Aihe: Dave Murray?
1 2 3 4 5
Hevi!
07.02.2005 20:29:48

Mitä mieltä ootte? Mun mielestä on ihan loistava. Osaa soittaa sitä nopeeta tilutusta mut en kyllä keksis et mikä ei onnistuis.. Bendit osaa ainaki.. mut mä oon vasta n.vuoden soittanut ja en paljon siitä sitten tiiä että onko se oikeesti huippusoittaja vai johtuuko sen arvostus vaan siitä että soittaa huippubändissä? jos ei mielestänne ole nii kertokaa kuka on..
Crossroad
07.02.2005 20:35:07
kyllä se on huippumuusikko.tosin sävellyspuoli davella taitaa olla aika vähäistä..
biibob
07.02.2005 20:35:21
Kyllähän noi soolot on aika tilutusta. En itse lukisi tätä mihinkään maailman parhaimpien joukkoon. Tuo on kyllä vain minun mielipide. Omasta mielestäni paras soittaja on jimmy page (led zeppelin)
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Hevi!
07.02.2005 20:40:27

kyllä se on huippumuusikko.tosin sävellyspuoli davella taitaa olla aika vähäistä..

on joo aika vähäistä... mutta on sillä pari oikeen helmee (Dé ja vu ja The Nomad esim.)..
Hevi!
07.02.2005 20:44:15

Kyllähän noi soolot on aika tilutusta. En itse lukisi tätä mihinkään maailman parhaimpien joukkoon. Tuo on kyllä vain minun mielipide. Omasta mielestäni paras soittaja on jimmy page (led zeppelin)

mut kyl siltä sitä rauhallisempaakin sooloa löytyy... Tai ainakin Iron maidenilta, en sitten tiiä jos ne kaikki ois sitten Gersin tai Smithin soittamia?!
vantage
07.02.2005 20:49:12
mut kyl siltä sitä rauhallisempaakin sooloa löytyy... Tai ainakin Iron maidenilta, en sitten tiiä jos ne kaikki ois sitten Gersin tai Smithin soittamia?!

Joku Powerslaven se loistava hidas soolo on ainakin Murrayn.
Kyllä se näitäkin osaa!
Taitaa olla tuo Still Lifen alkusoolokin mikä on hidas myös Murrayn.
Well... IHKK #5
Brian May jr.
07.02.2005 20:50:23 (muokattu 07.02.2005 20:53:27)
Mä en kyllä tajua tätä arvostusta. Ai että huippumuusikko? Eiköhän se maine johdu paljolti Maidenissa soittelussa, jollon niitä "meriittejä" tulee hieman enemmän esille suuremmalle yleisölle. Perusteluja?

No mun on vähän vaikea lähteä mistään, mutta siis...no joo. Se tilutus. Ei se nyt niinkään kummosta ole, mutta mikä pahinta, se on tosiaan _tilutusta_, eli sellasta jotakuinkin aivotonta legatojen ja sweeppien viljelyä sinne tänne, puhumattakaan siitä että miehet eivät koskaan tuo niihin sooloihin mitään uutta. Improvisointitaidot vähissä? Niistä soolojen hyvyydestä voi sitten olla erikin mieltä. Niin, ja ne bendit muuten eivät ole kovinkaan hyviä, sen verran kuin itse saan selvää et millon kukakin tiluttaa mitä. Vai sekotanko nyt Janick Gersiin? No ei niillä kenelläkään mitään mahdottoman hienoa tatsia tunnu olevan kuitenkaan, niillä ohuilla kielillä räpeltämistähän se enemmänkin on.

Sävellystaidottomuus mainittiin jo. Parhaat sävellykset Maidenissa tulevat aina Harrisilta.

Komppijutut kaikenkaikkiaan helppoja, biisit sointukuluiltaan usein samanlaisia, ja jos ei ränkytetä niitä vitossointuja niin ne murretaan, ja sekin on loppuunkulutettu loppu. Mikä tässä osoittaa Dave Murrayn olevan hyvä?

Olen kahdet keikat nähnyt, ja yhden Maidenin levyn omistan, joten ihan ilman pohjaa tässä ei lähetä. Enemmän tietävät/perehtyneet voivat silti tulla kiistelemään.

