Aihe: Soolo akustisella/sähkiksellä
1
e.c
29.03.2005 18:28:09
Onko teidän kitarasankarien mielestä vaikeampi soittaa akustisella sooloja kuin sähkiksellä? Esim. Claptonin Layla-soolo on aika vaikean tuntuinen uplugged-keikalta.. Eiks akustisella muutenkin tarvita vähän nopeampaa soittoa kun ei ole niin pitkää sointia..
maelstrom
29.03.2005 22:19:32
Kyllähän se vähän siltä tuntuu, ja onhan akustinen usein jäykempi soittaakin kuin sähkökitara, jolle usein riittää hennompi kosketus. Ja tietysti on vaikeaa saada mitään ihmeellisiä delay-kikkailuja aikaiseksi akustisella, jolloin soiton pitää olla naturale ja sitä myöten tietty on vähän kanssa katsottava että mitä soittaa.
Näin vähäisellä kokemuksella asiaa ajateltuna.
On ässäarpa syntyä Suomeen. IMIK #12
Pande
29.03.2005 22:32:02 (muokattu 29.03.2005 22:34:12)

Riippuu kitarasta ja soolosta. Itse tykkään soittaa varsinkin nailonkielisellä koska pidän sen soundista, vaikka siinä onkin paljon rajallisemmat ilmaisumahdollisuudet kuin sähkökitarassa. Valitettavasti mulla ei ole teräskielistä akustista, ja yhtä valitettavasti mun nailonkielinenkin on erittäin paskassa kunnossa, joten sen sointi on kovin vaimea. Särösoolo on itselleni yleensä vaikeampi saada kuulostamaan hyvältä kuin puhdas.

EDIT: jaa sa kysyit kitarasankareilta, no vastasin silti :P
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
jogo3000
30.03.2005 09:58:15

No minusta akustisella koko soolonsoittoa pitää lähestyä vähän eri näkökulmasta kuin sähkiksellä. Sinänsä soittotekniikka ei ole vaikeampaa, mutta pitää osata ajatella uudella tavalla. Ja se jos mikä on vaikeaa.
"Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham
Herra Rapu
30.03.2005 10:26:15

Molemmissa omat hankaluutensa. Jotenkin tuntuu, että omalla kohdalla joutuu enemmän taistelemaan juuri tuon akustisen kanssa. Riippuu niin monesta asiasta. Mutta jos on tuommoinen megakompressoitu sähkissoundi niin onhan sillä helpompi vedellä kun metallikielisellä akustisella. Esim. metallikielisen akustisen "soimaan" saaminen vaati aika paljon työtä. Tasapainoilu akustisen ja sähkiksen välillä on aika hanurista. Ite oon yrittänyt tasapainottaa ongelmaa laittamalla sähkökeppiin munakkaammat kielet. Muna vai kana?
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)