Butcheri 20.07.2004 20:53:22 | |
---|
Nyt olisi ostoslistalla pätevän tason soitto-oppaitta. Ei siis mitään "Kuinka alat soittamaan", vaan vähän edistyneempää. Suosituksia otetaan vastaan. "Jos ei soita heviä niin sitten on soitettava jotain vielä hevimpää:" |
blastoff 20.07.2004 21:23:34 | |
---|
Pystyisitkö vähän tarkentamaan, minkä tyylistä soitto-opasta olet etsimässä? Haluatko kenties treenata jotain tiettyä soittamisen osa-aluetta (esim. venytykset, pikkaus, fraseeraus...)? Onko musatyylillä väliä jne... I forgot my mantra |
lapio 20.07.2004 21:55:37 | |
---|
Troy Stetinan Heavy metal guitar tricks: techniques for lead guitar, Heavy metal lead guitar vol 1 ja 2, Speed mechanics for lead guitar. Ovat ihan mukavia opuksia tiluttamiseen ja vähän muuhunkin. Itse noista treenailin aloitellessani soittamista. Löytyivät paikallisen kirjaston musiikkiosastolta. Mukana kasetti. |
sartanen 21.07.2004 07:29:12 | |
---|
Näitä oon ite veivaillu jo jonkin aikaa: William Leavitt: Modern Method For Guitar (kaikki osat) Mick Goodrick: Advancing Guitarist Joe Satriani: Guitar Secrets "5 good reasons not to practice: 1.There 2. Are 3. No 4. Good 5. Reasons"- Steve Vai |
Jucciz 21.07.2004 19:48:46 | |
---|
Mick Goodrick: Advancing Guitarist Tässä onkin jo eliniäksi lukemista ja opettelua. Aivan kertakaikkisen mainio opus. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Necromuru 23.07.2004 00:24:56 | |
---|
Troy Stetinan Heavy metal guitar tricks: techniques for lead guitar, Heavy metal lead guitar vol 1 ja 2, Speed mechanics for lead guitar. Ovat ihan mukavia opuksia tiluttamiseen ja vähän muuhunkin. Itse noista treenailin aloitellessani soittamista. Löytyivät paikallisen kirjaston musiikkiosastolta. Mukana kasetti. Joo. Metal Leadeistä oon ittekkin soittanu ykkösen läpi ja kakkosta nyt muutaman viikon tahkonnu eteenpäin, ja ihan asiallisia opuksia ovat. G3. 18.6.
Tuli, meni ja tilutti mennessään. |
Carpenter 26.07.2004 20:32:15 | |
---|
Mukana kasetti Nykyään CD. Itekkin olen noista Stetinan kirjoista opetellu. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
sähkö 27.07.2004 11:00:48 | |
---|
Nyt olisi ostoslistalla pätevän tason soitto-oppaitta. Ei siis mitään "Kuinka alat soittamaan", vaan vähän edistyneempää. Suosituksia otetaan vastaan. Itse ostin vuosi sitten Harri Louhensuon Blues station kirjan. Ja en voi muutakuin kehua tuota kirjaa. Itselläni soitto tatsi parani huomattavasti pendit kehittyivät roimasti ja sormiin tuli voimaa oikein urakalla. Kirjassa on hyviä sävellyksiä joita on myös mielekästä treenata, joten eikun kipin kapin kauppaan... |
aatami 27.07.2004 12:24:36 | |
---|
onkohan mitään kotimaista ajatellen just tota tilutteluosioo...fituttaa ku ei vielä noista englanninkielisistä termeistä välttämättä vielä oikein mitää tajuu... |
Diego 27.07.2004 12:31:57 | |
---|
Itsellä on toiminut jopa Stetinan kirjoja paremmin John Petruccin Wild Stringdom -kirja. Siinä on myös selitetty asioita teorian avulla, ja on todella monipuolinen kirja. mukana cd. Suosittelen lämpimästi, harjoitukset on olleet toimivia! "Ette vie Luciferia!!!" |
GuitarMonster 27.07.2004 12:33:50 (muokattu 27.07.2004 12:34:55) | |
---|
