Aihe: Ylöspäin pikkaus
1
Krice
14.04.2005 23:08:31

Kokeilin soittaa Puppe Masterin kappaleita harjoitusmielessä siten, että yritin käyttää ainoastaan up-strokea (myös soinnuissa), paitsi tietty liian nopeissa kohdissa. Sitten huomasin Blood To Walkissa (8. kappale) että tarkkuuteni oli lisääntynyt. Yleensä just tuo Blood To Walkin sahaus tuottaa tarkkuuspulmia.

Powersoinnun demppaaminen ja ylöspäin pickaus on hauska yhdistelmä. Luulen, että alan harjoittelemaan pelkkää ylöspäin pickausta enemmänkin, tuntuu tosiaan tuovan lisää tarkkuutta.

Harjoitteletteko tuota erikseen ja onko se vaikuttanut mitenkään soittoon?
Jackson Dinky
14.04.2005 23:15:41
Kokeilin soittaa Puppe Masterin kappaleita harjoitusmielessä siten, että yritin käyttää ainoastaan up-strokea (myös soinnuissa), paitsi tietty liian nopeissa kohdissa. Sitten huomasin Blood To Walkissa (8. kappale) että tarkkuuteni oli lisääntynyt. Yleensä just tuo Blood To Walkin sahaus tuottaa tarkkuuspulmia.

Powersoinnun demppaaminen ja ylöspäin pickaus on hauska yhdistelmä. Luulen, että alan harjoittelemaan pelkkää ylöspäin pickausta enemmänkin, tuntuu tosiaan tuovan lisää tarkkuutta.

Täh? Älysinkö oikein että metallican master of puppets levy??
"Ei tual takana ketää oo..? Kaksin ollaan liikentees"
Krice
14.04.2005 23:26:11

Täh? Älysinkö oikein että metallican master of puppets levy??

Ei vaan King Diamond - Puppet Master. En tosiaan suosittele ainakaan ihan aluksi kokeilemaan Metallican Master Of Puppetsin soittamista up-strokella:)
ezki82
14.04.2005 23:40:17
Itse oon kanssa kiinnittäny huomiota nykyään enemmän tohon upstrokeen. Ennen se oli oikeastaan niin että upstroke oli vaan semmonen epämääräinen hutaisu mutta nykyään yritän tehdä sen samalla tarkkuudella kuin downstroken... Tarkkuus on parantunut huomattavasti ja taas on mukava soitella kun oma soitto kuulostaa puhtaammalta.
Ihminen joka on ruvennut soittamaan kitaraa, on löytänyt elämän tarkoituksen!
salva
15.04.2005 07:33:06
Itsekin soittelen joskus pelkällä upstrokella. En ole ajatellut, että sillä olisi vaikutusta tarkkuuteen, vaan se on enemmänkin piristävää vaihtelua soitteluun. No ehkä sitä voisi alkaa harrastamaan useamminkin, jos sillä saa pikkausta tarkemmaksi, kun mulla pikkaus kusee välillä aika pahasti
When the Sun goes down, music turns up.
Sunrise
15.04.2005 07:56:11
Upstrokella vedän usein esim Creeping deathin choruksessa soinnut.
Not only do I not know the answer, I DON'T EVEN KNOW WHAT THE QUESTION IS
Obiwan Guitar Slinger
15.04.2005 11:05:45
tietääkseni nuo kirk ja james soittavat paljon downstrokella, että kuulostais paremmalta, mutta eipä nuo biisit sen paskemmilta kuulosta jos vetäis välil uppii ja downii. itse olen jyystänyt aika paljon tuota metallican master of puppets biisiä ja oon koittanu pelkäl downil ja sit pistelly uppii sinne väliin(mut en suinkaan oo alternate pickauksel yrittany koko biisii vetää ja enkä pelkäl uppil(jos nyt muistan oikein ton alternate picking et down,up,down,up,down,up jne...)) ja kyl oon huomannu et tarkkuus on selvästikkin parantunut.
Lönnrot
15.04.2005 12:24:03

Juu, dempatut sointu-upstroket on asiaa etenkin niin että niihin saa sen crunchin mukaan. Scott Ian on guru näissä.
Hello Kettle, my name is Pot.
Runar
15.04.2005 13:26:08
Heh! Luin otsikon väärin:"Yleisön pilkkaus!"
Kampuzzjeah!
15.04.2005 16:52:57
minä käytän melko paljon ylöspäin pikkausta.
kaikki hitaammat jutut menee ylöspäin pikkauksella ja vähän nopeemmat riffit alaspäin pikkauksella.
ja tilut ylös-alas pikkauksella.
Leper Messiah
15.04.2005 20:40:04
Ei vaan King Diamond - Puppet Master. En tosiaan suosittele ainakaan ihan aluksi kokeilemaan Metallican Master Of Puppetsin soittamista up-strokella:)

kitaransoitonopettajani pisti minut tekemään tämän. nimikkokappaletta. ei ollut kovin helppoa puuhaa, varsinkaan se
....2..3
01 01 01.... kohta.

