Meisseli 17.04.2005 11:02:41 | |
---|
Ny se on sitten ohi mikä syystalvella alkoi. Arvosanan oli kiitettävä ja olenpa vähän helvetin huojentunu. Nyt kyllä pidän parin vuoden kurssitauon. Syksyllä kyselin teiltä ihmisiltä biisejä mitä olitte soittaneet. Tässä meidän lista. 1 Afro Blue (Andy Summers) 2 Man in the moon (Yellowjackets) 3 Brother (Robben Ford) 4 Red baron (Billy Cobham) 5 A Little luck (Mike Stern) 6 Led Boots (Jeff Beck) 7 'Cause we ended as lovers (Jeff Beck) 8 Hottentot (John Scofield) 9 Frankenstein (Edgar Winter group) 10 Sleepwalk (Stray Cats) 11. Don't give up (Larry Carlton) Tutkintomme järjestettiin konserttina. Biisit valitsimme ja sovitimme itse. Tutkinnon teki yhtäaikaa 2 tyyppiä, biisijako oli puolet ja puolet. Hyvin meni. Olen erittäin tyytyväinen. Kannatti senkin puolesta tehdä että kyllä pakotti taas tällaisen laiskan treenaajan harjoittelemaan. Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa!
www.strangefruitband.net |
carlos 17.04.2005 12:47:11 | |
---|
Mikäs tutkinto D on? (oon kyllä musaopistossa, mutta tää on ilmeisesti jonku eri koulun tutkintoja.?) I can't hide but I can run for miles |
Meisseli 18.04.2005 12:53:09 | |
---|
Se on niinku periaatteessa entinen Tolppa 1 kurssi. Hieman eri suoritustapa. Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa!
Kapt. Bratislava 18.04.2005 15:32:06 | |
---|
Se on niinku periaatteessa entinen Tolppa 1 kurssi. Hieman eri suoritustapa. Eikös se ole niinku käytännössäkin Tolppa ykkönen? Näin mä oisin ymmärtänyt. Perinteisellä tavalla - vapisevat kädet, tuskanhiki ja krapulantuoksuinen, hyvin tuiman näköinen lautakunta edessä - mä ainakin sen suoritin aikanaan. Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -PB / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -CC |
blastoff 18.04.2005 21:26:42 (muokattu 18.04.2005 21:37:45) | |
---|
Ihan kivoja biisejä soititte. Minullakin on sama tutkinto tulossa ja stressiä pukkaa... e: Mistäs Meisseli olet saanut nuotit tuohon Red Baroniin? Löytyykö jostain real bookista tai vastaavasta? Siinähän voisi nimittäin olla aika mukava jamittelubiisi minunkin ohjelmistooni :) |
carlos 18.04.2005 22:20:00 | |
---|
Se on niinku periaatteessa entinen Tolppa 1 kurssi. Hieman eri suoritustapa. Ok. Onnittelut sinulle, tolppa 1 on kuitenkin jo todella hyvä saavutus! I can't hide but I can run for miles |
Meisseli 19.04.2005 00:09:43 | |
---|
Ihan kivoja biisejä soititte. Minullakin on sama tutkinto tulossa ja stressiä pukkaa... e: Mistäs Meisseli olet saanut nuotit tuohon Red Baroniin? Löytyykö jostain real bookista tai vastaavasta? Siinähän voisi nimittäin olla aika mukava jamittelubiisi minunkin ohjelmistooni :) Blokkasin korvalla. ei siinä kauhean kauan mene kun vaan jaksat luupata sitä ärsyttävää iskukohtaa. Se on hiukan epäselvä juttu. sen vois vetää vaikka millä äänillä eikä kukaan välttämättä huomais. Vedettiin koneloopin kanssa ja soitettiin komppi välillä mollista ja välillä duurista. Biisi parani paljon. Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa!
Meisseli 19.04.2005 00:11:16 | |
---|
Eikös se ole niinku käytännössäkin Tolppa ykkönen? Näin mä oisin ymmärtänyt. Perinteisellä tavalla - vapisevat kädet, tuskanhiki ja krapulantuoksuinen, hyvin tuiman näköinen lautakunta edessä - mä ainakin sen suoritin aikanaan. Ei vaan mainostettu konsertti. Valoshow ja pimeä katsomo josta tuomareiden tuimat katseet jäävät konsertin aikana kohtaamatta. Helpotti paljon! :) Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa!
