Aihe: Guitar pro tempo..
1 2
Ewereth
08.09.2004 20:57:05

Eli jos joku tietää ja viitsisi kertoa että: laittaa omaa biisiä ylös guitar prolla niin miten siihen saa semmoista temmon vaihtelua? olen huomannut että monissa guitar pro biiseissä vaihtelee tempo itsestään. eli miten?
Kunniaa Teemu "Somnium" Raimorannalle(Paras Folk/Black kitaristi ikinä) ../ Hail Somppa!
Shields
08.09.2004 21:07:32 (muokattu 08.09.2004 21:08:03)
Näinhän se tapahtuu: Valitse ylhäältä "nuotti" ja sieltä "miksaa taulukon muutostapahtumia". Siitä sitten ruksaat kohdan "tempo" ja valitset uuden temmon.
"What do you mean I ain´t kind? Just not your kind" - Dave Mustaine -
Ewereth
08.09.2004 21:16:43

Kiitos.
Kunniaa Teemu "Somnium" Raimorannalle(Paras Folk/Black kitaristi ikinä) ../ Hail Somppa!
toxic
08.09.2004 22:18:14 (muokattu 08.09.2004 22:18:29)
Kiitos.

Ole hyvä.

Saakos siihen mitään uusia soittimia tai zaundeja? Ku ne tavan distortionit sun muut kuulostaa aika paskalle.
Ewereth
09.09.2004 11:50:39

siis sieltä kun valitset distortionin niin siellä on kaikki sellot ja hanurit.
Skebaristi
09.09.2004 18:50:59

Tarkoittaa varmaan vähän eri juttua, eli saako siihen mitään kitaran kuuloisia ääniä. -Ei saa.
"No niin, no joo"
Heavymies
09.09.2004 19:41:13
Tarkoittaa varmaan vähän eri juttua, eli saako siihen mitään kitaran kuuloisia ääniä. -Ei saa.

Itse olen ainakin huomannut sellasen jutun, että basistin luona kuulostaa huomattavasti aidommalta. Äänikortista johtuu varmaankin.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. MULLA ON UUS VAHVARI!
Svensson
09.09.2004 20:54:27

Gpeen soittimien äänenlaatu riippuu täysin siitä millaiset midit äänikortistasi lähtee.
Hi kids , my name is Svensson , this is how I blow everyone away on the guitar ! ... Im Fucking amazing .
Snowblind
10.09.2004 11:56:03

Gpeen soittimien äänenlaatu riippuu täysin siitä millaiset soundit äänikortistasi lähtee.

Midi ei ole ääntä vaan tietoa siitä mitä esim äänikortin pitää soittaa.

*pätempätempätem*
"You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man."
Skebaristi
10.09.2004 15:09:02

Todellakin kortti vaikuttaa. Veljellä on semmonen ihme hypersuper 3giganen, jossa on emolevy ja äänikortti samassa(ilmeisesti yleistä uusissa koneissa). Sen midit kuulostaa ihan karsealta. Kun taas minulla on koneessa(ikivanha 550mhz) soundblaster live, ja instrumentit kuulostaa ihan hyviltä. Jopa overdrive ja distortion skebat kuullostaa ihan siedettäviltä. Ja jos pistää jotain nopea tempoista tilua pyörimään, niin veljen koneen kortti ei kerkeä soittaa kaikkia ääniä.
"No niin, no joo"
toxic
11.09.2004 16:43:25
Todellakin kortti vaikuttaa. Veljellä on semmonen ihme hypersuper 3giganen, jossa on emolevy ja äänikortti samassa(ilmeisesti yleistä uusissa koneissa). Sen midit kuulostaa ihan karsealta. Kun taas minulla on koneessa(ikivanha 550mhz) soundblaster live, ja instrumentit kuulostaa ihan hyviltä. Jopa overdrive ja distortion skebat kuullostaa ihan siedettäviltä. Ja jos pistää jotain nopea tempoista tilua pyörimään, niin veljen koneen kortti ei kerkeä soittaa kaikkia ääniä.

Hmm... Mitenkäs paljo noi äänikortit vaikuttaa taas musiikin kuunteluun? Eihän niissä oo niin hirveesti eroa? Ja paljokohan maksaa joku hyvä "änäri"?
LaXu
11.09.2004 20:34:29
Tuohon Guitar Pron äänien laatuun tosiaan vaikuttaa hyvin pitkälti äänikortin muistissa olevat samplet. Soundblastereissa voi ainakin latailla esim. netistä kaivettuja soundfontteja korttiin ja käyttää niitä Guitar Prossa.
Midnattens Widunder
11.09.2004 23:12:00

Saa muuten ihan siedettävät niistä midi-äänistä kun jaksaa soundfontteja räplätä.

Kattelee läpi esim http://www.hammersound.net/ ilmasia soundfontteja. Paskoja suurin osa ilmasista, mutta muutama hyväkin on joukossa.
Alppinauris
12.09.2004 14:14:14

Itse olen ainakin huomannut sellasen jutun, että basistin luona kuulostaa huomattavasti aidommalta. Äänikortista johtuu varmaankin.

Joo. Kyllä se ääniortti vaikuttaa! mulla taas kuulostaa aidommalta kun basistilla.
J.P.K
13.09.2004 17:16:34
Saa muuten ihan siedettävät niistä midi-äänistä kun jaksaa soundfontteja räplätä.

Kattelee läpi esim http://www.hammersound.net/ ilmasia soundfontteja. Paskoja suurin osa ilmasista, mutta muutama hyväkin on joukossa.

Kuinka noita sitten saa käyttöön, kun on tuommosen ladannut?
Ewereth
22.11.2004 23:14:55

Tuli mieleen että mitä väliä sillä soundilla on kun siihen vaan kirjataan ylös tabeja?
Neil Armstrong oli ensimmäinen joka kiersi avaruuden.
toxic
22.11.2004 23:19:17
Tuli mieleen että mitä väliä sillä soundilla on kun siihen vaan kirjataan ylös tabeja?

Nogu shitä voi guunnella, ongo shinulla hunajaa?

Kokeilin yhellä tooosi vanhalla koneella (233mhz, 512mb ja aztechin änäri) ja ne äänet oli kuin märkiä pieruja. Kitarassa kuului koko ajan jokin flangerin tapainen vaikka sellaista ei pitänyt olla ja basso oli sellaista ohutta sirinää jne... Surullista :(
lxi
22.11.2004 23:24:06

Ei olekaan, jos sitä käyttää vain muistiinpanovehkeenä. Yllättävän moni kuitenkin tekee sillä musiikkia ihan kuunneltavaksi asti.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
mikko k
23.11.2004 15:38:03
aikapaljon paremman käsityksen biisistä saa jos on vähän paremmat soundit..vaikka sitten sillon ku esitelmöi omaa tuotostaan bändin muille jäsenille. itse en tarvitse oikeestaan muuta ku särökitaraa ni se on vähän mitä on tommosella halppis äänikortilla. moniin soittimiin tosin saa eloa ku säätää dynamiikkaa
timohuovinen
23.11.2004 17:24:33
Kuinka noita sitten saa käyttöön, kun on tuommosen ladannut?

No jos käytössäsi on esim soundblaster kortti johon saa noita ladattua niin kortin mukana on varmasti tullut softaa sound fonttien lataamiseen. Ja saahan sen softan jostain imuroitua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)