En tiiä onko tää kaikkien mielestä ihan paska, mutta: Peter Bursch's Rock Guitar Alottelijalle siis. Perusasiat, soinnut, jotai tilua jne. |
Jere_H 27.07.2004 14:58:04 | |
---|
Jep, Goodrickin The Advancing Guitarist on mainio. Tosin on hyvä mainita että kyseinen opus vaatii paljon omaa panosta ja pähkäilyä, odotettavissa ei ole valmiita likkejä tms. mutta tarjottu tietomäärä on järkyttävän laaja. Mitä enemmän jaksaa kelailla kirjan esimerkkejä, sitä enemmän siitä saa irti. |
stratocaster 29.07.2004 01:41:56 | |
---|
Itsellä on toiminut jopa Stetinan kirjoja paremmin John Petruccin Wild Stringdom -kirja. Siinä on myös selitetty asioita teorian avulla, ja on todella monipuolinen kirja. mukana cd. Suosittelen lämpimästi, harjoitukset on olleet toimivia! Paljokos tuosta pitää pulittaa? Voimaa!! Nopeutta!! |
Diego 29.07.2004 13:05:51 | |
---|
Paljokos tuosta pitää pulittaa? Maksaa 32 euroa, mutta sain kolmeenkymppiin. Kannattaa hankkia. "Ette vie Luciferia!!!" |
Solex 30.07.2004 00:15:37 | |
---|
Itse tarvisin kirjan joka opettaa uudenlaisia melodisia kikkoja. Nopeutta ja tekniikkaa olen treenannut Stetinan kirjoista mutta nyt tarvitsisin jotain sisältöä soittooni. Improvisaatiosoolojani vaivaa liikaa soittaminen sekä persoonattomuus, ehkä toisinaan liiallinen nopeuskin. Olisiko joku jazzimiesten kirja minulle sopiva? Ehdotuksia plz. Mikä alkossa on halpaa ja menee helposti päähän? No muovikassi tietenkin, hölmö! |
Diego 30.07.2004 11:30:12 | |
---|
Uskonpa että tuossa Petruccin kirjassa löytyy eväitä melodisten linjojen kehittelyy. Siitä löytyy melkeinpä kaikki mitä ainakin MINÄ tarvitsen kitarakirjalta. "Ette vie Luciferia!!!" |
Butcheri 30.07.2004 15:24:18 | |
---|
Kiitos, kiitos!! Just tuontapaisia opuksia etsinkin. Goodrickin ja Petruccin kirjat menee hankintaan. "Jos ei soita heviä niin sitten on soitettava jotain vielä hevimpää:" |
Jucciz 30.07.2004 15:34:08 | |
---|
Olisiko joku jazzimiesten kirja minulle sopiva? Ehdotuksia plz. Kokeile Goodrickia, mutta varaa siihen vähintään koko loppuelämäsi. En usko, että tulet pettymään. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Quark 30.07.2004 17:33:08 (muokattu 30.07.2004 17:33:48) | |
---|
Itse ostin vuosi sitten Harri Louhensuon Blues station kirjan. Ja en voi muutakuin kehua tuota kirjaa. Itselläni soitto tatsi parani huomattavasti pendit kehittyivät roimasti ja sormiin tuli voimaa oikein urakalla. Kirjassa on hyviä sävellyksiä joita on myös mielekästä treenata, joten eikun kipin kapin kauppaan... Mulla on kanssa tämä opus, ja pitää kyllä kehua. Ei tosiaankaan mitään aloittelijan kamaa, ainakaan mun mielestä. Kirjassa ei ole kovinkaan paljon teoriaa tai niitä "näin opit soittamaan"-osuuksia (siis tekstin muodossa). Kirjan mahtavia biisejä soittamalla oppii paljon itse oivaltamalla, joka on aina hyvä tapa oppia. Hevonen on kävelevä meetwursti. Ja mäyräkoira on maastonakki. Nuo luontomme einekset... |
blastoff 30.07.2004 19:21:34 (muokattu 30.07.2004 19:24:09) | |
---|
Ainakin näitä kirjoja voin lämpimästi suositella: Jim Snidero - Jazz Conception Jon Damian - The Guitarist's guide to Composing and Improvising Harri Louhensuo - Blues Station Peter O'Mara - A Rhythmic Concept for Funk/Fusion guitar Bob Mintzer - 14 Jazz & Funk etudes I forgot my mantra |