Aihe: Soolosaundinne ja näyte 1 2 | |
---|---|
![]() 16.03.2005 18:52:55 | |
Dodii! Mua kiinnostaa et minkälaisia komppi, soolo, yms muita saundeja porukka täällä suosii. Musiikkityylistä riippumatta. Tuossa ois mun. http://files.mikseri.net/hifi/k/kaisto_workshop_-_saundeja.mp3 Eka on iha perus hevi komppisaundi(mikä biisi?), toisena puhdas, kolmantena vähän kevyempi soolosaundi missä paljon kaikua, neljäntenä mun vakio hevisoolosaundi. Tarkoitus ei siis oo laittaa mitää biisejä vaan ihan pelkkää kitaraa tai vaikka synaa, jos on synisti :) Ei muutaku kaikki messiin :) "Örph!"
kuuntele biisejäni:
http://www.mikseri.net/www/play.php?type=hi&id=98709 | |
![]() 16.03.2005 19:30:36 | |
Sie soitat tosi hyvin! Antaa metallin virrata. | |
![]() 16.03.2005 19:48:47 | |
Eka on iha perus hevi komppisaundi(mikä biisi?) Damage inc. | |
![]() 17.03.2005 00:03:29 | |
toisena puhdas ?? Tuossahan on säröä ihan reippaasti. Ei ehkä hevimiehen mittapuussa, mutta ei tuo jazz-, blues-, tai vaikkapa rautalankamiehen mielestä ole puhdasta soundia nähnytkään. "Kevytruttu" olisi ehkä parempi sana, ihan toimiva soundi sinänsä, mutta kaukana puhtaasta. Aika prosessoitua kamaa, mutta joku tykännee. Pelottaa vaan, jos jonkun henkilön "soundi" rakenttu paljon sen varaan, mitä laitteita on käytössä. Itse arvostan tyyppejä, jotka tunnistaa heti, ihan sama millä kamoilla soittavat. Soundi on siis minulle ensisijaisesti sitä, mikä syntyy kun kielet koskettavat sormia. Ei siihen kuulu delayt, reverbit ja kompurat. :) Täytyypä pistää muutama oma pätkä... ihan kuin niitä ei olisi jo mp3.jucciz.com pullollaan. Ehkä joku kooste voisikin olla paikallaan... tyyliin "tältä Jucciz kuulostaa eri tilanteissa". | |
![]() 17.03.2005 03:11:03 | |
"Kevytruttu" olisi ehkä parempi sana, ihan toimiva soundi sinänsä, mutta kaukana puhtaasta. Totta.. Oli virhe sana se puhdas. :) Hevimies on hevimies. Puhdasta se karttaa. ;) Aika prosessoitua kamaa, mutta joku tykännee. Pelottaa vaan, jos jonkun henkilön "soundi" rakenttu paljon sen varaan, mitä laitteita on käytössä. Itse arvostan tyyppejä, jotka tunnistaa heti, ihan sama millä kamoilla soittavat. Soundi on siis minulle ensisijaisesti sitä, mikä syntyy kun kielet koskettavat sormia. Ei siihen kuulu delayt, reverbit ja kompurat. :) Totta tuokin. Mutta, mun mielestä on iha sama mitä laitteita kellää on alla. Jos lopputulos (saundi) on hyvä. Tää on taas näitä mielipidekysymyksiä, joihin ei ole oikeita vastauksia. Esim. itse ajattelen että Dream Theaterin Awakella, Petruccilla on hyvä saundi. Se ei tarkoita sitä etteikö myöskään Stevie raylla ole. Vaikka ovat täysin eri miehiä. petruccilla on varmaan kaks "jääkaapillista" räkkiefektejä siinä takana, mutta : Mitä sitte!? Se kuulostaa mun korvaan hyvältä. Joidenkin korvaan ei. Mun mielestä ei pidä aliarvioida ikinä vaikka ei omaa korvaa miellyttäisi. Enkä nyt tarkoita että jucciz olis näin tehnyt! Täytyypä pistää muutama oma pätkä... ihan kuin niitä ei olisi jo mp3.jucciz.com pullollaan. Ehkä joku kooste voisikin olla paikallaan... tyyliin "tältä Jucciz kuulostaa eri tilanteissa". pistä ihmeessä. kaikki muutkin mukaan, kele! :D "Örph!"
