Aihe: Minkä kappaleen opettelit viimeksi kokonaan korvakuulolta ?
1 2 3 4 5 6
author
01.09.2004 18:51:09
Tiedän kyllä, että moni ei täällä harrasta ollenkaan tabulatuureja, mutta joka tapauksessa saa nyt kertoa sen viimeisimmän, minkä on opetellut.
Bugger.
Kimmo72
01.09.2004 18:55:02
Tiedän kyllä, että moni ei täällä harrasta ollenkaan tabulatuureja, mutta joka tapauksessa saa nyt kertoa sen viimeisimmän, minkä on opetellut.

Mä opettelen kaiken korvakuulolla, jos on tarvis. Viimeks vissiin Camelin Sahara. Siitäki jo aikaa..
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Jii
01.09.2004 18:58:40

Melkein kaiken opettelen korvakuulolta. Jos nuotit on saatavilla, käytän niitä epäselvissä kohdissa.

Viimeisin korvakuulolta opeteltu kappale on Stray Catsin versio Sleepwalkista "Choo Choo Hot Fish" -levyltä.
Birth, copulation, and death. Is this your life?
Patzku
01.09.2004 22:38:37
ööhh.. oiskohan ollut jonna tervomaan myöhemmin, joskus kauan aikaa sitten...,
kyllä se siitä ku vähä rapataan...
skebajaba
01.09.2004 22:45:11
Mä opettelen kaiken korvakuulolla, jos on tarvis. Viimeks vissiin Camelin Sahara. Siitäki jo aikaa..

on muuten tuo camel kova bändi...

joo ja itse kysymykseen, viimeksi opettelin ton COB:n needled 24/7. ei nyt varmaan ihan oikein ole soolo, mutta muuten kyllä aika pitkälti on.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Paskaskitta
02.09.2004 11:22:42
Tais olla joku Creeping Death tai For Whom The Bell Tolls. Sain kattokaas Ride The Lightningin :P
" Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain
Härski
02.09.2004 12:19:55
Hurriganesilta aika paljon... esim. Find A Lady, Helge's Dream, Just For you, Pain in my heart, Cozy Row, Jailbait Stalemate... näitähän on. En vain nyt osaa sanoa, mikä oli viimeisin biisi.
zepeteus
02.09.2004 13:14:25
Eipä ole tullut enää vuosikymmeneen opeteltua kokonaisia kappaleita korvakuulolta. Kokonainen tarkoittaa minulle tässä yhteydessä siis kaikkia kitaraosuuksia, kaikki komppikitarat, fillit, soolot jne.

Viimeisin oli jompikumpi näistä;
Steve Vai-For The Love Of God
George Lynch- Mr. Scary

Kokonaan (siis ainoastaan) korvakuulolta tulee kyllä edelleenkin soitettua lähes päivittäin jotain, muttei enää kokonaisia kappaleita.

Minulle korvakuulolta harjoitelluista kappaleista eniten tyydytystä tuotti aikoinaan italo-house yhtye Black Boxin kappale "Ghost Box". Ko. kappaleessa ei ole yhtään ainoata kitararaitaa, mutta kauniin tunnelmansa vuoksi oli pakko yrittää kääntää kitaralle piano/syntikka- ja saksofoniosuudet.

Pianoja täytyi transponoida hieman ja saksofoninuottien erilainen soundi ja fraseeraus vaati hyvän tovin keskittynyttä kuuntelemista ja kokeilua. Mutta kun kappale vihdoin kulki kitaralla, oli tunne jostain syystä parempi kuin "pahimpiakaan" oikeita kitarakappaleita opittuaan.

Sori, taisi mennä taas jorinoiksi...
JoeHans
02.09.2004 15:10:52
Hmm... tais olla Mercyful Faten Buried Alive, tai Burn In Hell. Kaikkiin hyviin biiseihin kun ei aina löydy edes tabulatuureja, tai puhumattakaan hyvistä tabulatuureista.
Spoiled monkey!
Jzci
02.09.2004 15:13:16

joo ja itse kysymykseen, viimeksi opettelin ton COB:n needled 24/7. ei nyt varmaan ihan oikein ole soolo, mutta muuten kyllä aika pitkälti on.

Tuo nyt tulee mieleen minkä on viimeksi kokonaan opetellu. Paitsi se soolon nopea kohta oli aika hankala blokata ja soveltelin vähän omiani.

Vähän aikaa sitten blokkailin AC/DC:ltä aika paljon riffejä ja muita kivoja juttuja. AC/DC on rok
Tony Narrows
02.09.2004 15:41:44
Kingston Wall - We Cannot Move
Alias Tonza
Aksu89
02.09.2004 16:09:59
Taas näitä topiceja.... Klik!
Böö
jiBa
03.09.2004 09:44:34
Toton Caught In A Balance.
Aivot pois ja sipuli tilalle.
Timesby
05.09.2004 21:44:51

Enpä ole vielä harjaantunut niin paljoa, että kykenisin moiseen.

Kuitenkin joskus löysin Steve Vain Die to Liven alun ja se tuntui siistiltä.
I am worlds biggest washed up superstar
PoLFus
06.09.2004 08:31:02

ehkä megadethin holy wars
"Mä en ota sulta ******!" - macro
Milkop
06.09.2004 08:54:35

Tais olla My Dying Briden For You. Ei mikään vaikee tosin, mutta hyvä silti kaikin puolin. Mukava biisi soitella.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
JanneT
06.09.2004 10:56:26

öööh se oli vissiinkin Omar And The Howlersin - Rattlesnake Shake. Ihan perus kamaa oli.

Tällä hetkellä on alla tuo Djangon Minor Swing.
Shields
07.09.2004 23:21:01
Kallistuu Rainbow:n puoleen ja kappale on Kill The King. Sen siis opettelin viimeksi korvakuulolta. (Tosin myöhemmin tarkistin tabulatuureista ja perseelleenhän se meni.)
"What do you mean I ain´t kind? Just not your kind" - Dave Mustaine -
Jucciz
07.09.2004 23:50:24
Jos sointujen plokkaaminen lasketaan niin Earth, Wind & Fire - After The Love Is Gone
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Krice
08.09.2004 01:37:07

Bal-Sagothin In search of the lost cities of Antarctica muistaakseni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)