Tomi 09.02.2005 20:31:20 | |
---|
Kertokaapa hyvät kolleegat minkälainen capo soveltuu parhaiten noitten sähkiksien kanssa ? " Life is like music,Music is like life " |
Veikko 09.02.2005 20:51:11 | |
---|
"There are two kinds of music. Blues, & Zippity
Doo Da." Townes Van Zandt |
atimoc 09.02.2005 20:57:01 | |
---|
Tervetuloa mehtään tääll' on ihan hirveetä. |
rattledad 09.02.2005 20:58:06 | |
---|
Shubb " How would broken find the bones?" - Lucinda Williams: World Without Tears |
biibob 09.02.2005 21:01:10 | |
---|
Minä käytän sellaista shubin c-kaulalle tehtyä capoa, ja hyvin on toiminut. Kooltaan se on hyvin pieni, ja mekanismi on hyvin yksinkertainen, tosin todennäköisesti myös yksinkertaisin poistettava/kiinnitettävä, eikä varmasti saa hajotettua kirveelläkään. Hinta tuolla capolla on kuitenkin 30e muistaakseni, joten se ei ole halvimmasta päästä, mutta jos haluaa laatua niin suosittelen. Ja noita on sitten muillekkin, kuin c-kauloille. En suosittele sähkökitaralle mitään kuminauha capoja. Eivät itselläni ainakaan toi, tosin en kovinkaan paljoa capoa käytä. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Hannu H. 09.02.2005 21:26:28 (muokattu 09.02.2005 21:27:46) | |
---|
"May the tone be with you" IHKK #19 |
dfloreno 09.02.2005 22:03:11 | |
---|
Shubb Minäkin annan ääneni Shubbille. Kandee tarkistaa sitten se otelauden kaarevuus, että tulee oikeanlainen. ... |
Jucciz 09.02.2005 23:01:33 | |
---|
Shubb on tähän asti ollut ja se toimii. Sain myös lahjoituksena tuommoisen Dunlopin jousicapon, jota joku kerkesi jo haukkumaan. Olen omistanut sen niin vähän aikaa, etten sano vielä mitään. Tähän asti sekin on toiminut. Bändimme laulaja/kitaristin Kyserin caposta katkesi jousi. |
poppamies 10.02.2005 07:26:48 | |
---|
Kyser "G-strings are for strippers" |
Öyvind 11.02.2005 19:30:17 (muokattu 12.02.2005 11:25:08) | |
---|
Kerron mikä ei sovellu; http://www.jimdunlop.com/products/capos/trigger/index.html Sysipaska uusi edityksellinen jousisysteemia on surkea. Puolessa vuodessa kului ihan käyttökelvottomaksi. tuommoisen ostin tänään klasariin hintaan 16 euroa, saas nähdä miten toimii, vuoden takuu on kyllä kyseisessä vehkeessä, mutta kuittia en älynnyt ottaa. e: toimii myös sähkiksessä näköjään jvuo@POISTAabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com |
dfloreno 16.02.2005 11:33:13 (muokattu 16.02.2005 11:36:34) | |
---|
tuommoisen ostin tänään klasariin hintaan 16 euroa, saas nähdä miten toimii, vuoden takuu on kyllä kyseisessä vehkeessä, mutta kuittia en älynnyt ottaa. e: toimii myös sähkiksessä näköjään Joo, kyllä ne toimii ihan millä vaan, pitää vain tarkistaa se otelaudan kaarevuus. Ja esim. klasarissa on todella vähän kaarevuutta, jos ollenkaan. Silloin sen capon kieliä vasten tuleva kohta pitää olla suora. Mutta sama capo ei käy esim. vintage malliseen kaulaan jossa raduis on pienempi, ts. siis otelauta on huomattavan kaareva. Tällöin se capo ei paina alas tasaisesti kaikkia kieliä - tatsi ja vire kärsii. EDIT: sen verran vielä, mulla löytyy sekä toi Trigger että noita Shubbin capoja. Trigger toimii hyvin, mutta se ei pärjää semmoisissa 'äärimmäisissä' oloissa niin hyvin kuin Shubbit, koska Shubbien painetta voi säätää; Trigeeri puristaa aina lujaa (tai heikosti :). Jos siis suunnittelee soittavansa 16-60 kieliillä niin suosittelen Shubbia, tai käyttää paria Triggeriä rinnan , a la Eric Sardinas :). ... |