kuuntele biisejäni:
http://www.mikseri.net/www/play.php?type=hi&id=98709 | |
![]() 17.03.2005 08:43:07 (muokattu 17.03.2005 08:54:58) | |
Aika prosessoitua kamaa, mutta joku tykännee. Pelottaa vaan, jos jonkun henkilön "soundi" rakenttu paljon sen varaan, mitä laitteita on käytössä. Itse arvostan tyyppejä, jotka tunnistaa heti, ihan sama millä kamoilla soittavat. Soundi on siis minulle ensisijaisesti sitä, mikä syntyy kun kielet koskettavat sormia. Ei siihen kuulu delayt, reverbit ja kompurat. :) Toisaalta olen samaa mieltä, ja toisaalta taas sitä mieltä että kyllä tuossakin näytteessä kuuluu silti varmasti myös Kinnusen henk. koht. tatsi soittoon vaikka soundi onkin prosessoitu. Itse en kyllä arvosta pelkästään tuon tunnistettavuuden perusteella jos se mistä tunnistaa on jotain ei-niin-mairittelevaa. Täytyypä pistää muutama oma pätkä... ihan kuin niitä ei olisi jo mp3.jucciz.com pullollaan. Ehkä joku kooste voisikin olla paikallaan... tyyliin "tältä Jucciz kuulostaa eri tilanteissa". Joo kyllä mäkin tommosen nysvään jossainvaiheessa. Hyvä idea, tuleepahan kerrankin edes oikeasti kuunneltua eri soundejaan. Yleensä mulla on tapana ruuvata kokoajan uusia soundeja tosta mun ERITTÄIN rajallisesta GT-3 vehkeestä. Yksi iso ongelma esim. puhtaan soundin luomisessa on se että korkeampiin kieliin kun haluaa enemmän matalia taajuuksia ja niitä lisää niin avot, matalat kielet kuuluvat liian voimakkaina. Joutuu aina tyytymään ärsyttävään kompromissiin... Onneks löytyi tuo nappi, jota käyttäessä puhtaat soundit kuulostavat paremmalta (vähemmän atakkia jne.), varsinkin soinnut. E: Niin siis napilla tarkotan esim. paidan, housujen tms. nappia, en GT-3:n tai jonku muun vermeen nappia :) Joo eli lisäilen näytteen sitten kun jaksan taas äänitellä, tällähetkellä sekä päänsärky, opiskeluhommat että vaimon hermot estävät tuon. :) When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness." | |
![]() 17.03.2005 10:07:06 | |
Oivaltava idea. Yritänpä jaksaa kotosalla vääntää jotain! | |
![]() 17.03.2005 17:18:37 | |
http://ameba.lpt.fi/~vilkmati/klipit/Soundeja.mp3 Tuossahan on jotain.. Alussa aika chorus-voittoinen kliini, sitten riffiä soundilla, millä äänittelen KN-kitarat (www.mikseri.net/kaarmenayttely) ja loppuun vedetty Kirk Hammet imitaatio :) (Oon paska sooloilemaan). Kitarana JEM77FP, BOSS GT-6:n läpi suoraan äänikorttiin. | |
![]() 17.03.2005 18:29:10 | |
Toi loppu oli helvetin hauska! Aina ei voi voittaa, mutta aina voi hävitä! | |
![]() 17.03.2005 23:06:53 | |
Noh, nauhottelin jotain simppeliä pilipalia kolmella eri soundilla joita käytän usein. www.cc.jyu.fi/~mkkoykka/pandensoundi1.mp3 GT-3 ja uv777gr tietysti kaikissa kun en muitakaan pelivälineitä omista. 1) Kaulamikki ja keskimikki ja Jazz Chorus-preamppi. Efektinä reverb+delay+kevyt chorus. Niin ja sormin soitettuna, sekin vaikuttaa soundiin toki. 2) Sama mutta keskimikki ja plektra käytössä. Sisältö jotain improttua huttua. 3) Kaulamikki, tone nollassa. GT-3 samoin kuin yllä mutta lisäksi Vintage Overdrive. When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness." | |
![]() 18.03.2005 00:01:13 (muokattu 18.03.2005 00:05:30) | |
No jos cleanillä vetää, niin tällasesta tykkään(Lespa/P90 tallamikki - Line6 spider II mikitetty): http://koti.mbnet.fi/rikuke/brockers/biisit/lespa.mp3 Olkoon tuo nyt, muita näytteitä ei oo hollilla heti, huomenna varmaan äänittelen lisää. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. | |
![]() 18.03.2005 02:18:07 | |
