Aihe: Hiki
1 2 3
saha
15.12.2004 17:22:05
Olen huomannut että missä tahansa soittaa vähänkään asennoituen, niin aina tulee hiki. Kellään muulla sama ongelma?
Pakko ei ole muuta kuin roudata.
Kimmo72
15.12.2004 17:23:44
Katos vaan..
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
paulinho
15.12.2004 17:24:23
Hmmph... Jotkut meistä hikoilevat enemmän kuin toiset. Itse en hikoile missään asennossa enempää kuin toisessa. Minulla hikoilua tapahtuu vain lähinnä silloin, kun on muutenkin kuuma. Ranteet toisaalta saattavat joskus hikoilla (ilman, että olisi erityisen lämmin), muttei kyllä muuten.
Myytävänä Ibanez RG-2570EX (+ laukku), h. 650 e/tarjous (sis. mahd. lähetyskulut).
saha
15.12.2004 17:26:22
Hmmph... Jotkut meistä hikoilevat enemmän kuin toiset. Itse en hikoile missään asennossa enempää kuin toisessa. Minulla hikoilua tapahtuu vain lähinnä silloin, kun on muutenkin kuuma. Ranteet toisaalta saattavat joskus hikoilla (ilman, että olisi erityisen lämmin), muttei kyllä muuten.

Mulla on käsissä kokoajan pieni pintahiki.
Volle
15.12.2004 17:32:15
Ainakin rumpuja soittaessa juu. Siinä myös väsyy nopeasti, kun tekniikka on huono. Kitaralla ei hirveätä vissyä saa aikaseksi muuten kuin heilumalla ympäriinsä, mikä sekin kyllä usein tapahtuu, kun oikein innostuu.
Nam.
Lemmu
15.12.2004 17:54:49
Aina treeneissä ihan älytön soija päällä. Ei ehkä pitäis ottaa niin tosissaan... Kyl pitää aina jonkun verran fiilistellä
Ei oo häpee olla nopee!!(Oliskin)
Lord of the strings
15.12.2004 17:59:19
Mä hikoilen aina ihan saatanasti. Vaikka istuis paikallaankin ni hiki vaan valuu. Varsinkin kainaloista. Vituttaa ankarasti.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
Öyvind
15.12.2004 18:04:22
Näin talvipakkasilla kuivilla käsillä on haittapuolena yksikelaisten mikkien rätiseminen kun staattinen sähkö plektrasuojan ja kuivien näppien hankauksesta häiritsee mikrofoneja. Kosteilla sormilla myös plektra saattaa lipsahtaa nakkien välistä pois kovimpien kitaranhakkauksien aikana.

Toki kuivilla sormilla otelautatyöskentely on mukavampaa.
jvuo@POISTAabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com
toxic
15.12.2004 18:15:29
Mie hikoan soittaessa ihan perkeleesti. Paita on kainaloitten kohdalta aivan märkä ja tunnen kuinka hiki valuu. Ja kesällä soittaessa on monesti käynyt niin, että hikeä on pudonnut kitaran päälle hiriveesti.
+ Hajut :)
timohuovinen
15.12.2004 19:54:24
Rocco's wrist workout on sen verran kova reeni että tulee hiki :D
Order
15.12.2004 20:06:03 (muokattu 15.12.2004 20:07:32)
Mokasin.
We oil the jaws of the war machine and feed it with our babies. Mullon liput Maideni keikalle o/ Pastilli?
Order
15.12.2004 20:06:30 (muokattu 15.12.2004 20:07:02)
Siis kyllähän vasen (otelaudan) käsi hikoaa pidemmän soittelun aikana, mutta mulla käy ainakin niin että aina kun soitan muualla kuin kotona yksin, esim bändin kanssa tai koulussa tms, alkaa kuumottaa sillaa, ei varsinaisesti tuu kumminkaan hiki. Hieman kummaa sinänsä että en nyt ainakaan bändissä kavereiden kanssa jännitäkkään sitä soittamista. Ehkä siinä on kumminkin jonkinlainen onnistumisen paine joka aiheuttaa tuon, tiedä häntä.