Zeni 16.02.2005 16:39:56 | |
---|
Aina oppii jotain uutta. Luulin että capo on se sormen päälle laitettava putki jolla on "helpompi" ottaa barret eli sellainen joka vedetään etusormen päälle. Ilmeisesti olin väärässä. Mikä tuo on ? Miten toimii ja mitä sillä tehdään ? Mikä tuon kuvailemani putken oikea nimi mahtaa olla ? |
blastoff 16.02.2005 16:54:40 | |
---|
Ilmeisesti olin väärässä. Mikä tuo on ? Miten toimii ja mitä sillä tehdään ? Se on sellainen väline, jonka avulla on helppoa transponoida toiseen sävellajiin ilman, että tarvitsee muuttaa sormituksia. Kätevä nimenomaan silloin, jos haluaa käyttää avoimen aseman sointuja tai muuten vain vapaita kieliä paljon vaikkapa jossain riffissä tai vastaavassa. Mikä tuon kuvailemani putken oikea nimi mahtaa olla ? Slide "Hey, It's the sun and it makes me shine" |
saha 16.02.2005 16:55:26 (muokattu 16.02.2005 16:55:52) | |
---|
Aina oppii jotain uutta. Luulin että capo on se sormen päälle laitettava putki jolla on "helpompi" ottaa barret eli sellainen joka vedetään etusormen päälle. Ilmeisesti olin väärässä. Mikä tuo on ? Miten toimii ja mitä sillä tehdään ? Mikä tuon kuvailemani putken oikea nimi mahtaa olla ? Taidat puhua slide-putkesta. Capo on semmoinen puristin jonka voi laittaa mihin nauhalle haluaa, ja sillä voidaan helposti nostaa/laskea biisin sävellajia ja silti soittaa samoilla soinnuilla mitä papereissa lukee. Jos esim olet tehnyt biisin joka menee Em A G Cm ja laulaja keksii että olisi helpompaa laulaa se puolisävelaskelta ylempää. --> Laitetaan capo 1. nauhalle ja soitetaan noilla otteilla mitkä aiemmin laitoin. edit. jahas, hitaus vaivaa. Nopeus=Tunne kalamies#2 >-)))> |
Setä Groove 16.02.2005 17:54:14 | |
---|
---http://www.jimdunlop.com/products/capos/trigger/index.html Sysipaska uusi edityksellinen jousisysteemia on surkea. Puolessa vuodessa kului ihan käyttökelvottomaksi. kummallista. luulen et oli joku ihme maanantaiversio, ku itelläni ollu jo useamman vuoden ja oon käyttäny nylonis, sähkikses ja bassossa ongelmitta. ja soveltuu kaikkiin vallan mainiosti... liekkö kyse tosiaan jostain huonosta yksilöstä(tai sit mulla hyvästä !heheh) tai sit käyttäjästä... Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!! |
Strutsi 17.02.2005 15:20:46 | |
---|
Tarvitaan kumilenkki ja lyijäri. Sidotaan lyijäri capoksi kuminauhalla. Toimii. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
midprice 17.02.2005 15:27:09 | |
---|
kummallista. luulen et oli joku ihme maanantaiversio, ku itelläni ollu jo useamman vuoden ja oon käyttäny nylonis, sähkikses ja bassossa ongelmitta. ja soveltuu kaikkiin vallan mainiosti... liekkö kyse tosiaan jostain huonosta yksilöstä(tai sit mulla hyvästä !heheh) tai sit käyttäjästä... Mulla kans toiminu tuo dunlopin triggeri ihan jees jo pari vuotta. Tosin käytän aika harvakseltaan. |
Kassu 17.02.2005 15:31:30 | |
---|
Mulla on pari halpiscapoa ja tuollainen Dunlopin jousicapo. Mun mielestä se jousicapo on ihan jees. |
Blue Moon 18.02.2005 01:59:07 (muokattu 18.02.2005 02:05:05) | |
---|
- You can shake it you can break it you can hang it on the wall - |