musatuukka 16.07.2004 12:57:50 | |
---|
Olen tässä viime aikona ollut moisen lajin kanssa hiukan ongelmissa sormien kanssa.. kun tuo täpping ei meinaa sujua sormilla enää . Olen jo pitkään soittellut plekulla täpät mutta haluaisin opetella ne sormille.. Sormien pitäisi kai olla tarpeeksi vahvat? Esimerkiksi ku Steve VAi soittaa tappinkia hän vetää plektran jotenkin syrjään jolloin ei pysty käyttämään esim. etusormea..Sormilla saisi ehkä hienommin soitettua? no kertokaa te viisaammat.. Det är dags TO ROCK! |
leather rebel 16.07.2004 13:10:12 | |
---|
Treeniä vaan, kyllä se näppi siitä vahvistuu. Perus-kolmisointuarpeggioilla on hyvä alkaa reenaamaan. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Morse Code 16.07.2004 16:03:01 | |
---|
Tappingissahan on olennaista se, että suoritustavasta viis, tärkeintä on nopeus. Kuten myös se, että täppää mahdollisimman paljon ja usein, koko ajan! Myös silloin kun biisissä ei ole varsinaisesti soolon paikka, voi jatkaa täppäilyä, kääntää vaan volyymin siksi aikaa vaikka kokonaan pois, niin ei häiritse laulajaa. Pääasia että täppäilee paljon ja nopeasti =) "Right hand tapping isn't just a skill, it's a state of mind" Today is a gift ; that's why it's called the present |
Wilbur80 16.07.2004 16:31:49 | |
---|
Myös silloin kun biisissä ei ole varsinaisesti soolon paikka, voi jatkaa täppäilyä, kääntää vaan volyymin siksi aikaa vaikka kokonaan pois, niin ei häiritse laulajaa. Pääasia että täppäilee paljon ja nopeasti =) Volyymin voi myös vääntää täysille, jolloin ei edes tarvita laulajaa. Pitkiä tapping-sooloja kannattaa jatkaa vielä senkin jälkeen, kun muu bändi on jo lopettanut soittamisen. :) |
Jackson Dinky 16.07.2004 16:43:03 | |
---|
Tappingissahan on olennaista se, että suoritustavasta viis, tärkeintä on nopeus. Kuten myös se, että täppää mahdollisimman paljon ja usein, koko ajan! Myös silloin kun biisissä ei ole varsinaisesti soolon paikka, voi jatkaa täppäilyä, kääntää vaan volyymin siksi aikaa vaikka kokonaan pois, niin ei häiritse laulajaa. Pääasia että täppäilee paljon ja nopeasti =) "Right hand tapping isn't just a skill, it's a state of mind" Sinähän sen tiivistit muutamaan lauseeseen. Jau jau! |
Skebaristi 16.07.2004 17:50:08 | |
---|
No elekee nyt kehatko kiusata. Minä ainaskin veivasin plekun kanssa jotain One sooloa, oppi siinä jotain motoriikka systeemiä. Sitten, kun rupeaa sujumaan, niin heitetään pleku veke, tai jätetään peukun ja etusormen väliin. :) Kyllä se aluksi tuntuu aika pahalta sormenpäässä, mutta siihen tottuu. Itse treenasin täppäystä eka akustisella, sitten se tuntui helpolta sähkiksellä. Kokeile keskarilla ensin, kun se taitaa olla vahvin sormi... "No niin, no joo" |
Strutsi 16.07.2004 18:44:27 | |
---|
Okei... Tässä tulee mun mielipide. Plekun kanssa tappaus: Helpompaa yhdellä kielellä (One soolo esim.) Sormella: (Minä ainakin keskarilla) Helpompaa kun vaihtelee kieliä. Tai niin kun tommonen, ois helpompi soitta plekulla: 19-15-12-19-15-12-20-15-12-20-15-12-------------------- ----------------------------------------------19-15-12-15....... Kun taas joku Symphony x:n tilu soolo helpompi sormella: 15-14-12-----------------------12-14---- --------------------------------------------- ------------16-12-11-9-11-16----------- "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Antti1997 16.07.2004 18:52:41 | |
---|
Onko tapping sitä kun käytetään vaan vasenta kättä (jos on siis oikeakätinen) niiden kielten painelemiseen sieltä otelaudalta? Vai mitäs se sit o? Ainaki Costello soittaa välillä sillai. Tralalaa! |
tommiot 16.07.2004 19:33:29 | |
---|
Onko tapping sitä kun käytetään vaan vasenta kättä (jos on siis oikeakätinen) niiden kielten painelemiseen sieltä otelaudalta? Vai mitäs se sit o? Ainaki Costello soittaa välillä sillai. Ei vaan oikealla kädellä, siis "hammer-oneja". |
Kassu 16.07.2004 20:33:56 | |
---|
Soita Crazy Trainin sooloa. :D |
Jabe 16.07.2004 22:07:04 | |
---|
