käsi 31.07.2004 13:29:49 | |
---|
aloitin sellaisen hölmön treenipäiväkirjan pitämisen. kirjoitan sinne ylös treenaamisen jälkeen mitä treenailin. samalla tulee kerrattua aivoissa mitä sitä soitteli. oon todella laiska harjoittelemaan, huomasin että kun tuota kirjaa alkoi pitämään tulee treenattua enemmän ku nolottaa jos jää muutama päivä väliin. samalla hyvä tapa kerrata teoriaa. ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä |
leather rebel 31.07.2004 16:24:53 | |
---|
Mä alotin tän saman jo viime kuussa. Oon huomannu just saman ilmiön. Jos on pari tyhjää päivää, niin heti tulee pakottava tarve treenata lisää. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Tony Narrows 01.08.2004 17:10:03 | |
---|
Mulla on ollut sama juttu jo reilu puoli vuotta tai no en sanois että pidän kirjaa siitä mitä kaikkea reenaan vaan laitan kaikki tärkeimmät ja "ytimekkäimät" reenit ylös paperille,jotta voin tulevaisuudessa kerrata niitä. Toni A Salmi |
GuitarMonster 02.08.2004 16:51:44 | |
---|
hmm... voisin itsekin aloittaa treenipäiväkirjan pitämisen... hmm... |
käsi 02.08.2004 20:50:12 | |
---|
itestä toi tuntui aluksi aika "naurettavalta" idealta, mutta nyt kun sitä on jonkin aikaa pitänyt on väkisinkin tullu treenattua säännöllisemmin, ja ihan oikeesti treenattua eikä vain rämpytelly jotain biisejä läpi, tekniikoita, skaaloi jne tulee paljon enemmän nyt treenattua. ja samalla myös tulee opeteltua teoriaa. suosittelen. ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä |
GuitarMonster 03.08.2004 13:44:26 | |
---|
suosittelen. aloitan saman tien. kiitos vinkistä. |
Strutsi 03.08.2004 14:32:46 | |
---|
Ihan hyvä idea, mutta en ehkä jaksais kyllä kirjotella sinne. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Tony Narrows 04.08.2004 14:09:45 | |
---|
Ihan hyvä idea, mutta en ehkä jaksais kyllä kirjotella sinne Vinkkinä,että opit asiat paljon paremmin ku kirjoitat ne ylös,koska samalla joudut miettimään asiaa teoriassa. Suosittelen että kirjoita muutakin kuin vain tabulatuurit... kirjoita myös aikaarvot ja sävellaji ylös,opit samalla teoriaa. Ei voi olla niin laiska että ei jaksa muutamaa nuottia kirjoittaa. Toni A Salmi |
Strutsi 04.08.2004 15:16:01 | |
---|
niin no minähän harjottelen joskus aina tuota nuotin lukemista ja sitä teoriaa Hal Leonardin Kitarakirjoista, vaikka olenkin ne soittanut joskus läpi "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Hendrixi 02.11.2004 12:26:39 | |
---|
Löytyskös netistä jonkunnäköinen kaiken kattava kitara tekniikoiden paketti, jota voisi toteuttaa päiväkirjan muodossa...? "On helpompi itkeä Porschessa, kuin Skodassa" |
Super-Jari 02.11.2004 12:37:43 | |
---|
Ainoa treenaaminen tapahtuu bändin kanssa niin siinä ei paljon kirjaa ole järkeä pitää. Luulisin silti jos yksinään harjoittelee että tuosta voisi irti jotain saada. Kokeilen kun en enää tule toimeen tämänhetkisillä taidoilla. |
Joees 02.11.2004 13:03:38 | |
---|
Löytyskös netistä jonkunnäköinen kaiken kattava kitara tekniikoiden paketti, jota voisi toteuttaa päiväkirjan muodossa...? En tiedä netistä ja kaiken kattavasta. Mutta tuo Harri Louhensuon Blues Station on helkutin hyvä. Tulee ainakin bendailua reenattua tarpeeksi. Siinä on se levy missä itse Harri soittaa ne biisit ja sitten on vain pelkät taustat jotta voit itse soittaa siihen. Se on hyvä kirja, ei välttämättä kaiken kattava mutta hyvä. Kai sitä voisi toteuttaa päiväkirjanakin. Suosittelen. Groooove is in heart! |
Hendrixi 04.11.2004 14:43:25 | |
---|
En tiedä netistä ja kaiken kattavasta. Mutta tuo Harri Louhensuon Blues Station on helkutin hyvä. Tulee ainakin bendailua reenattua tarpeeksi. Siinä on se levy missä itse Harri soittaa ne biisit ja sitten on vain pelkät taustat jotta voit itse soittaa siihen. Se on hyvä kirja, ei välttämättä kaiken kattava mutta hyvä. Kai sitä voisi toteuttaa päiväkirjanakin. Suosittelen. ööö...Itseasiassa omistan kyseisen kirjasen, mutta häpeäkseni on todettava etten ole sitä kauheasti käyttänyt... "On helpompi itkeä Porschessa, kuin Skodassa" |