Noh, nauhottelin jotain simppeliä pilipalia kolmella eri soundilla joita käytän usein. Pakko sanoa että ihan Panden kuuloista tavaraa. Niin soiton kuin soundienkin puolesta. Harvoja mnettiläisiä, joista voin sanoa näin. Kohtalainen pörinä tuossa alussa... aika yllättävän voimakas myös väliasennossa. Soititko 10cm päässä monitorista? :) | |
![]() 18.03.2005 02:18:33 | |
tälläne: http://koti.mbnet.fi/rax/Waltteri/Videot/soolo2.AVI oikee video nääs! no joo.. on kyllä soitto rapistunu ton videon jälkeen ja soitan nykyään enemmän klassista kitaraa tai blues revitystä kun tilua, mutta kun ei ollu mahdollisuutta äänittää mitää uutta niin laitoin ton sitte. soolosoundini nykyään: särö,vahvat bendit,rytmikkyys,tunnelma,keskityn yksityiskohtiin enemmän kuin nopeuteen. This guy can interface technology..! | |
![]() 18.03.2005 02:28:38 (muokattu 18.03.2005 02:29:43) | |
Tää on mun mielestä tänään paras: http://koti.mbnet.fi/mrcrab/Mr.Crab-WarsawRockCity.mp3 Taimi on kaikki kaikessa. Painotan metronomin tärkeyden vähyyttä. Paino ei ole mikään ongelma. † FAT = MOTION † | |
![]() 18.03.2005 02:37:04 | |
Taimi on kaikki kaikessa. Painotan metronomin tärkeyden vähyyttä. Hujaa!! tommoinen soudi olis kylla jautaa.. kouluarvosana: 8 This guy can interface technology..! | |
![]() 18.03.2005 09:26:09 (muokattu 18.03.2005 09:30:46) | |
Hauska aihe ja kiva kuulla muiden kitaristien "lempparipatcheja". Mulla ei tällä hetkellä ole mitään sellaisia soundeja joita erityisesti suosin kun on tuo vahvaripuoli "työn alla". Jos ehdin joku päivä niin yritän mikittää comboani. Siinä on tällä hetkellä mua miellyttävä puhdas soundi. Säröt on vielä aivan hakusessa, mutta tykkäisin paksusta marshallin tuoksuisesta säröstä. Engli voisi olla kova juttu. Nämä soundit eivät vastaa tätä päivää mutta ehkä niistä jotain efunkelismaista löytää... http://www.mikseri.net/www/play.php?type=hi&id=40657 jos ei linkki toimi niin www.mikseri.net/efunkelist ja sieltä endowment-previkkaa... Tuo demo tuli äänitettyä joskus aikoja sitten ja soundeja kaiveltiin pod 1.0 :sta ja novik mk120 putkinupista (venäläinen peli!) 4x12 marshall-kaapilla (en muista elementtejä)... Kitaroina oli tuolloin ESP KH-2 (ehta, aito) ja joku stratokopio. Miksaus tehtiin kiireellä ja kitarat jäivät melko taakse... No. Otinpa osaa keskusteluun edes jollain näytteellä. Täytyy kyllä yrittää saada aikaiseksi joku päivä äänittää nykyisiä soundejani, on niissä eroa. Ja ehkä vähän soitossakin. EDIT: Riffiskabat on minusta todella mielenkiintoisia myös soundien vuoksi. Ja on hauska tunnistaa sieltä eri tyyppejä soundien ja soiton kautta. Vaikka en ole Safawebille isoja pisteitä antanut niin em. soundi on kyllä jäänyt mieleen. Terkkuja vaan Safawebille, rock rock ;) p.s. olisi mukava kuulla, onko joku todennut mun klipeissä mitään tunnistettavuutta? | |
![]() 18.03.2005 09:47:04 (muokattu 18.03.2005 09:48:24) | |
http://koti.mbnet.fi/mrcrab/Mr.Crab-WarsawRockCity.mp3 Niin joo tämmöset soundit saa kun laittaa Rocktron Chameleonin suoraan tietokoneen äänikorttiin kiinni. :) Täytyy varmaan lätkästä tänne jotain kunnollista ääninäytettä kunhan uudet kamat tulee.. Line6:n GuitarPortilla on soitettu nämä ääninäytteet. Molemmissa muistaakseni sama presetti. Reilusti kaikua ja delaytä. :) Kitara: ESP http://koti.mbnet.fi/mrcrab/Fall2.mp3 Kitara: Rottweilerin strato http://koti.mbnet.fi/mrcrab/Fall3.mp3 Tossa vikassa ääninäytteessä oli alunperin aika paha sirinä, joten sitä joutu "hieman" equttamaan että sen sai ees jonkinlaiseksi. Kärsi vaan tuo soundi aika pahasti samalla. Paino ei ole mikään ongelma. † FAT = MOTION † | |