ja kyllähän tuo kehittää
maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu
Punttisika #3
mie
16.04.2005 10:43:39

Yleensä en ajattele sen kummemmin mihin suuntaan plektrakäsi lyö, koska alternativepicking tulee niin luonnostaan. Joskus kuitenkin huomaan, että huitaisen pitkinä (1/1 tai 1/2 nuotteina) soivat soinnut alhaalta ylös. En sitten tiedä kuulostaako se yhtään sen ihmeellisemmältä, mutta tuntuu kivemmalta.
Kamakaavio

Älä ajattele. Pää sekoo.
mie
16.04.2005 10:46:34

kitaransoitonopettajani pisti minut tekemään tämän. nimikkokappaletta. ei ollut kovin helppoa puuhaa, varsinkaan se
....2..3
01 01 01.... kohta.

ja kyllähän tuo kehittää

Tuohan nyt on ihan mahdotonta. Puolet hitaammalla temmolla se meni vielä jotenkuten.

Tuo kohta biisistä on muutenkin melkosen 'omo, koska alternativella väliin tulee hirveästi häröääniä ja downstrokelle se on liian nopea. Pitää varmaan mennä treenaameen lisää ja lopettaa aiheen vierestä kirjoittelu...
Kamakaavio

Älä ajattele. Pää sekoo.
Keppis
16.04.2005 12:51:44
Hyvä harjoitus upstrokeen on ensin 2 pikkausta alas sit 2 pikkausta ylös ja vähän ajan päästä lisää iskut neljään jne. Perustuu johonkin derek roddyn rumpuharjotukseen..
Virsissä on munaa!
Roker
17.04.2005 16:07:15

Tuohan nyt on ihan mahdotonta. Puolet hitaammalla temmolla se meni vielä jotenkuten.

Tuo kohta biisistä on muutenkin melkosen 'omo, koska alternativella väliin tulee hirveästi häröääniä ja downstrokelle se on liian nopea. Pitää varmaan mennä treenaameen lisää ja lopettaa aiheen vierestä kirjoittelu...

Se kuitenkin soitetaan downstrokeilla :D eikä sitä kauaa tarvitse kerralla jaksaa :p
no mitä vittua?
Leper Messiah
17.04.2005 16:13:32

niin, niin hitaasti pitikin soittaa. taisiis niin nopeasti kuin pystyy, joka ei ollut kovin nopeasti.
maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu
Punttisika #3
Vasenniplaaja
18.04.2005 15:20:54
Upstrokella vedän usein esim Creeping deathin choruksessa soinnut.

Sama täällä. Keikkavideoita katsellessa muuten huomaa, että Hetfield vetelee paljonkin ylöspäin noita sointuja. Jopa MoPin kertosäkeen soinnut.
"You play pretty well for someone with no real problems."
leather rebel
21.04.2005 15:32:26
Upstrokeja käytän paljon legatojutuissa. Saa sammutettua plekukädellä kätevästi alemmat kielet, ettei tule häröääniä.
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Hern ndez
21.04.2005 18:46:09

Sis puhutko nyt Master of puppetsin toisesta riffistä? Jos puhut niin ei tuo kyllä ole lainkaan vaikea vetää downstrokella mutta alternatella ja upstrokella kylläkin mielestäni.

Otsikon kirjoittajalle plussaa. en ollut aikaisemmin edes ajatellut että pelkästään upstrokellakin voi soittaa jotaa ja nyt kun rupesin treenaamaan sitä nii tuntuu heti että hyödyllistä on..
Timesby
22.04.2005 21:17:15

...ei tuo kyllä ole lainkaan vaikea vetää downstrokella mutta alternatella...

Mun kädellä ei taas ole tarpeeksi kuntoa, jotta jaksaisin pelkällä downstrokella intron ja tuon riffin jälkeen vetää säkeitäkin. Siksi soitan sen yleensä alternatella, eikä se niin paljon huonommalta kuulosta.

Upstrokella on paljon päheempää vedellä powersointuja. Tai sitten puottaa niitä windmillillä. Näyttää aika urvelolta seisoskella vain paikallaan ja ootella milloin hakkaa seuraavan soinnun. Siksi laajat kädenliikkeet alhaalta ylös sopivat. Jee. Ulkomusikaalisuus kunniaan :)
"Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)