käsi 05.11.2004 13:12:38 | |
---|
häpeäkseni tunnustan että omsitan paljon kitaransoiton oppaita ja en ole kunnolla käynyt läpi niistä kuin 2-3 kpl. ei niitä vaan jaksa, pakko niistä on jotain kattella ja opetella, mutta musisoinnin on oltava hauskaa 90% ajasta, loput voipi ollakkin sitten sitä pakonomaista puurtamista. kohta ne ottaa avaimet pois |
Super-Jari 13.11.2004 10:42:17 | |
---|
Ainoa treenaaminen tapahtuu bändin kanssa niin siinä ei paljon kirjaa ole järkeä pitää. Luulisin silti jos yksinään harjoittelee että tuosta voisi irti jotain saada. Kokeilen kun en enää tule toimeen tämänhetkisillä taidoilla. Tällä hetkellä sitten soittelen pari tuntia päivässä ja 2-3 kertaa bändin kanssa. Pitää vähän kiriä. |
bibly 14.02.2005 14:36:50 | |
---|
mulla ei oo päiväkirjaa.. äitii.... |
Montte 14.02.2005 15:45:19 | |
---|
ööö...Itseasiassa omistan kyseisen kirjasen, mutta häpeäkseni on todettava etten ole sitä kauheasti käyttänyt... Sama vika. Yhden biisin olen opetellut sieltä kokonaan, tosin siinäkin on vielä hiomista. Enkä osaa sitä ulkoa. Vain Stratocasterilla On Merkitystä..... |
dfloreno 16.02.2005 11:29:27 | |
---|
Tuli mieleeni yksi vinkki, jonka opin GIT:ssä, eli siellä myös kehoitetaan pitämään tollaista päiväkirja-tyyppistä seurantaa treenaamisesta, mutta vähän eri näkökulmasta. Ideana on siis, että siellä on listattuna esim. tunnin ohjelma, jaettuna esim. 4 alueeseen (ajat ja alueet voi jokainen laatia tarpeidensa mukaan, tää on vaan esimerkki). 4 aluetta ovat esim. teoria, soinnut/käännökset, nuotinluku ja vaikka solfa. Ja 60min/4=15min per alue. Ja ideana olis se, että käy noi aina läpi kerran päivässä oli mikä tahansa, mutta jos on esim. kiireitä, niin käyttää vaikka 10min per aihe, tai vaikka aamulla puolet ohjelmasta ja illalla toinen puoli, tms. Tarkoitus on se, että mielummin käyttää siihen vaikka 5min. kun ei ollenkaan. Ja kyllähän meillä kaikilla on tunti vapaata (vaikka ripottain) kerran päivässä; jos, ei, niin suosittelen käymään amnestyn sivuilla ;-). Toi toimii myös vähän semmoisena lukujärjestyksenä myös, tietää tasan tarkkaan mitä treenata ja pitää siitä edistyksestä vielä kirjaa. Tätä menetelmää kun käyttää, niin sitä 'totuttaa' itsensä siihen treenaamiseen, ja siitä tulee yhtä pakollinen ja harmiton asia kuin vaikka hampaiden pesu. Loppuu samalla se jatkuva ittensä soimaaminen kun ei treenaa :). ... |
metalking 22.02.2005 14:04:51 | |
---|
Kaikista paras systeemi on kun laskee reenit! soittakaa harjoitukset toistoina ja laskekaa samalla suosittelen että soitatte vähintään 200 toistoa peräkkäin sillä temmolla millä homma sujuu itse käytän taulukko systeemiä missä merkitsen temmon ja toistojen määrän.Kun aloittaa soittamisen niin tempo kannattaa olla hitaampi tottakai ja etenee nopeampaan jne.. sitten merkitsee minkä reenin on soittanut ja millä temmolla ja perustelu siihen miksi kannattaa soittaa hitaasti vaikka sen jo osaisi on että sormien lihakset lämpenee rauhassa ja toistojen määrä lisää sormien lihas muistia ja jos muistatte venytellä aina sormia soiton jälkeen niin ei tule kramppeja.Kannattaa tutustua rumpali Mike Manginiin siinä vasta meinaa nero sen neuvot toimii kenellä muusikolla tahansa..ROCK THE NIGHT sami |
Jimi Henri 22.02.2005 15:16:48 (muokattu 22.02.2005 15:18:16) | |
---|
Tuli mieleeni yksi vinkki, jonka opin GIT:ssä... Toi on asiaa. Itselläni ei mennyt kuin 10vuotta ennen kun tajusin että yhteensä 5h reeniä seittämänä päivänä on parempi kuin 10h viimesenä iltana. Jos vaan jaksaa pakertaa niitä vaikeita asioita edes 5min päivässä hitaasti, on kehitys huimaa verrattuna maratonitreeneihin. Talk Less Play More |