Aihe: Kylmät sormet
1 2
darkspire
22.01.2005 22:24:12

Olen huomannut että sormeni tuntuvat usein kylmiltä enkä saa lämmitettyä niitä aina soittamiseeni ja skitan soitto vähenee. Onkos teillä kenelläkään samanlaisia ongelmia??
Mistä apu??
hegemon
22.01.2005 22:27:55 (muokattu 22.01.2005 22:29:12)
John Petruccin Rock Discipline -kirjassa ja dvd-levyllä on hyviä lämmittelyharjoituksia. Itse käytän niitä. Toimivat hyvin. Niissä John näyttää esim. miten ranteita ja hartioita ja sormia on hyvä hieroa.
efunkelist
22.01.2005 22:59:15

Huono ääreisverenkierto? Säännöllinen liikunta auttaa... ja lämpimät sukat :)
Kalamies#9 >-)))>
Pastilli? Tästä tietoa rauhasta.
author
22.01.2005 23:26:17

Minulla on ihan sama ongelma. Luulin sen johtuvan jännitysestä esiintyessä mutta olen huomannut sen ilmenevän ihan treenatessakin.

Ja liikun ihan säännöllisesti ettei se siitä voi johtua. Mielestäni syönkin ihan terveellisesti.
If an animal control officer is in uniform, it signifies to the public that he is an animal control officer. -City Law in Alabama
Explorer
22.01.2005 23:29:53
John Petruccin Rock Discipline -kirjassa ja dvd-levyllä on hyviä lämmittelyharjoituksia. Itse käytän niitä. Toimivat hyvin. Niissä John näyttää esim. miten ranteita ja hartioita ja sormia on hyvä hieroa.

Tuo on muutenkin hyvä video, John näyttää kaikenlaista hyödyllistä.
This fractal illusion burning away all structure toward the obscene.
Gypsy
22.01.2005 23:35:40
Poltatko tupakkia?
ravensoul
23.01.2005 02:51:05 (muokattu 23.01.2005 02:52:18)
Juu, minä olen myös sitä mieltä, että huono ääreisverenkierto aiheuttaa tuollaista. Itselläni surkea ääreisverenkierto ja joskus tuntuu olevan samankaltaista ongelmaa. Röökinpolttoa vähemmälle ja kunnolla sapuskaa naamataulua kohti, ni auttaa.

DIT: typo
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Montte
23.01.2005 15:14:35 (muokattu 23.01.2005 15:16:26)
Olen huomannut että sormeni tuntuvat usein kylmiltä enkä saa lämmitettyä niitä aina soittamiseeni ja skitan soitto vähenee. Onkos teillä kenelläkään samanlaisia ongelmia??
Mistä apu??

Mullakin kun aloittelin kitaransoittoa, niin soiton aikana sormet kohmettui/meni muuten kylmiksi. En tiiä oikein mistä johtui. Nyt on soitettu noinabout 4-5v, eikä enää sormet kohmetu.

Juu, minä olen myös sitä mieltä, että huono ääreisverenkierto aiheuttaa tuollaista. Itselläni surkea ääreisverenkierto ja joskus tuntuu olevan samankaltaista ongelmaa. Röökinpolttoa vähemmälle ja kunnolla sapuskaa naamataulua kohti, ni auttaa.

Mulla ei ainakaan kylmät sormet johtunu röökistä tai et syön vähän. :D
Vain Stratocasterilla On Merkitystä.....
BeeKoo
23.01.2005 15:18:48
Mulla ei ainakaan kylmät sormet johtunu röökistä tai et syön vähän. :D

Kyse ei välttämättä ole siitä, kuinka paljon syö, vaan mitä syö. Veikkaisin, että jotakin tekemistä tuolla sormien kylmenemisellä on pikemminkin verensokerin tasaisuuden kanssa. Sokerin heittelehtimistä liian ylös tai alas kannattaa siis välttää. Vihanneksia ja (nielaus) proteiineja lisää ravintoon.
jerry_field
23.01.2005 15:28:03
tupakit pois ni johan helpottaa!
pitää olla fjongaa et on stÜld håjttiii!
-JiiTee-
23.01.2005 15:38:13
tupakit pois ni johan helpottaa!

