viltsu77 25.04.2004 14:32:57 | |
---|
Oisko jotain vinkkejä mikä helpottais tota henkan biisien opettelua? Onx sil jotain suht vakio skaaloja millä useimmat biisit menee tai muuta vastaavaa? |
Jammy 25.04.2004 14:38:51 | |
---|
Ei niitä Henkan kappaleita ole pakko vetää aivan 1:1. |
sarkjan 25.04.2004 15:18:42 | |
---|
Se vaatii myös oikeanlaista 'kemiaa', heh (tai kemikaalia) Tuskin on olemassa mitään ihmeempiä poppakonsteja. Soita silleen suurpiirteisesti. c|-ò-ó| |
Brian May jr. 25.04.2004 15:42:16 | |
---|
Ei henkka itekkään niitä koskaan soittanut kahta kertaa samalla lailla. Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
LiiMaNHeNKi 25.04.2004 17:05:08 | |
---|
Itse olen vielä aloittelija, mutta Henkka-tyyliseen kamaan tuntuu sopivan sellainen lähtökohta, että jätät ronskisti osan "vähemmän tärkeistä" nuoteista soittamatta ja opettelet sen perus "rungon" (soinnut vaikka), jonka jälkeen lisäilet niitä tiluliluja kun homma alkaa pelaamaan. Ei välttämättä sovi kaikille, mutta kokeilla voit. |
Jake24-25 25.04.2004 17:12:48 | |
---|
Henkan kuten myös useimpien muiden kitaransoiton uudistajien (Claptonin, Van Halenin ym.) soittotyylin kopioinnin kohdalla pätee useimmiten sama juttu: Mitä enemmän yrittää kopsata heitä, sitä kauemmaksi ajautuu heidän tyylistään. Hendrixin, Claptonin, Van Halenin ym. kumppaneiden soittotyylin muodostuminen legendaariseksi johtui pitkälti omaperäisyydestä. Kannattaa ottaa näiltä legendoilta vaikutteita ja soittaa heidän biisejään, mutta kannattaa yrittää soittaa niitä jotenkin eri tavalla vaikkei se kuulostaisikaan alkuperäiseltä levytykseltä. Itse en osaa tietenkään soittaa lähellekään samalla tyylillä kuin Hendrix, Clapton ym. legendat, mutta soitan silti heidän biisejään omalla tyylilläni. En sano, että oma tyylini olisi parempi kuin kenenkään muun. Pääasia on että kuulostaa itseltään. Itse teen niin, että kun opettelen jonkun esim. Henkan biisin opettelen ko. biisin keskeisimmät kohdat mahdollisimman hyvin ja sitten rakennan sen perustan ympärille alkuperäisen levytyksen tapaisia osuuksia. Lopputulos yleensä kuulostaa hieman alkuperäiseltä, mutta siinä on omaleimaisuutta mukana. "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
KMT 25.04.2004 17:40:11 | |
---|
Oisko jotain vinkkejä mikä helpottais tota henkan biisien opettelua? leikkaa välilihat.... Liity sinäkin uusavuttomien klupiin! #1 |
AoA 25.04.2004 17:46:26 | |
---|
leikkaa välilihat.... hohoh -Anssi A- |
Puavali 25.04.2004 21:35:27 | |
---|
leikkaa välilihat.... Jätetään tuo homma synnytyslääkäreille. |
Ze Kink 25.04.2004 21:46:02 | |
---|
Itse olen vielä aloittelija, mutta Henkka-tyyliseen kamaan tuntuu sopivan sellainen lähtökohta, että jätät ronskisti osan "vähemmän tärkeistä" nuoteista soittamatta ja opettelet sen perus "rungon" (soinnut vaikka), jonka jälkeen lisäilet niitä tiluliluja kun homma alkaa pelaamaan. Ei välttämättä sovi kaikille, mutta kokeilla voit. Joo, suurinpiirtein näin mäkin vedän.. Opettelen kuinka se biisi suurinpiirtein menee ja sitten improvisoin sen "rungon" päälle.. Mutta en kyllä tiluta niihin, ei sellasta mihinkään Henkkabiiseihin saa tunkea! En kyllä osaa muutenkaan, mutta... "Ford!" hän sanoi. "Tuolla ulkona on ääretön määrä apinoita jotka haluavat keskustella tekemästään Hamletin käsikirjoituksesta." |
leather rebel 26.04.2004 08:32:16 | |
---|
leikkaa välilihat.... Hyi vittu... "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
LiiMaNHeNKi 26.04.2004 09:48:40 | |
---|
Mutta en kyllä tiluta niihin, ei sellasta mihinkään Henkkabiiseihin saa tunkea! Hitto, ei tietenkään! Tulin vahingossa kirjoittaneeksi hieman epäselvästi. Siis tilulilulla meinaan niitä lisä-impro-härö-hammer-on-pull-off-nuotteja ym. en tilutusta. |
Brian May jr. 26.04.2004 09:49:38 (muokattu 26.04.2004 09:55:36) | |
---|
Joo, suurinpiirtein näin mäkin vedän.. Opettelen kuinka se biisi suurinpiirtein menee ja sitten improvisoin sen "rungon" päälle.. Mutta en kyllä tiluta niihin, ei sellasta mihinkään Henkkabiiseihin saa tunkea! En kyllä osaa muutenkaan, mutta... Siis "tiluttaa" tarkottaa tässä tapauksessa sitä että heitetään nuotteja väliin. Ei mitään sweeppausta. Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Kuha 26.04.2004 09:56:54 | |
---|
Mä vain kikkailin |
Sir Härö 26.04.2004 10:19:54 | |
---|
Siis tilulilulla meinaan niitä lisä-impro-härö-hammer-on-pull-off-nuotteja ym. en tilutusta. Härö-hammer... heehe... Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Jarski 26.04.2004 20:32:09 | |
---|
Mikään ei ole tylsempää kuin seurata 30-minuuttista blues-sooloa, jossa soittaja paljastaa parhaat kikkansa jo heti alussa... |
Brian May jr. 26.04.2004 20:55:11 | |
---|
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
viltsu77 27.04.2004 04:17:53 | |
---|
No kaippa se on sit ihan fiiliksellä vedeltävä jotain mihin sormet taipuu. Tota Voodoo child biisiä oon tossa tapaillu, mut ku ei oikein tiedä eikä löydä et mistä kohtaa niitä soolon pätkiä sinne sointujen väliin pitäs vedellä .. koitin vähä tutkia noita tablojakin, mut tuntuu et menee vaa vaikeemmaks mitä enemmän niitä kattelee. |
Lord of the strings 27.04.2004 08:36:18 | |
---|
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
Ziggy Bubba 27.04.2004 08:48:47 | |
---|
Henkkaa tulee soiteltua aika pitkälti ihan niitten sointujen pohjalta, omia juttuja lisäillen. En ymmärrä miks joku haluais matkia yks yhteen niitä sen juttuja. Nehän perustu usein siihen spontaaniin fiilikseen.. Oon ihmetelly noita Henkan tabukirjoja, missä on joka nuotti ja bendaus paperilla. Treenaako niitä sitten joku? Kai niistä voi tiettyjä jippoja oppia.. Hey Joe on muuten hauska biisi soittaa. Sitä tuli alotellessa rämpyteltyä, ja vieläkin siitä saa treeneissä kicksejä. Siinä on vaan ihan loistava runko tommoselle improvisoinnille :) |