Aihe: Hyvä apukeino moodien oppimiseen
1
kimurantti1
10.02.2005 18:17:12 (muokattu 10.02.2005 18:17:33)
Tulipa mieleen että saisin moodien sävyt varmaan aika helposti päähän jos kuuntelisin kappaleita joissa käytetään jotain tiettyä moodia. Jos viitsisitte kertoa kappaleita jotka menevät pääsääntöisesti yhdestä moodista ja laittaa tietenkin sen moodin nimen siihen perään. Joonisesta ja aeolisesta ei luonnollisesti tarvitse esimerkkejä antaa, mutta muista. Tästä taisi olla juttua jossain aikaisemmassakin treadissa mutta en sitä saanut kaivettua esiin.
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus. Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni.
Nuages
10.02.2005 18:29:24
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
BenGlenton
10.02.2005 19:07:09
Kauniiden ja Rohkeiden tunnarin teema on miksolyydisellä asteikolla :)
kimurantti1
10.02.2005 19:28:25 (muokattu 10.02.2005 19:28:41)
Kiitoksia.

Tuolta yhdestä treadista sai lähinnä dooriseen, mixolyydiseen ja fryygiseen.
Näihin muihin jos joku vielä osaisi laittaa jotain.
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus. Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni.
BenGlenton
11.02.2005 15:25:02
Koita hommata käsiisi Frank Gambalen Modes: no more mystery -video. Siinä opetetaan melko maanläheisellä tavalla eri moodien "soundia". Ainakin pk-seudulla löytyy kirjastosta.
kimurantti1
11.02.2005 23:24:02
Koita hommata käsiisi Frank Gambalen Modes: no more mystery -video. Siinä opetetaan melko maanläheisellä tavalla eri moodien "soundia". Ainakin pk-seudulla löytyy kirjastosta.

Oon hommannut. Kyllä mä sen teorian ja sormitukset tiedät ja osaan muodostaa kaikkai moodit. Niiden eri soundien päähän jäämiseen haen tässä apua, niin että olisi se soundi päässä ja tulisi kuin salama kirkkaalta taivaalta kun on tarvis.
KTR
12.02.2005 00:00:12
Mulle on moodien soundit jäänyt mieleen ihan vaan soittelemalla niitä. Kyllä ne nykyään tunnistan välittömästi. Yhteen aikaan olin suorastaan fanaattinen doorisen moodin fani. Nykyään olen avoimempi muillekin moodeille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)