Angus 03.05.2005 15:57:57 | |
---|
Perhana kun en mistään löydä nuotteja otelaudalla 22. nauhaan asti, tässä olen yritellyt noita skaaloja jne. hieman opetella ja alkaa hieman homma selviämään jo. Löytyykö noita nuotteja edes 22. nauhaan asti, vai mikä on homman nimi? "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
elbowski 03.05.2005 16:13:30 | |
---|
12. Nauhalla ne alkaa alusta, joten siitä vaan itte raapustamaan! Kun me marssimme halki tämän maan, etelästä pohjoiseen, lippumme tuulessa uljaana liehuu, kunniaksi Totuuden! IMIK #25 Ärlä #017
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
Necromuru 03.05.2005 16:14:12 | |
---|
Eihän sitä tarvi kuin 12. nauhalle. Siittä eteenpäin on aina samat nuotit kuin 12 nauhaa taaempana mutta vain oktaavia ylempää. Tämä on mielipiteeni ja yhdyn siihen täysin. |
Heart Of Steel 03.05.2005 16:24:11 | |
---|
Järjestyksessä ne jatkuu, jos edellinen nauha oli c, on seuraava c# ja niin edespäin. c c# d d# e f.... jne Eli siis samaan tapaan kun pianon koskettimet. Sitten on tietysti myös alennetut (b), se kumpia käytetään riippuu sävellajista mutta ei siitä nyt sen enempää. Esim C# on kuitenkin kitaralla käytännössä sama ääni kuin Db. |
luopio 03.05.2005 16:31:13 | |
---|
Hah, löyty sentään vielä jöku joka minua vähemän tietää teoriasta!!;) Palautit uskon itseeni. Wie bitte? |
Angus 03.05.2005 17:30:34 | |
---|
12. Nauhalla ne alkaa alusta, joten siitä vaan itte raapustamaan! Aivan, nytpäs tuon vasta tajusinkin. 12. nauhallahan nuo nuotit ovat samat kuin vapaat kielet, joten olisihan tuo itse pitänyt tajuta, että alustahan ne alkaa. Ole hyvä vaan luopio, hyvä että joku muukin tästä hyötyi :). Ehkä minäkin joku päivä vielä noita hieman opin tajuamaan, startti on kyllä jo hieman alkanut. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
overtake 03.05.2005 18:41:52 | |
---|
Hyvät lähtökohdat sulla ainakin on, kun olet niin tajuton AC/DC fani. ;) Itse ainakin olen oppinut takuulla eniten kitaransoitosta juuri AC/DC:n biisejä soittelemalla. Esim. perussoinnut oppii aivan huomaamatta juuri niitä bändin legendaarisia biisejä rämpyttelemällä, ne kun ovat täynnä noita rockin perussointuja. Paljon hauskempaa kuin päntätä mitään teoriakirjaa. :) www.stonetabs.tk |
Lönnrot 03.05.2005 20:09:35 (muokattu 03.05.2005 20:10:16) | |
---|
No mutta teorian osaten voipi soittaa mitä tahansa, melkein ihan tosta vaan. Hello Kettle, my name is Pot. |
salva 03.05.2005 21:20:24 | |
---|
Eikös guitar pro nelossestakin nuo soinnut näe kun ottaa sen kitaran kaulan näkyviin ja sitten hiirellä osoittaa sitä väliä, jonka soinnun haluaa tietää. When the Sun goes down, music turns up. |
Angus 03.05.2005 23:13:13 | |
---|
Hyvät lähtökohdat sulla ainakin on, kun olet niin tajuton AC/DC fani. ;) Itse ainakin olen oppinut takuulla eniten kitaransoitosta juuri AC/DC:n biisejä soittelemalla. Esim. perussoinnut oppii aivan huomaamatta juuri niitä bändin legendaarisia biisejä rämpyttelemällä, ne kun ovat täynnä noita rockin perussointuja. Paljon hauskempaa kuin päntätä mitään teoriakirjaa. :) No siis tässä nyt on tullut jo reilusti yli vuoden soitettua juuri AC/DC:tä jne. ja nyt vähän aikaa sitten päätin opetella voimasointujen nimet ja nyt ajattelin vähän pidemmälle viedä tätä teorian opiskelua. Eli en siis aivan aloittelija tässä kitaransoitossa ole, teoriassa vaan aivan avuton :) "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
Topah 03.05.2005 23:23:37 | |
---|
Angus älä turhia stressaa teorioilla. Onhan se mukavaa tietää nuotit otelaudalla, mutta niillä tiedoilla ei tee mitään, ennenkuin osaat käyttää sitä tietoa. Mutta yhden asian minäkin tiedän, eli sen että AC/DC:ssä on sitä munaa. ;) ! Guitar playing is like shit, it never stops! |
Angus 04.05.2005 00:37:12 | |
---|
Angus älä turhia stressaa teorioilla. Onhan se mukavaa tietää nuotit otelaudalla, mutta niillä tiedoilla ei tee mitään, ennenkuin osaat käyttää sitä tietoa. Juu enhän minä niistä turhia stressaakaan, vitossoinnut kun osaa niin se riittää! Mutta ihan mielenkiinnon vuoksi olen näitä vähän ruvennut katselemaan, mielenkiintoista puuhaa loppujen lopuksi. Mutta yhden asian minäkin tiedän, eli sen että AC/DC:ssä on sitä munaa. ;) ! Tässä olet enemmän kuin oikeassa. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
overtake 04.05.2005 00:44:57 | |
---|
Juu enhän minä niistä turhia stressaakaan, vitossoinnut kun osaa niin se riittää! Ei AC/DC:tä soitettaessa ;) www.stonetabs.tk |
booster 04.05.2005 17:18:18 | |
---|
Angus älä turhia stressaa teorioilla. Onhan se mukavaa tietää nuotit otelaudalla, mutta niillä tiedoilla ei tee mitään, ennenkuin osaat käyttää sitä tietoa. Samaa mieltä siitä, että harrastuksesta ei kannata stressata, mutta kyllä teorian opiskelusta on ihan satavarmasti hyötyä joka tapauksessa. |