EDIT: mitähän tapahtui, tulikin kahteen kertaan :(
We oil the jaws of the war machine and feed it with our babies. Mullon liput Maideni keikalle o/ Pastilli?
tommiot
15.12.2004 20:20:08
Kesällä tulee soittaessa kamala hiki, bodyn yläosa muuttuu semmoseks vaaleen harmaaks kun sitä hikeä vaan kuivuu siihen... Kummaa, koska en muuten paljoa hikoile vaikka mustia farkkuja ja mustaa t-paitaa käytän kesät talvet. Muutenkin kun pidemmän aikaa soittelee putkeen varsinkin bändin kanssa, kun tulee kuitenkin vähän riehuttua, niin kyllä alkaa hikoomaan.
Pastilli?
Brian May jr.
15.12.2004 21:18:20
Joskus hikoan kainaloista, mutta se on aika outoa. Ja sitä sattuu aivan satunnaisesti.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Kimmo72
15.12.2004 21:49:22
Kyllä se urheilusta menee.. kun vähän tiluttaa :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
bombbis
15.12.2004 22:10:51 (muokattu 15.12.2004 22:11:07)

kyllä mullaki aina on hiki pinnassa ku vähän aikaa soittelee :P ärsyttää vaan se ku ei meinaa plektra pysyä siinä sormien välissä..
Pastilli?
mikko1
15.12.2004 23:03:32
Kesällä tulee soittaessa kamala hiki, bodyn yläosa muuttuu semmoseks vaaleen harmaaks kun sitä hikeä vaan kuivuu siihen...

Ai se on hikeä! Oon jonkun aikaa ihmetellyt kun tuohon contouriin tulee tollasia harmaita jälkiä.
"Dimebag" Darrell Abott 1966-2004 R.I.P
E.Q
16.12.2004 09:06:10 (muokattu 16.12.2004 09:08:29)
Heh !
Tapahtui kerran keikalla, oliskohan ollu viime vuosituhannella.
Oltiin lopeteltu meidän osuutemme ja meidän jälkeen tulevan bändin toinen kitaristi kysyi minulta kitarahihnaa lainaksi, kun omaansa ei löytänyt mistään.
Minähän pahaa aavistamatta lainasin hihnaani joka on sellainen Fenderin kangashihna jossa sisäpinta on sellaista kumimaista ainetta, mitälie.

Siinä ne sitten alkoivat rymistelemään, olikin vähän rankempaa tavaraa, ihan hyvin vetivät jätkät kyllä täytyy sanoa ja tää kaveri riisui paidankin pois,
hiki suorastaan roiskui siinä valokeilojen loisteessa, vetivät jotain puolitoista tuntia taukoamatta.

Sitten kun lopettivat, niin kaveri palautti hihnan joka oli aivan läpimärkä hiestä, niin että se olisi pitänyt vääntää kuivaksi.
Haju oli kamala, kuljetin sen muovipussissa kotiin ja laitoin pesukoneeseen.

Myöhemmin siitä ratkesivat vielä ompeleetkin useasta kohtaa, mutta äitimuori ompeli sen uudelleen nippuun
ja kysyi lopuksi vielä että mikä se tuo on ?
"No kitarahihna tietenkin" vastasin.
Tämä hikihihna on edelleen uskollisesti palveluksessa.
K100#10
Jorg
16.12.2004 09:17:23
Kaikista ärsyttävintä on mun mielestä se, kun sormenpäät rupeavat hikoilemaan soitettaessa... Kesällä varsinkin ennen soittamista yleensä pesen kädet kylmällä vedellä... Tuntuu ainakin mukavammalta, kun aloittaa soittelun. Viiden minuutin päästä sormenpäät ja otelauta ovat kuitenkin aikalailla läpimärkiä :/
saha
16.12.2004 10:10:26
Niin ja minulla on hihnan alta t-paita likomärkä. Se on ikävän tuntuista kun nailonhihna hinkkaa märkää paitaa vasten.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)