EDIT: Niin joo. Ja onhan toi tavallaan mielipidekysymys.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
biibob
07.02.2005 20:50:54
Joo mutta yleensä murrayn soolot ovat sitä suurinta tilutusta. Esim. trooper 2 soolo on murrayn, 1. on smithin. Aces highissa tai taa olla samoin, niinkuin monessa muussakin. Ja sitten on vielä sanottava, että maiden on minun mielestäni ihan hyvä bändi, eli se ei johdu millään tavalla bändistä, etten ole erityisemmin mikään murray fani. Adrian smith samaisesta bändistä soittaa minusta paremmat soolot.
biibob
07.02.2005 20:54:50
Joo mutta yleensä murrayn soolot ovat sitä suurinta tilutusta. Esim. trooper 2 soolo on murrayn, 1. on smithin. Aces highissa tai taa olla samoin, niinkuin monessa muussakin. Ja sitten on vielä sanottava, että maiden on minun mielestäni ihan hyvä bändi, eli se ei johdu millään tavalla bändistä, etten ole erityisemmin mikään murray fani. Adrian smith samaisesta bändistä soittaa minusta paremmat soolot.

Sori siis tuossa aces hightissa murray soittaa ensimmäisen ja adrian smith toisen soolon.
Eddie
07.02.2005 20:55:46 (muokattu 07.02.2005 20:55:58)

Ei se nyt niinkään kummosta ole, mutta mikä pahinta, se on tosiaan _tilutusta_, eli sellasta jotakuinkin aivotonta legatojen ja sweeppien viljelyä sinne tänne

Legatoja käyttää kyllä, mutta enpä ole kuullut miehen koskaan sweeppailevan.
Brian May jr.
07.02.2005 20:56:59
Sori siis tuossa aces hightissa murray soittaa ensimmäisen ja adrian smith toisen soolon.

Ei, kun se on just päinvastoin. Tai vaikea sanoa, kun livenä ne usein vaihtaa niitä osia...mutta jos studiojuttuun pitää puuttua niin kakkossoolo kuulostaa Murrayn käsialalta, siinä tulee just niitä legatoja ym.
Brian May jr.
07.02.2005 20:57:39
Legatoja käyttää kyllä, mutta enpä ole kuullut miehen koskaan sweeppailevan.

No toi nyt oli hieman kärjistetty :) u got the point.
Eddie
07.02.2005 20:58:35

No toi nyt oli hieman kärjistetty :) u got the point.

Jep. :)
Krice
07.02.2005 21:36:33

On muuten rento soittotyyli Davella. Homma toimii niin kuin pitääkin, vaikka mikään super-tiluttaja ei olekaan.
toxic
07.02.2005 21:45:02
Ei, kun se on just päinvastoin. Tai vaikea sanoa, kun livenä ne usein vaihtaa niitä osia...mutta jos studiojuttuun pitää puuttua niin kakkossoolo kuulostaa Murrayn käsialalta, siinä tulee just niitä legatoja ym.

Murray soittaa ekan, ja smithi tokan. Murray on helkutin hyvä skebaristi, MIELESTÄNI. Ja ranGGa tyyppi. Minä pidän niistä tilusooloista mitä murray soittaa, ja ne hitaat on mahdavia.
Janick... Oma tyyli ainakin on ja pirun hyviä hitaita sooloja.

Kakka.
Anselmi83
07.02.2005 21:53:59
On muuten rento soittotyyli Davella. Homma toimii niin kuin pitääkin, vaikka mikään super-tiluttaja ei olekaan.

samaa mieltä. ei mikään älytön virtuoosi mutta tunnistettava soittotyyli ja ainakin maidenin äijistä oma suosikki.
The story of life is quicker than the blink of an eye, the story of love is hello, goodbye.
Nazareth
07.02.2005 22:19:02
Hienosti soittaa, oli tilutusta mukana tai ei. Miusta.
"man who buys a drowned cat pays for wet pussy"IMIK #27
elbowski
07.02.2005 22:27:52
Hienosti soittaa, oli tilutusta mukana tai ei. Miusta.

Juu komps.
''no missä mä oon kauhee GAS'' -Putte
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
overtake
07.02.2005 22:30:42
Ihan hyvinhän se vetää, mutta Adrian Smith samasta bändistä on kyllä parempi niin kitaristina kuin säveltäjänäkin.
www.stonetabs.tk
BeeKoo
07.02.2005 23:04:55
Mitä mieltä ootte?

Ammattimies, legatot ovat legendaarisia, vaikka nakit halkookin ilmaa Romeoon verrattuna huikean korkealla otelaudasta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)