Hern ndez 20.04.2005 17:01:03 | |
---|
Voisko joku kertoa että mikä ihmeen d tutkinto tai tolppa ykkönen? Liittyyks tää musiikkiopistoon tai jotaa? |
Chester 20.04.2005 17:07:39 | |
---|
Hyvä että edes joku saa jotain aikaan : ) Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta |
wilzhu 20.04.2005 21:56:05 | |
---|
Mitä noista tutkinnoista hyötyy? Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
saturnzreturn 20.04.2005 22:31:46 | |
---|
Mitä noista tutkinnoista hyötyy? pääsee mm. opiskelemaan muusikkialalle. my wallet's fat and so is my head |
Kitarajeesus 21.04.2005 20:30:17 | |
---|
Mitä noista tutkinnoista hyötyy? Monenlaista hyötyähän noista on. Lukioonkin sain hyväksiluettua 10 kurssia. Musiikki on elämä. |
hylsy 22.04.2005 06:50:14 | |
---|
Vedettiin koneloopin kanssa ja soitettiin komppi välillä mollista ja välillä duurista. Biisi parani paljon. Varmasti! |
Meisseli 22.04.2005 14:22:30 | |
---|
Mitä noista tutkinnoista hyötyy? Valmistuu tästä koulusta.. Voi hakea jatkoon, ja ne pakottaa treenaamaan itselle uusia asioita. Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa!
wilzhu 22.04.2005 19:12:22 | |
---|
Itse en ainakaan soita minkään tutkintojen perusteella. En näe niissä paljon muuta hyötyä, kun sen, että ne laittavat opettelemaan mitä erilaisimpia asioita ja antaa motivaatiota. Mutta varsinaista hyötyä minusta niistä ei ole. Saatan olla väärässäkin, mutta tälläinen käsitys minulla on. Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
hörhö 22.04.2005 23:10:12 (muokattu 22.04.2005 23:11:10) | |
---|
Itse en ainakaan soita minkään tutkintojen perusteella. En näe niissä paljon muuta hyötyä, kun sen, että ne laittavat opettelemaan mitä erilaisimpia asioita ja antaa motivaatiota. Mutta varsinaista hyötyä minusta niistä ei ole. Saatan olla väärässäkin, mutta tälläinen käsitys minulla on. No eikös se nyt ole hyvä saada välillä tietää rehellisesti, millä tasolla soitossa on. Arvosanat annetaan tietyn vaikeusasteen biisieistä suoriutumisesta, joka kartoittaa omaa tasoaan samalla itselleen. Mutta onhan se oppilaitoksillekin tärkeää, ettei täysin motivaationpuutteessa olevia ihmisiä listoilla roiku ja voidaan antaa koulusta jotain arvosanoja. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
PepeAngst 23.04.2005 02:41:04 | |
---|
Luulin tuosta otsikosta, että joku on oppinut soittaan D-soinnun kitaralla ja ilmottaa siitä nyt tänne. Asiahan ei ollut niin kuitenkaan. Nauratti itseä vaan. Olen syntynyt 12. heinäkuuta. Samana päivänä kuin Bill Cosby ja Pate mustajärvI!!!!! |
Tony Narrows 24.04.2005 21:08:40 | |
---|
Mitä noista tutkinnoista hyötyy? No eiköhän jokaisen pitäs ymmärtää,että ne kehittävät soittajaa ihan siinä missä muutkin soitannolliset suoritukset ja tutkinnot jopa enemmän siinä mielessä,että joudut tutkimaan ja opettelemaan eri musiikkityylejäkin. Tosin D-kurssissa saat soitta periaatteessa mitä tahdot,mut kuitenki Alias Tonza |
Fuzzy Boner 27.04.2005 09:10:25 | |
---|
Red baron (Billy Cobham) Mäkin just soitin viimeviikolla tota biisiä. Hauska kappale! Olet kirjoittanut keskusteluun 7985 kirjoitusta |