusormi väliä en mielelläni noin alhaalla (siis satulan lähellä) venytä liian suureksi. Sitten taas, käytän monesti varsin "laajoja" otteita, joten niitä silmälläpitäenkin on tainnut tuollainen tapa tulla.

Jos tuo juoksu olisi taas nauhoilta 1-3-4, niin etu-nimetön-pikkurilli yhdistelmää käyttäisin, eli perinteisen "sormi per nauhaväli" mukaisesti. Vaan henkilökohtaisia tapojahan nämä ovat, niin kuin sanottiin. Taisinpa istua aikoinaan hyvän tovin tuotakin miettien päissäni, kunnes itselle paras systeemi löytyi.
leather rebel
29.07.2004 09:28:21
Etusormella, keskarilla ja pikkurillillä.
Varsinkin legatona, koska nimettömän ja pikkurillin väliset legatot tuottaa vaikeuksia.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
hulchuyou
29.07.2004 11:53:21
no jos soittaisin sen niin soittaisin sen näin:
|-------------0----
|------0-1-3------
|-1-3-------------

mutta toisaalta sitähän ei nyt kysytty..

sillein miten kysyttiin niin soittaisin tod.näk. sillai, että etusormi, etusormi ja pikkurilli.
sillai se ois helpointa mulle, mutta en tiedä onko se teknisesti oikein ja järkevää niinkuin esim. nopeuden kannalta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)