Aihe: Flying V+Guitar-Strap
1
d_777
27.03.2005 00:33:15
Mieltäni on vaivannut useasti ja liikkeissä käydessäni olen unohtanut kokeilla käytännössä eli..:

Voiko Flying V- tai esim. Jacksonin RR-mallia soittaa istualtaan niin että nostaa hihnalla kitaran tarpeeksi ylös? Olen tottunut harjoittelemaan niin hyvin kotona aina istualtaan että taitaa moinen kitara joutua vain keikkakäyttöön jos sellaisen hankkii.. ;)

Kokemuksia?
Dinorocker
27.03.2005 07:35:23 (muokattu 27.03.2005 07:36:26)
Voi soittaa strapilla tai mieluiten ilman, tietenkin.

Siihen tottuu. :)
Outrider
kasvisviha
27.03.2005 15:45:35
Minusta moisen soittamiseen istualtaan on paras tapa, että pistät oikean jalkasi sen V:n väliin.
Dr. Aristillus
27.03.2005 21:40:00
Minusta moisen soittamiseen istualtaan on paras tapa, että pistät oikean jalkasi sen V:n väliin.

Niin tai sitten pidät kirvestä oikean reiden vieressä jos istut vaikka sängyllä. Itse soitan RR-mallisella Jaskalla näin. Lyhyemmän sakaran kärki siis piikittää sänkyä. Tässä asennossa tulee osoitettua kitaran kaulalla eteenpäin eikä niinkään vasemmalle niin kuin ns. tavallisen mallisilla kepeillä. Itse voi myös kääntyä selkärangalla sinne oikealle päin että saa vähän normaalimman soittoasennon, varsinkin jos on tottunut tavallisen mallisiin kepukoihin. Kyllä kaikkeen aina tottuu!
"Better be ready"
JOO100
28.03.2005 11:46:19

Noin se on paras.
Olen Skitsofreeninen - Ja niin olen minäkin.
d_777
28.03.2005 13:19:52
Mutta onko sellainen asento mukava soitettaessa? Ts. soittaako niin mielellään vai onko se häiritsevää? Olen kuullut että niillä ei ole mukava soittaa istualtaan ollenkaan
32788
28.03.2005 13:39:09

Kokeilin kerran musaliikkeessä, mutta ei oikein tahtonut onnistua, luisui vaan pois, melko pienikokoinen kun olen... Voi tietysti olla, että kokeilin väärällä tavalla... Ehkä noissa Flying V-malleissa on helpompi kuin RR: ssä...
^WANHA^
Guitaristi
28.03.2005 13:46:08

Kokeilin kerran musaliikkeessä, mutta ei oikein tahtonut onnistua, luisui vaan pois, melko pienikokoinen kun olen... Voi tietysti olla, että kokeilin väärällä tavalla... Ehkä noissa Flying V-malleissa on helpompi kuin RR: ssä...

Itsekin olen RR3:sta kokeillut ja ei meinannut sitten millään pysyä sylissä, koko ajan meinasi pudota. Kai siitä sitten hyvän asennon löytää kun vaan yrittää. Harjoitustahan tuo vaatii.
http://www.levytukku.fi/KUVAT/namm7.JPG Roudarin unelma. Pastilli??
kasvisviha
28.03.2005 13:48:43
Mutta onko sellainen asento mukava soitettaessa? Ts. soittaako niin mielellään vai onko se häiritsevää? Olen kuullut että niillä ei ole mukava soittaa istualtaan ollenkaan

Itse en kyllä ainakaan valittaisi.

Tottumus tuohon varmasti vaikuttaa, jonkin straton/lespan jälkeen kun tuollaisella V:llä soittaminen tuntuu varmasti hieman eksoottiselta. Toisaalta, kun olen V:llä tottunut soittelemaan, tuntuvat nuo stratot ja lespat vallan erikoisilta.

Tähän veikkaisin että totuttelua vain.
Paskaskitta
29.03.2005 17:31:34 (muokattu 29.03.2005 17:32:25)
Pitää seistä leveässä haara asennossa ja nojata lovi polveen ja huutaa jauta.... No ei ihan.

Kannatan istumista toinen sakara polvien välissä periaatteella. Ittelläni on LTD MMV-BO ja näin sillä on parasta istuen soittaa. Gibsoni V:llä on varmaan mahoton vetää istuaalteen

EDIT: Kirotus erheet...
" Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain
Kinnunen
31.03.2005 16:32:55

mikä o strap?
Örph!
sihvoh
01.04.2005 03:54:06 (muokattu 01.04.2005 03:54:38)
Gibsoni V:llä on varmaan mahoton vetää istuaalteen

No eikä ole, sakara vaan toisen reiden alle ja soittamaan, kyllä se pienellä harjoittelulla onnistuu...

EDIT: Ja se strap on hihna
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)