Eddie 22.08.2003 16:05:04 | |
---|
Tätä on varmaan jo kysytty mutta haku ei toimi. Multa onnistuu pinch-harmonicit kun pidän plektraa siten että plektrakäteni peukalo kosketta kieliä. Tässä asennossa on kuitenkin tosi vaikee kompata munakkaan kuulosesti ja muutenkin soitto tuntuu jotenkin epämukavalta. Esim. CoB komppaa ja vetää väliin makeite pinch-harmoniceja. Voiko esim. plektran koko vaikuttaa asiaan? Itse olen tottunut soittelemaan melko kuluneilla plektroilla. UP THE IRONS |
skinkarde 22.08.2003 16:26:17 | |
---|
se on aivan sama sille minkälainen pleku on. -skag!- |
Jormaz 22.08.2003 21:42:29 | |
---|
No ei kai sitä joka nuotille tarvii laittaa pinch harmonicia, käännät sitä rannetta sen mukaan miten tarvii. Back to the 80's |
Sintti 24.08.2003 10:08:39 | |
---|
voisko joku kertoo nyt tarkemmin, että miten ne pinch-harmonicit tehään??? oon ymmärtäny, että jotenki pitää peukalolla vaikuttaa siihen kielen sointiin, mut en tiiä miten... ois mukava saada ihan perusteellinen selvitys... :) |
Hornanturska 24.08.2003 10:28:20 | |
---|
oon ymmärtäny, että jotenki pitää peukalolla vaikuttaa siihen kielen sointiin, mut en tiiä miten... ois mukava saada ihan perusteellinen selvitys... :) Toi on ihan pirun vaikea selitttää? Se pitää oppia! ...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa... |
Sintti 24.08.2003 12:54:02 | |
---|
no vois joku nyt vähän selvitellä tota touhua tietämättömille... =) |
Burn 24.08.2003 13:45:35 | |
---|
No yritän jotenkin selittää miten mä itse sen teen...Siis mä soitan noi pinch harmonit siten että kun normaalisti käytän pelkkää rannetta, niin tässä tapauksessa painan peukalolla "plekua alaspäin". Näin pleku menee vähän viistoasentoon mun kädessä ja peukalo osuu väkisinkin siihen kieleen, saaden aikaan sellasen hassun äänen. Tämä tietysti on kans ihan siitä kiinni miten pidät plekua kädessä... ........tEcchl.....tchehcc Dilifcu....Technilac Ddifculiti.....Technical Difficulties... |
RjW 24.08.2003 13:50:20 | |
---|
Mä en käytä peukaloa, vaan kun pleku on etusormen ja peukalon välissä niin kosken nimettömän kynnellä/kynnen reunalla kieleen. Ainakin nopeaa ja kätevää. "The Gods you worship are steel, at the altar of rock'n'roll you kneel" -Blackie |
Burn 24.08.2003 13:51:33 | |
---|
Mä en käytä peukaloa, vaan kun pleku on etusormen ja peukalon välissä niin kosken nimettömän kynnellä/kynnen reunalla kieleen. Ainakin nopeaa ja kätevää. mmmmitä ihmettä? ........tEcchl.....tchehcc Dilifcu....Technilac Ddifculiti.....Technical Difficulties... |
RjW 24.08.2003 14:13:07 | |
---|
mmmmitä ihmettä? Sitä vain että ei sitä pinch-harmonicia tarvii välttämättä juuri peukalolla tuottaa. "The Gods you worship are steel, at the altar of rock'n'roll you kneel" -Blackie |
Sintti 24.08.2003 14:19:09 | |
---|
no pitääpä tästä sitten opetteleen lähtee... rankkaa treeniä vaan niin kyllä se siitä lähtee menneen... |
leather rebel 24.08.2003 15:23:15 | |
---|
Mä en käytä peukaloa, vaan kun pleku on etusormen ja peukalon välissä niin kosken nimettömän kynnellä/kynnen reunalla kieleen. Ainakin nopeaa ja kätevää. On erilaisia tapoja. Tunnen yhden kaverin joka vetää pinchit hipaisemalla kieltä kämmenen syrjällä plekun iskun perään. Toimii se niinkin. |
kid ego 24.08.2003 16:52:18 | |