Minä täppään keskisormella - niin voi pitää plekun koko ajan etusormen ja peukalon välissä. Mutta etusormikin toimii ihan ok - silloin tosiaan pleku siirtyy pois tieltä koukistettuun keskisormeen (sinne minä ainakin itse sen jemmaan, kun käytän oikean käden etusormea esim. sellaisiin pikattuihin huiluäääniin .. no niistä sitten jossain toisessa threadissä). Tekniikkaa kannattaa ottaa haltuun soittamalla ensin yhtä kolmisointua (arpeggiota) yhdellä kielellä. Siis vaikka niin, että käytät vasemman käden etusormea, nimetöntä ja oikean käden keskisormea (tai etusormea - miten vaan). Sitten pysyt yhdellä kielellä ja yhdessä asemassa, ja soitat niitä kolmea nuottia niin kauan että saat ne soimaan puhtaasti ja taimissa. Hmm ... pitäisi tehdä joskus mp3sia ja tabeja nettiin - mulla on ollut oppilaille juuri tämmöisiä helppoja treenejä. No joskus syssymmällä sitten ... |
Lord of the strings 16.07.2004 22:20:19 | |
---|
|-12-19-15-12-20-15-12-19-15-| Tommosta veivaa vaan eka hitaasti ja sitten nopeuttaa. Ei ole vaiukeata. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |
Robert 16.07.2004 23:15:14 | |
---|
Itse vetelen noita kolmisointuja keskarilla, mutta kukin tavallaan... fff666: haistakaa kaikki vittu ja työntäkää ne putkenne perseeseen ja hehkuttakaa oikein lämpimäksi. soittakaa vittu jatsia ja pluussia perkeleen pellet. NYT ON HEI KUITENKIN VUOSI 2004. eikä mikään vitun 50 luku. 50 luvulta 80 luvulle ei ole mitään hyvää |
Burn 17.07.2004 17:36:41 | |
---|
Kun taas joku Symphony x:n tilu soolo helpompi sormella: 15-14-12-----------------------12-14---- --------------------------------------------- ------------16-12-11-9-11-16----------- Noi on muuten mahtavia noi Romeon tapping-touhut, omasta mielestäni. War Ensemble |
Strutsi 17.07.2004 18:34:31 (muokattu 17.07.2004 18:34:48) | |
---|
Noi on muuten mahtavia noi Romeon tapping-touhut, omasta mielestäni. niin onhan ne aika vaikuttavia ja hienoja. Varsinkin Of sins and shadows:ssa. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Jackson Dinky 17.07.2004 20:28:44 | |
---|
Ite rupesin heti täppäilemään keskisormella eikä tuntunu mihnää. Jau jau! |
paranoid android 17.07.2004 21:22:26 | |
---|
Tappingissahan on olennaista se, että suoritustavasta viis, tärkeintä on nopeus. Kuten myös se, että täppää mahdollisimman paljon ja usein, koko ajan! Myös silloin kun biisissä ei ole varsinaisesti soolon paikka, voi jatkaa täppäilyä, kääntää vaan volyymin siksi aikaa vaikka kokonaan pois, niin ei häiritse laulajaa. Pääasia että täppäilee paljon ja nopeasti =) "Right hand tapping isn't just a skill, it's a state of mind" Tämä oli hauskinta pitkään aikaan! Kiitos! :) "No, I dont own any cars - just a tank. Cars are rubbish. If I buy things, I like to fucking get good things. Not boring things. You've got to spend your money on good things." - Richard D. James |
Explorer 17.07.2004 23:25:07 | |
---|
Minä täppään keskisormella - niin voi pitää plekun koko ajan etusormen ja peukalon välissä. Juu, noin minäkin. Lisäksi kannattaa huomioida että sillä plekulla voi myös täpätä jos kiinnostaa, sillä kun saa joitain siistejä pikatäppikuvioita aikaiseksi. Let freedom ring with a shotgun blast. |
zepeteus 18.07.2004 16:04:50 | |
---|
Mutta etusormikin toimii ihan ok - silloin tosiaan pleku siirtyy pois tieltä koukistettuun keskisormeen Juuri näin teen itsekin. Minulla taitaa olla etusormi useimmiten se tappaussormi, Toisinaan saatan liu´uttaa plekun hieman ylemmäksi etusormen ja peukalon välissä, jolloin saan tapattua sitten helpommin etusormella. Jos tarvitsen useampia sormia yhtäaikaa, menee pleku monesti suuhun. Hieman edistyneenpään tappaus/hammer-on harjoitteluun käytän usein Satrianin "Midnight" ja "Day At The Beach" biisejä. Ensin mainitussa minulla on tappausparina etu- ja keskisormi, jälkimmäisessä peukalo ja etusormi. Mutta se jokin eeveehoon biisihän se taisi olla se alkuperäinen innoitteeni tappaukseen aikoinaan, niin kuin vissiin aika monelle tuohon aikaan. Olipa jossain jenkkiläisessä musaliikkeessä vahvistinten yläpuolella lappu jossa isolla; "Jokainen joka tavoitetaan täältä soittamassa Eruptionia, ammutaan siihen paikkaan." :D |
Timesby 19.07.2004 00:02:33 | |
---|
Minä täppään myös keskisormella. Yleensä käännän plektran vaistonvaraisesti koukistettuun etusormeen, niin saan peukulla tukea kaulasta. ~Ensi kerralla Ikaros lentää yöllä.~ Jari Tervo |