Aihe: Kävikö koskaan näin: hieno biisi ei toiminutkaan yksin
1
Stone
11.04.2005 19:21:25

Onko teillä ollut koskaan visio, että juuri "ton" biisin mä haluan soittaa ja sitten kun aikaa alkaa sitä treenaamaan toteattekin: että täähän kuullostaa täysin toopelta yksin soitettuna, vaikka sinänsä biisi itsessään olisi hieno ja toimisi solistin ym. orkan kera vallan mainiosti. Itse olen sinänsä tottunut pieniin vastoinkäymisiin ja se on ihan "jees",mutta lähiaikoina toi em. vision särkyminen on kohdannut tuon tuostakin, niin sehän välillä alkaa potuttamaankin kun yrittää vaan laajentaa biisiarsenaaliaan. Pitää varmaan taas itte säveltää joku "ralli" mistä on välittömästi oksat pois :)
Mokaaminen on ok!
jogo3000
11.04.2005 19:44:32

Näin kävi Tom Waitsin kappaleen "Cold water" kanssa. Ilman bändiä ja Tomin ääntä oli aika tylsää.
"Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham
mra
11.04.2005 19:50:36
Red hot chili peppers -My friends
mr.a
Super-Jari
11.04.2005 20:08:17
Anteeksi offtopic, mutta usein käy juuri toisin päin. Teen kotona biisin ja treeniksellä bändin kanssa lyhyen soiton jälkeen heivaan sen roskikseen.
I love the smell of daisies in the morning
- Lilarcor
jogo3000
11.04.2005 21:59:00

Anteeksi offtopic, mutta usein käy juuri toisin päin. Teen kotona biisin ja treeniksellä bändin kanssa lyhyen soiton jälkeen heivaan sen roskikseen.

Tätäkin on käynyt monta kertaa. Aina biisi ei vaan sovi siihen pändiin.
"Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham
Super-Jari
11.04.2005 23:27:11
Tätäkin on käynyt monta kertaa. Aina biisi ei vaan sovi siihen pändiin.

Tai oikeastaan niin että se kuulostaa päässä hyvältä.
I love the smell of daisies in the morning
- Lilarcor
efunkelist
14.04.2005 08:20:56

Tai oikeastaan niin että se kuulostaa päässä hyvältä.

Tai muut ei vaan osaa soittaa/laulaa. Tai sitten ne keksii "hei tän vois soittaa tällä tavalla" (omallansa, joka ei tietenkään ole hyvä)... Turhautumista riittää.

Itseasiassa suht. harvoin on mulle käynyt niin että hyvä biisi ei toiminutkaan yksin. Joko niistä on tullut väännettyä yhden kitaran sovitus joka toimii tai sitten hommaa en ole välttämättä lähtenytkään yrittämään.

Mutta tosi on että bändivetoisten biisien soittaminen yksin on tylsää. Jos ei tietokonetta voisi käyttää basso/rumpu/synakoneena niin ei varmaan olisi soittamisessa mielenkiinto riittänyt näin pitkälle. Pitää nostaa kyllä hattua niille kitaristeille jotka on hittinsä tehny apuvälineinään vain kynä ja paperi.
Meisseli
22.04.2005 14:30:05

Näin kävi Tom Waitsin kappaleen "Cold water" kanssa. Ilman bändiä ja Tomin ääntä oli aika tylsää.

Me treenattiin se bändillä vasta. Toimii ko sika.
Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa! www.strangefruitband.net
Hohhoijaa
22.04.2005 19:04:56
Judas Priest - Living After Midnight

Silloin joskus... :)
mikko1
22.04.2005 19:05:45
Mulla käy välillä niin, että biisiin ei saa sitä samaa fiilistä ja energiaa itse soitettuna, kuin mitä sillä on levyllä. Tällöin on pakko vaan joko pistää se ns. hautumaan tai ihan vain luopua toivosta.
Brian May jr.
22.04.2005 19:09:09
Koittakaapa soittaa Comfortably numbia ilman älyttömän tiukkaa bändikokonaisuutta, parhaimpana esimerkkinä ehkäpä se kakkossoolo. Tiukka komppiryhmä on todella iso osa sitä.
hevimusamies
24.04.2005 12:11:34
Lamb Of Godin Hourglass - biisin kanssa kävi tolleensa.....ei hyvä ei hyvä!
Lord of the strings
24.04.2005 16:04:21
Parisienne Walkways.
Tosin en olekkaan sen tasoinen kitaristi että sen saisin kuuostamaan yksin hyvältä.
En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli?
sickboy
24.04.2005 16:20:26

Red hot chili peppers -My friends

Mun mielestä toi biisi toimii aivan loistavasti yksin soitettuna. Tietysti se pitää osata soittaa hyvin, jotta se pelkällä kitaralla kuullostaa hyvältä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)