---|
Tätä on varmaan jo kysytty mutta haku ei toimi. Multa onnistuu pinch-harmonicit kun pidän plektraa siten että plektrakäteni peukalo kosketta kieliä. Tässä asennossa on kuitenkin tosi vaikee kompata munakkaan kuulosesti ja muutenkin soitto tuntuu jotenkin epämukavalta. Ajan myötä se oikea tyyli löytyy. Esim. CoB komppaa ja vetää väliin makeite pinch-harmoniceja. Voiko esim. plektran koko vaikuttaa asiaan? Itse olen tottunut soittelemaan melko kuluneilla plektroilla. Kuluneisuus tuskin vaikuttaa, mutta ohuilla plekuilla ei vinkaisut irtoa niin hyvin kuin paksummilla. Suosittelen sinistä Dunlopin Tortex 1.0 mm -plekua. Do you really want to funk with me? Hirvi on petoeläin. |
Jormaz 24.08.2003 17:36:42 | |
---|
Voimaa ei pidä säästää. Treenaa vaikka niin että painat G-kieleltä 2. nauhan takaa eli A-nuottia. Sitten teet voimapikkauksen 2 oktaavia korkeammalta eli kuvitellulta 26. nauhalta, voimakas vibraatto auttaa asiaa. Back to the 80's |
kunnasja 28.08.2003 10:52:33 | |
---|
Tätä on varmaan jo kysytty mutta haku ei toimi. Ja etusivulta löytyvät FAQ-listat ei näy jos ei viitsi skrollata ruutua. Eikä ne siellä valintapalkissa vasemmallakaan kovin isolla lue... (tanako noita juttuja viitti tehdä, jos ei tana viittitä edes ettiä niitä ttu??) http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 3&o=0&x=316789b378&co=0 Vastaus ko ketjussa Visit http://www.helionprog.com |
lasher 01.11.2004 14:29:55 | |
---|
ite kysyin joskus kaverilta et "miten toi pinch harmonic tehää?" ja nyt ku ite tajusin sen nii ymmärrän miks se ei osannu selittää, se pitää vaan oppii. :) |
mie 01.11.2004 14:52:26 | |
---|
No yritän jotenkin selittää miten mä itse sen teen...Siis mä soitan noi pinch harmonit siten että kun normaalisti käytän pelkkää rannetta, niin tässä tapauksessa painan peukalolla "plekua alaspäin". Näin pleku menee vähän viistoasentoon mun kädessä ja peukalo osuu väkisinkin siihen kieleen, saaden aikaan sellasen hassun äänen. Tämä tietysti on kans ihan siitä kiinni miten pidät plekua kädessä... Eli ideana on, että peukalo osuu kieleen samaan aikaa plektran kanssa (tai ei ihan samaan aikaan vaan 0.0000058 sek. myöhemmin), jolloin peukalo estää sen kielen soimasta normaalisti ja tuottaa näin huiluäänen. |
Mrezzye 01.11.2004 15:42:07 | |
---|
Eli ideana on, että peukalo osuu kieleen samaan aikaa plektran kanssa Tai plekukäden etusormen kynsi -> Pinchi on vielä voimakkaampi. Luulin itsekin pitkään, että se oli peukku, joka osui kieliin, mutta sitten tiukan sormien syynäämisen tuloksena totesin, että ei prrhana...Kyllä se on kynsi joka silloin osuu, kun kuulostaa Wyldelle. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Ben_D 01.11.2004 17:17:38 | |
---|
|
Joees 01.11.2004 17:21:48 | |
---|
Ja etusivulta löytyvät FAQ-listat ei näy jos ei viitsi skrollata ruutua. Eikä ne siellä valintapalkissa vasemmallakaan kovin isolla lue... (tanako noita juttuja viitti tehdä, jos ei tana viittitä edes ettiä niitä ttu??) http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 3&o=0&x=316789b378&co=0 Vastaus ko ketjussa Tätä minäkin ihmettelin. FAQ:ssa on paljon asiaa ja ne kannattaa selata läpi vaikka ei juuri mitään etsisikään. Tuossa yllämainitussa FAQ:ssa on hyvin selitetty kaikki. Groooove is in heart! |