...ai niinkuin esim. Slash tekee? Eiköhän se ole etenkin tähän vuodenaikaan ihan normaalia että on näppylät jäässä, kyllä se siitä kun antaa vähän aikaa lämmetä, hakkaa vaikka jotain skaalaa edes takas, ni johan lämpenee.
EYESCREAM -rocks.
Juunas666
23.01.2005 15:43:33
Mulla ei ainakaan kylmillä sormilla soittaminen luonnistu yhtään.
Kampuzzjeah!
23.01.2005 15:53:00

pidetäänkö niitä sukkia käsissä?
minä yleensä venyttelen sormia ja soitan jotain hidastempoista alkuun.
ja soiton jälkeen venyttelen.
Jos täällä yksikään osaa soittaa kitaraa paremmin kuin minä niin.........se ei ole mikään ihme. ois myynnissä behringer GX-108 firebird 45€.pistä viestiä jos kiinnostaa.
Necromuru
23.01.2005 21:14:25

pidetäänkö niitä sukkia käsissä?

Siinä oli joku sellainen juttu että jos varpaat palelee niin silloin muukin ruumis palelee helpommin tjs.
Älä unohda alennettua kvinttiä ja sen korostamista sointukierron päälle soitetussa soolossa. -Jucciz
Jucciz
23.01.2005 21:36:39
Siinä oli joku sellainen juttu että jos varpaat palelee niin silloin muukin ruumis palelee helpommin tjs.

Joo katsokaas kun yleensä lämpö nousee ylöspäin, jolloin kaikista kylmin paikka huoneessa on lattia. Ilman kunnollisia sukkia tuo kylmyys "imeytyy" jalkapohjien kautta kroppaan ja kylmähän siinä tulee. Tämän takia sukat (ja talvella myös villasukat tai -töppöset) ovat mainio juttu lämpimänä pysymisen kannalta.

Niin ja, tupakanpoltto nyt on ihan tyhmää muistakin kuin ääreisverenkiertoon liittyvistä syistä.
kalamies#11 >-)))>
« bändi · kalusto · räpellystä »
efunkelist
23.01.2005 21:45:08

Keikalla tietysti jännitys aiheuttaa sitä että sympaattinen hermosto periferistä verenkiertoa supistaen keskittää suurimman verivolyymin korkeapriorisemmille kehonosille kuten suuret lihasryhmät, hermosto (aivot, jos niitä on) ja sisäelimet muutenkin... =)

Tai jotenkin noin se meni. Rentoutuminen siis auttaa ja keikkajännitys on luku sinänsä, siitä vois vaikka laittaa uuden threadin.

Yksi pika-kikka kylmiin käsiin on lämmin vesi. Eli jos sormijumppa ja villasukat (jaloissa, tai siis jalat niissä sukissa) ei auta niin kokeile lämmintä vettä.

Mulla on joskus ollut ongelmia sormien palelusta kun pitäisi soittaa. Kotona ongelma oli juuri verenkierto joka on parantunut urheilun ja paremman ruokavalion myötä ja joskus edelleenkin tuo keikka-peikko, jännitys, vetää nakit jäähän ja soiton sen mukana kun kaikki keskittyminen menee soittamiseen :(

alkoholiakaan en enää käytä joten sieltä ei voi hakea rentoutusta ;) tosin silloin kun sitäkin tuli kokeiltua niin totesin vain että kontrollikin meni ja soitto oli sitten vapautunutta kuraa...
Kalamies#9 >-)))>
Pastilli? Tästä tietoa rauhasta.
SDMF
23.01.2005 22:07:30
ei kannata Kylmänä vääntää mitään nopeeta , jänteet menee muusiks vanhempana sitte ..
R.I.P Dimebag darrell
zzy
23.01.2005 22:17:33
Rauhassa soittelee, nii pianko ne siitä lämpiää.. jos ei nii mee avantouintiin, parantaa ääeriesverenkiertoa :)
Milkop
24.01.2005 12:50:24 (muokattu 24.01.2005 12:51:28)

Mistä apu??

Vedä käteen ;-)
On mullakin tuommoisia ongelmia aina silloin tällöin, varsinkin näin talvella. Lämmitä sormia hankaamalla niitä yhteen tai pidä käsiä vaikka lämpimän veden alla. Soita jotain asteikkoja nopeutta nostaen. Onhan näitä konsteja.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell
A8
24.01.2005 12:59:09
Mahtava ohje: Istu käsien päällä joku 5-10 min niin pitäs olla lämpimät :D näin siis itse ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)