Aihe: Paniikkii ranteessa
1
kuollut_marsu
29.04.2005 16:34:25
Eli kattelin noita rannekipu ketjuja, mutta en löytäny omaani.

Ongelma:

Vasemman ranteen sisäpuolelle nousi kova patti..
Jäykkeni parissa päivässä ikävästi siltä ulkosyrjän puolelta rystysiin asti ja ranne on alkanut rutista tavallista enemmän. Lisäksi voimat tuntuu oleman koko kädestä vähän vähissä ja kyyn ärpäätä ja olkapäätä särkee usein varsinkin aamulla.

Onko nyt meikäläisen soitot soitettu?
Onko tämä nyt se jännetupin tulehdus?
Onko tuttua?
Onko kotihoito-ohjeita?

Lääkärille pinkaisen kyllä heti, kun saan ajan. Se kun nykyään ei täällä kunnissa ole ihan nopeinta hommia..
My god drinks maguar. Pastilli?
jäykkis
29.04.2005 17:02:55
Jäykkeni parissa päivässä ikävästi siltä ulkosyrjän puolelta rystysiin asti ja ranne on alkanut rutista tavallista enemmän. Lisäksi voimat tuntuu oleman koko kädestä vähän vähissä ja kyyn ärpäätä ja olkapäätä särkee usein varsinkin aamulla.

Minusta oireet voisi sopia jännetuppitulehdukseen. Mulla on ainakin käsitys että pahimmillaan se nostaa juuri pahkuraa käsivarteen.

Varmaan olisi viisainta ottaa nyt iisisti sen käden kanssa ja odottaa tohtorille pääsyä!
Super-Jari
29.04.2005 17:20:14 (muokattu 29.04.2005 17:21:19)
Eli kattelin noita rannekipu ketjuja, mutta en löytäny omaani.

On tästä puhuttu ennenkin.

Ongelma:

Kuulostaa todella tutulle. Samassa paikassakin patti ilmeisesti kuin minulla.

Onko nyt meikäläisen soitot soitettu?

Ei, mutta minun kohdalla nopeus tippui tosi paljon ja kun raja tulee vastaan niin se tulee kipuna.

Onko tämä nyt se jännetupin tulehdus?

Ei ole. Sille on ihan oma latinankielinen nimikin sille patille. En nyt sitä muista.

Onko tuttua?

On, on ja on. Niin saatanan tuttua.

Onko kotihoito-ohjeita?

Venyttele ja lämmittele kunnolla ennen soittamista. Venyttelyllä tarkoitan ihan tavallisia käsien venytyksiä. Lämmitelun voit hoitaa kitaralla. Kädet lämpimiksi ennen varsinaista treeniä.

Lääkärille pinkaisen kyllä heti, kun saan ajan. Se kun nykyään ei täällä kunnissa ole ihan nopeinta hommia..

Minä sain sellaisen lausunnon että "kai sun on sitten lopetettava soittaminen". Se kannusti ja sai uskomaan lääkäreihin todella paljon. Ammattitaito ennen kaikkea.

Vaiva tuli minulle joskus noin neljä vuotta sitten ja edelleen soitan. Vähän hitaampaa kylläkin, mutta soitan yhtäkaikki.

Älä lannistu :)

edit. Tämä ei siis välttämättä tarkoita että sinulle käy samoin. Minulle vain kävi. Toivottavasti sinulla menee ohi.
Find me before another is found
kuollut_marsu
29.04.2005 17:30:23
Kiitoksia vasara rohkaisusta... pelottaa vaan mokomat pahkurat... prkl... kaljaa...
Super-Jari
29.04.2005 17:33:54
Kiitoksia vasara rohkaisusta... pelottaa vaan mokomat pahkurat... prkl... kaljaa...

Koitappas mitä ranne sanoo punnertamisesta. Tai no, äläpä koita. :D
Find me before another is found
Jzci
29.04.2005 17:51:08

pelottaa vaan mokomat pahkurat...

Niinpä tekee, aina näitä topiceja lukiessa alkaa pelottamaan että menee itselläkin vielä joku kerta paikat hajalle.
KTR
29.04.2005 18:46:16
Kantsii varmaan venytellä käsiä ja ranteita usein. Ja sit kandee opetella semmonen plekutekniikka, ettei se väsytä rannetta. Mä semmosta oon vähän täs viime aikoina opetellu, niin paljon vähemmän tulee rasitusta ranteeseen, eikä vauhti kärsi. Ja soittaessa semmonen ideal-side (miksi niitä kutsutaan, no semmonen valkonen joustava käteen käärittävä side) ranteessa on kiva. Kun ei ranteella tule sen takia soitettua yhtä paljon niin pakostakin lähtee se plekuliike vähän eri tavalla.

Tai sitten mä oon ihan väärässä.
kuollut_marsu
29.04.2005 20:06:36
Sille on ihan oma latinankielinen nimikin sille patille. En nyt sitä muista.

Niin.. osaaklo kukaan nimetä tota vaivaa tarkemmin että vois ettiä tietoa aiheesta?
Carpenter
29.04.2005 20:12:21
Niin.. osaaklo kukaan nimetä tota vaivaa tarkemmin että vois ettiä tietoa aiheesta?

Yhdellä tutulla oli juuri sama vaiva. Se kävi lääkärissä ja lääkäri sanoi, että pidäppä kolmen kuukauden tauko. Kaveri piti kolme kuukautta huilia ja sitten ranne oli taas kunnossa. Oli kuullemma elämänsä pisimmät kolme kuukautta!
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
k1mm0
29.04.2005 23:24:29

Tarkoittanevat vaivaa nimeltä Ganglion Carpi (menihän kirjoitusasu oikein?), semmoinen hyytelömäinen pallo, jonka pitäisi näkyä ranteessa kämmenselän puolella, kun taivutat rannetta sisäänpäin. Itselläni on samanlaista vaivaa kuin tuo Carpi, mutta se lienee rakennevika. Esimerkiksi punnerrus ei onnistu normaalisti, täytyy vetää joko rystysillä tai sormilla. Ranteet ei näes taivu taaksepäin juuri ollenkaan.
Peto rakasti minua, mutta minä en rakastanut sitä.

Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja
Da Make
29.04.2005 23:32:21 (muokattu 29.04.2005 23:32:51)
Minulla oli tuota yhdessä vaiheessa. Sen jälkeen repäisin "cooliuden kustannuksella" kitarahihnaa kunnolla kireämmälle. Vaivat loppuivat, tatsiparani, ulkonäkö muuttui. Soitto asennosta ja tekniikastahan nuo useimmiten johtuvat.

Soittamisen ei ikinä pitäisi olla väkisin runnomista, vaikka kyseessä kuinka olisikin mättömetalli.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
Lönnrot
29.04.2005 23:55:18 (muokattu 29.04.2005 23:55:29)

Soittamisen ei ikinä pitäisi olla väkisin runnomista, vaikka kyseessä kuinka olisikin mättömetalli.

Niin, mutta silti se on aivan helvetin yleistä.
Hello Kettle, my name is Pot.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)