![]() 18.03.2005 10:30:34 (muokattu 18.03.2005 11:43:46) | |
Pakko sanoa että ihan Panden kuuloista tavaraa. Niin soiton kuin soundienkin puolesta. Harvoja mnettiläisiä, joista voin sanoa näin. Hum, onkohan tämä sitten hyvä vai huono asia? :) :| :( Kohtalainen pörinä tuossa alussa... aika yllättävän voimakas myös väliasennossa. Soititko 10cm päässä monitorista? :) Tais tossa olla jopa 50cm. Meikäläisen äänitysviritys on kyllä niin naurettava ettei mitään rajaa: koska kaiuttimissa ei ole volumesäätöä joudun äänittämään liian pienellä volumella. Ilman soundforgen normalize -funktiota mitään äänityksiäni ei siis kuulisi (tai no pienenpieni piipitys jos volumet lykkäisi täysille). Joten tietysti kaikki suhinatkin voimistuu - äänikortin matala kohinasuhde menee vähän hukkaan. ...kiva kuulla muiden kitaristien "lempparipatcheja". Itselläni noi 3 esim. ei ole mitään lempparipatcheja, vaan lähinnä joku pitkin hampain hyväksytty kompromissi. Pitää nyt vielä sanoa että itse en ole mitenkään erityisen tyytyväinen soundeihini, mutta minkäs teet kun ei rahat riitä mieleisiin vermeisiin. En ole vielä koskaan saanut aikaan soundia jossa ei olisi mielestäni jotain parannettavaa. Soittotaidosta tietysti kyse osittain, mutta silti. (E: Tulipa mieleen yks kerta kun soittelin Peräseinäjoen helluntaiseurakunnan lavalla, oli tuo wanha korg ax30g romu ja uv777gr, jonka kytkin johonkin pieneen stereomonitoriin ja siitä mikin kautta PA-systeemin isoihin kajareihin. Sillon päästiin kyllä lähelle sitä soundia mitä tavoittelen.) Hermotkaan ei oikein riitä soundien säätämiseen, tahtoisin soittaa, en räpläillä alituiseen näitä vermeitä parempien soundien toivossa :) When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness." | |
![]() 18.03.2005 15:07:23 | |
Itselläni noi 3 esim. ei ole mitään lempparipatcheja, vaan lähinnä joku pitkin hampain hyväksytty kompromissi. Pitää nyt vielä sanoa että itse en ole mitenkään erityisen tyytyväinen soundeihini, mutta minkäs teet kun ei rahat riitä mieleisiin vermeisiin. Joo ymmärrän täysin mitä tarkoitat, vähän sama homma... Mutta siksi nuo lainausmerkit laitoinkin kun tarkoitin lähinnä niitä as-close-as-it-gets-patcheja ;/ Hermotkaan ei oikein riitä soundien säätämiseen, tahtoisin soittaa, en räpläillä alituiseen näitä vermeitä parempien soundien toivossa :) Kunpa todella olisi näin. Muistan kerran kun soitin erästä 1500-2000€ hintaista Takaminen akustista kitaraa. Siinä oli parhaiten soiva instrumentti ikinä mun kouraan. Jotenkin vain räpeltelykin kuulosti hyvältä sillä =P Muistan myös kokeneeni vastaavaa kerran erään warvickin basson kanssa. Ja eräällä vintagestratolla. Vahvaripuolelta en just nyt muista kokeilleeni koskaan sellaista peliä mitä ei tarvitsisi yhtään ruuvata tai että soundi löytyisi heittämällä. Se Takamine oli ihana kaikessa yksinkertaisuudessaan *huokaus* | |
![]() 18.03.2005 18:43:19 | |
Noh, nauhottelin jotain simppeliä pilipalia kolmella eri soundilla joita käytän usein. www.cc.jyu.fi/~mkkoykka/pandensoundi1.mp3 GT-3 ja uv777gr tietysti kaikissa kun en muitakaan pelivälineitä omista. 1) Kaulamikki ja keskimikki ja Jazz Chorus-preamppi. Efektinä reverb+delay+kevyt chorus. Niin ja sormin soitettuna, sekin vaikuttaa soundiin toki. 2) Sama mutta keskimikki ja plektra käytössä. Sisältö jotain improttua huttua. 3) Kaulamikki, tone nollassa. GT-3 samoin kuin yllä mutta lisäksi Vintage Overdrive. Voi helevetti että oli nätti tuo finlantia!! :D Tykkäsin muutenki soitosta ja saundeista. Örph! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)